Trkački Lamborghini Temerario GT3 neće biti hibrid
Festival brzine u Gudvudu, održan proteklog vikenda, iznenađujuće je bio skroman kada je reč o premijerama novih automobila. Jedan od […] Чланак Trkački Lamborghini Temerario GT3 neće biti hibrid се појављује прво на Auto Republika.

Festival brzine u Gudvudu, održan proteklog vikenda, iznenađujuće je bio skroman kada je reč o premijerama novih automobila. Jedan od retkih debitanata bio je superautomobil Lamborghini Temerario GT3, koji je trkačka verzija nižeg po rangu superautomobila koji je pre godinu dana zamenio model Huracan. Ovo je ujedno i prva varijanta osnovnog modela Temerario.
Prethodni trkački superautomobil Huracan GT3 pokazao se kao prilično uspešan: tokom vremena je prodato više od 200 primeraka kupcima. Dok je taj model razvijen u saradnji sa specijalizovanom kompanijom Dallara, novo kupe vozilo Temerario GT3 razvijeno je potpuno u režiji Lamborghinija, bez pomoći sa strane.
Pošto pravila klase GT3 ne dozvoljavaju korišćenje hibridnih sistema, inženjeri su prvo iz Temeraria izbacili sve električne komponente (tri elektromotora i bateriju). Ostao je samo 4,0-litarski V8 benzinski motor sa dve turbine i tzv. „ravnom“ radilicom. Na motoru su zamenjeni turbopunjači (za modele sa niskom inercijom), ugrađene su čvršće titanske klipnjače, a kompletno su redizajnirani usisni i izduvni sistemi (izduv je obezbedila firma Capristo). Motor sada razvija do 585 KS (tačna brojka zavisi od pravila konkretnog šampionata), dok hibridna verzija Temerarija za civilne puteve ima 920 KS.
Pošto su svi elektromotori uklonjeni, trkački Lamborghini Temerario GT3 ima samo zadnji pogon. Umesto osmostepenog automatskog menjača sa dvostrukom spojnicom, ugrađen je šestostepeni sekvencijalni menjač. Još jedno iznenađenje je hidraulični servo volan. Kupe ima trkačko oslanjanje sa podesivim KW-ovim amortizerima i specijalnim 18-inčnim Ronalovim felnama.
Aluminijumski okvir karoserije je pojednostavljen: svi nosači i ojačanja predviđeni za električni sistem su uklonjeni, a pomoćni delovi šasije su sada lako uklonjivi, radi lakšeg servisiranja. Karoserijski paneli su izrađeni od ugleničnih vlakana (dok su kod drumskog Temerarija aluminijumske), a broj delova je smanjen. Naravno, dodati su sigurnosni kavez i dodatni aerodinamički elementi.
Kao rezultat svega, Lamborghini Temerario GT3 ima suvu masu od 1.300 kg, dok osnovna hibridna verzija teži 1.690 kg. Ova „dijeta“ omogućila je i pojednostavljenje prednjih kočnica: kod GT3 verzije su šestoklipne, naspram desetoklipnih na drumskoj varijanti (pozadi su ostale četvoroklipne).
Ostale tehničke karakteristike još nisu objavljene, jer se razvoj vozila i dalje nastavlja. Prvi takmičarski nastup planiran je tek za mart 2026. godine, na trci „12 sati Sebringa“ u SAD.
I još jedan detalj: tokom premijere u Gudvudu, čelnici Lamborghinija su nagovestili da će se i dumska verzija Temerarija sa zadnjim pogonom pojaviti! Ona će imati pojednostavljen hibridni sistem i, shodno tome, manju snagu. Međutim, datum izlaska još nije poznat.
AutoRepublika
(3)
Чланак Trkački Lamborghini Temerario GT3 neće biti hibrid се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






