Istraživanje: Mnogi su spremni da opet kupe električni automobil
Rezultati nove studije kompanije Shell i istraživačkog instituta Forsa daju uvid u razmišljanja vozača električnih automobila u Nemačkoj. Anketirano je […] Чланак Istraživanje: Mnogi su spremni da opet kupe električni automobil се појављује прво на Auto Republika.

Rezultati nove studije kompanije Shell i istraživačkog instituta Forsa daju uvid u razmišljanja vozača električnih automobila u Nemačkoj. Anketirano je više od 1.000 vlasnika i zainteresovanih, a dobijeni podaci pokazuju jasnu tendenciju: ko jednom pređe na električni auto, obično tu i ostaje.
Čak 83% sadašnjih korisnika ponovo bi izabralo isključivo električni automobil. Ni duža putovanja za mnoge više nisu prepreka – 86% ispitanih već je išlo na duže rute, a skoro 60% to radi redovno. Njih 61% navodi da imaju uglavnom pozitivna iskustva sa takvih putovanja.
Elektromobili su se čvrsto uklopili u svakodnevni život. Četiri od pet vozača koriste ih uglavnom privatno – za posao, odlazak na fakultet ili slobodno vreme. Dva od pet voze ih i u poslovne svrhe, a svaki peti gotovo isključivo u komercijalne. Godišnje kilometraže često prelaze prosek – 46% ispitanih pređe više od 15.000 km, dok 9% ide i preko 30.000 km godišnje. Dakle, električni auto se više ne svodi samo na status „drugog vozila“.
Kod sledeće kupovine, većina planira da ponovo uzme električni model – 83% među sadašnjim vozačima, 58% među zainteresovanima, a čak i 22% među onima koji trenutno voze benzince i dizelaše. Četvrtina vozača već poseduje svoj drugi električni automobil. Polovni modeli takođe dobijaju na značaju – 58% anketiranih moglo bi da zamisli kupovinu polovnog električnog vozila.
Glavni razlozi za prelazak su: bolji osećaj u vožnji i komfor (64%), manji uticaj na životnu sredinu (55%) i niži troškovi „punjenja“ u odnosu na gorivo (43%). Ipak, ostaju i prepreke – 45% i dalje brine zbog dometa i dostupnosti punjača, 44% zbog visoke cene kupovine ili lizinga, a 32% zbog praktičnosti na dužim rutama.
Najviše se puni kod kuće – 87% ima sopstveni punjač u garaži ili dvorištu. Više od polovine redovno puni i na poslu, dok 37% koristi javne punjače na ulicama, a oko 30% punionice kod tržnih centara, na benzinskim pumpama ili specijalizovanim „hubovima“. Poboljšanja postoje – 53% primećuje napredak, ali poverenje i dalje raste sporo.
Brzi punjači najviše utiču na planiranje puta – 62% bira rutu u skladu s njima. Kvalitet lokacije je pritom presudan: 45% preferira mesta sa dodatnim uslugama (kafići, restorani), 40% želi da pravi što manje pauza, a 34% voli da pauzu spoji s obrokom. Sve više vozača je spremno da napravi i manji obilazak ako su pouzdanost i udobnost na visokom nivou.
Pauze za punjenje koriste se raznovrsno: 47% odlazi u toalet, 38% uzima kafu, 32% koristi perionicu, 20% kupuje piće, a 12% i hranu za poneti. Punjači tako postaju male servisne tačke, što je posebno značajno za ljude koji često putuju poslom.
Oko trećine vozača električnih automobila koristi ih i poslovno. Preovlađuju delatnosti kao što su konsalting i finansije. U 72% slučajeva vozilo obezbeđuje poslodavac, a službeni lizing je češći nego kod privatnih korisnika. Za privatne vozače presudni su niži troškovi održavanja i energije, dok obe grupe kao ključne razloge navode ekologiju i uživanje u vožnji.
Najčešći način plaćanja je aplikacija (53%), zatim beskontaktno (21%). Plug & Charge postaje sve popularniji, ali još nije svuda dostupan. Šarenilo sistema unosi nesigurnost, pa korisnici žele jednostavnije procese, stabilnu tehnologiju i transparentne cene.
Zaključak je jasan: električni automobili su se već čvrsto ukorenili u svakodnevni život. Velike kilometraže, redovna duga putovanja i jasna namera da ponovo kupe električni auto pokazuju stabilan trend. Ipak, cena, domet i infrastruktura ostaju ključni faktori da bi još više ljudi napravilo prelazak.
AutoRepublika
(6)
Чланак Istraživanje: Mnogi su spremni da opet kupe električni automobil се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






