VW ID. Aura, ID. Era i ID. Evo su električni automobili za kinesko tržište

Volkswagen je na sajmu automobila u Šangaju predstavio nove konceptne modele koji ilustruju u kom pravcu se kreće strategija koncerna […] Чланак VW ID. Aura, ID. Era i ID. Evo su električni automobili za kinesko tržište се појављује прво на Auto Republika.

Apr 24, 2025 - 06:10
 0  8
VW ID. Aura, ID. Era i ID. Evo su električni automobili za kinesko tržište

Volkswagen je na sajmu automobila u Šangaju predstavio nove konceptne modele koji ilustruju u kom pravcu se kreće strategija koncerna na kineskom tržištu. Strategija „U Kini, za Kinu“ sada dobija konkretnu formu: sa tri konceptna vozila ID. Aura, ID. Era i ID. Evo, nemački proizvođač želi zajedno sa svojim partnerima u Kini da se obrati novim ciljnim grupama. Kako je naveo Ralf Brandsteter na LinkedInu, svi modeli bi trebalo da uđu u serijsku proizvodnju 2026. godine. Prezentacija je održana u okviru događaja Volkswagen Group Night, a koncepti, zajedno sa drugim modelima, biće izloženi na sajmu do početka maja.

Ovi koncepti nastali su u saradnji sa dugogodišnjim partnerima u zajedničkim preduzećima — FAW, SAIC i Volkswagen Anhui. Cilj je da se izađe u susret specifičnim željama kineskih kupaca. Kompanija se pritom oslanja na savremene tehnologije, inteligentne sisteme i razvoj na lokalnom nivou. Već u osnovnoj verziji modeli podržavaju napredno asistirano upravljanje, koje se klasifikuje kao nivo 2++. Ubuduće bi manevri kao što su preticanje, skretanje i uključivanje u saobraćaj trebalo da budu automatizovani, uz nadzor vozača.

Prvi model, ID. Aura, razvijen je u saradnji sa FAW-Volkswagenom. Ovaj električni automobil koristi novu Compact Main Platform, razvijenu posebno za kinesko tržište. Umesto centralizovanih kontrolnih jedinica, koristi se zonalna elektronika, što omogućava bolju povezanost i veću procesorsku snagu. Posebno se izdvaja činjenica da je automobil opremljen učećim sistemom zasnovanim na veštačkoj inteligenciji, koji može da se prilagođava stilu vožnje korisnika. U središnjoj konzoli nalazi se interfejs UI/UX koji je inspirisan jednostavnošću upotrebe pametnih telefona. Humanoidni asistent zasnovan na veštačkoj inteligenciji omogućava upravljanje ključnim funkcijama i info-zabavnim sistemom. Sa svojim jasnim dizajnom i fokusom na cenovno osetljive kupce iz A-segmenta, ID. Aura cilja na širu publiku.

Drugi model, ID. Era, razvijen je u saradnji sa SAIC Volkswagenom. Po prvi put u Volkswagenovim modelima koristi se „range extender“, to jest produživač dometa. To znači da tokom vožnje bateriju dopunjava generator sa motorom SUS, kada je to potrebno. Na taj način se domet znatno povećava — do 1.000 kilometara ukupno, od čega 300 kilometara isključivo električno. Prostrani SUV sa tri reda sedišta namenjen je porodičnoj upotrebi i vozačima na dužim relacijama. ID. Era najavljuje prvi serijski model Volkswagena sa ovim pogonskim rešenjem. U kategoriji takozvanih „vozila nove energije“ (NEV), gde spadaju i plug-in hibridi, ovaj model je posebno koncipiran za kinesko tržište. U javnosti su se već pojavile špekulacije da bi tehnologija range extendera mogla stići i na evropsko tržište.

Treći model, ID. Evo, razvijen je u okviru Volkswagen Anhui. Zasniva se na 800-voltnom sistemu, koji omogućava brzo punjenje i visoku efikasnost. Kao prvi potpuno električni SUV srednje veličine (B-segmenta) u okviru porodice ID. Unyx, ID. Evo je namenjen mladim kupcima orijentisanim ka modernom načinu života. Automobil je opremljen naprednom zonskom elektronskom arhitekturom, koja omogućava digitalne servise i redovna ažuriranja preko interneta (Over-the-Air). Volkswagen ovim modelom želi da pokaže da se tehnološka sofisticiranost i svakodnevna upotrebljivost međusobno ne isključuju.

Sva tri modela deo su šire strategije „U Kini, za Kinu“. Do kraja 2027. godine, koncern planira da na kinesko tržište plasira preko 30 novih modela, od čega će više od 20 biti iz kategorije vozila nove energije (NEV). U tom cilju, Volkswagen ulaže značajna sredstva u razvojne kapacitete na lokalnom nivou — u Hefeiju je otvoren novi razvojni centar, a planirano je da se budući modeli razvijaju do serijske faze najkasnije za 34 meseca.

Koncepti predstavljeni u Šangaju obuhvataju širok spektar potreba — od potpuno električnih gradskih vozila do SUV-a za duge relacije sa produživačem dometa.

Polazna tačka za ovu novu dizajnersku liniju bio je koncept ID. Code, predstavljen 2024. godine u Pekingu. Glavni dizajner Andreas Mindt smatra da trenutni koncepti predstavljaju dosledan razvoj tog dizajnerskog pravca. Iako se međusobno razlikuju po obliku, svi modeli su prepoznatljivi Volkswagen, čime se i vizuelno potvrđuje ambicija brenda da ponovo postane vidljiv i uspešan na kineskom tržištu.

AutoRepublika

(29)

Чланак VW ID. Aura, ID. Era i ID. Evo su električni automobili za kinesko tržište се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow