Hongqi EHS5 debitovao na Salonu automobila u Minhenu
Sajam IAA Mobility 2025 u Minhenu i dalje je ključna pozornica za promociju novih kineskih marki i njihovih modela. Jedna […] Чланак Hongqi EHS5 debitovao na Salonu automobila u Minhenu се појављује прво на Auto Republika.

Sajam IAA Mobility 2025 u Minhenu i dalje je ključna pozornica za promociju novih kineskih marki i njihovih modela. Jedna od zanimljivijih premijera ove godine svakako je Hongqi EHS5, električni SUV koji proširuje ponudu ovog proizvođača na evropskom tržištu.
Model je razvijen tako da naglasi veliku autonomiju, visok komfor i pre svega bezbednost – ključne adute kojima grupa FAW želi da pridobije evropske kupce.
Hongqi EHS5 je SUV dužine 4,76 metara, koji se u evropskoj gami smešta uz veće modele EH7 i EHS7. Sa međuosovinskim rastojanjem od 2.900 mm i formom prilagođenom evropskom ukusu, spada u D-segment.
Dizajn prati linije benzinskog pandana: čiste i zategnute površine, prepoznatljiva svetlosna grafika i moćan prednji deo. Robusnost i sigurnost su naglašene, ali uz mekše, zaobljene linije koje daju dozu elegancije.
Kabina je oblikovana prema potrebama evropskih porodica – spoj luksuza i praktičnosti. Prednja sedišta imaju električno podešavanje u 18 pravaca, uz opcije za masažu, grejanje, ventilaciju i brzu „relax“ funkciju.
Putnici pozadi dobijaju dodatni komfor zahvaljujući naslonima koji se mogu nagnuti do šest stepeni, a tu su i mekane površine, mikrofiber presvlake, stakla sa akustičnom zaštitom i panoramski krov od čak 2,16 m².
Tehnološka strana je jednako naglašena: centralni ekran od 15,6 inča, head-up displej sa proširenom realnošću, ozvučenje Dynaudio sa 14 zvučnika i potpuna povezivost (Apple CarPlay, Android Auto, Spotify, YouTube, glasovne komande u četiri zone).
Posebne funkcije uključuju napajanje spoljašnjih uređaja Vehicle-to-Load (V2L), režim „jednim dodirom u krevet“ za odmor, „pet-mode“ za ljubimce i prtljažni kapacitet od ukupno 1.653 litra (1.611 litara pozadi + 42 litra u prednjem franku).
Tehnički detalji još nisu u potpunosti otkriveni, ali za evropsko tržište potvrđena je verzija sa pogonom na prednje točkove i LFP baterijom od 85 kWh, sa dometom do 550 km po WLTP-u (nezvanične procene).
Punjenje od 10 do 80% na brzom DC punjaču trebalo bi da traje oko 20 minuta, što nagoveštava arhitekturu od 800 V. Baterija je projektovana da održi visoke performanse čak i na niskim temperaturama i da se sporije degradira tokom upotrebe.
Bezbednosna rešenja uključuju karoseriju od 78% ultravisokootpornog čelika, bateriju sa IPX8 zaštitom (otporna na vodu, vatru i udarce) i kompletan paket ADAS. Sistem može automatski kočiti u različitim situacijama i nudi aktivnu zaštitu u 360 stepeni, dok se u slučaju sudara visokonaponski krugovi isključuju za svega 3 milisekunde.
Zvanične cene još nisu objavljene, ali imajući u vidu da veći EHS7 u Nemačkoj startuje od oko 60.000 evra, očekuje se da će EHS5 biti nešto povoljniji.
Pored samog modela, Hongqi ulaže i u prisustvo na tržištu – u Amsterdamu je otvoren FAW Europe, sa planom da do 2028. predstavi 15 novih modela (od A do E segmenta), uključujući električne i hibridne varijante.
AutoRepublika
(9)
Чланак Hongqi EHS5 debitovao na Salonu automobila u Minhenu се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






