Da li visoko-oktansko gorivo zaista čisti motor?
Svi smo već videli oznake oktanskog broja na benzinskim pumpama i, gledajući te brojeve, lako je pomisliti da je veći […] Чланак Da li visoko-oktansko gorivo zaista čisti motor? се појављује прво на Auto Republika.

Svi smo već videli oznake oktanskog broja na benzinskim pumpama i, gledajući te brojeve, lako je pomisliti da je veći broj uvek bolji. Od najnižeg do najvišeg, vrste benzina su: regularni, srednji (mid-grade) i premijum. Možda ste čak čuli da će sipanje premijum benzina ili goriva sa višim oktanskim brojem poboljšati performanse vozila i povećati pređenu kilometražu. Međutim, to je tačno samo za vozila visokih performansi i luksuzne automobile. Pre nego što sipate gorivo, trebalo bi da pogledate uputstvo svog automobila kako biste bili sigurni da koristite odgovarajući tip.
Stvarnost je takva da većina savremenih automobila koristi regularni benzin, i to je sasvim dovoljno. Neki vozači možda tvrde da osete razliku kada sipaju premijum gorivo, srednji rang ili čak gorivo E85. Ipak, istina je da većina modernih automobila ima računare u motoru koji mogu automatski da prilagode podešavanja različitim vrstama goriva – tako da je to samo mit. Drugi mit koji kruži jeste da gorivo sa višim oktanskim brojem može očistiti motor.
Dakle, da li ćete primetiti neko poboljšanje ako sipate gorivo više klase? Ne baš. Sportski automobili i vozila sa turbo motorima možda zahtevaju premijum benzin, ali kupovina takvog goriva za automobil koji je predviđen da koristi običan benzin ne donosi nikakvu korist. Neće čudesno učiniti da vam auto ide brže, ni da troši manje. Sigurno neće učiniti da motor radi čistije. Ako išta, jedina razlika je to što košta više, i jedina „magija” koju ćete primetiti je kako vam nestaje novac iz novčanika.
A što se tiče mita da gorivo višeg oktanskog broja čisti motor – to nije tačno. Čak ni svrha oktanskog broja nije ta. Jedini pravi razlog zašto neki vozači razmišljaju o prelasku na premijum gorivo jeste ako primete lupkanje u motoru (tzv. knocking). Međutim, pojava tog zvuka ne znači automatski da treba da pređete na premijum gorivo. U većini slučajeva to nije ništa ozbiljno, i blago lupkanje neće oštetiti motor. Naravno, ako se lupanje stalno ponavlja, trebalo bi da odvezete auto kod mehaničara – moguće je da postoji neko pravo oštećenje motora.
AutoRepublika
(12)
Чланак Da li visoko-oktansko gorivo zaista čisti motor? се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






