Huawei širi poslovanje u automobilskoj industriji

Ranije su u partnerstvu sa Huaweijem pokrenuti prestižni brendovi Aito, Luxeed, Stelato i Maextro – zajednički projekti sa kompanijama Seres, […] Чланак Huawei širi poslovanje u automobilskoj industriji се појављује прво на Auto Republika.

Jul 15, 2025 - 09:10
 0  10
X
Huawei širi poslovanje u automobilskoj industriji

Ranije su u partnerstvu sa Huaweijem pokrenuti prestižni brendovi Aito, Luxeed, Stelato i Maextro – zajednički projekti sa kompanijama Seres, Chery, BAIC i JAC. Sve te marke zajedno čine savez HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance). Nedavno je portfolio saveza dopunjen još jednim, najpristupačnijim brendom – Shangjie, koji je nastao u saradnji sa kompanijom SAIC. A danas je HIMA najavila dve premijere odjednom: krosover Shangjie H5, prvi model novog brenda, i luksuzni karavan Stelato S9T. Počinjemo od „karavana“, jer je o njemu dostupno više informacija.

Stelato S9T je verzija sa pet vrata sedana Stelato S9, koji je debitovao prošle godine. Dimenzije karavana još nisu saopštene. Ipak, po dužini je najverovatnije sličan sedanu (5.160 mm), a međuosovinsko rastojanje kod obe verzije gotovo sigurno ostaje isto (3.050 mm).

Prednji deo karavana gotovo u potpunosti ponavlja dizajn sedana, osim što se umesto natpisa Stelato sada nalazi novi amblem brenda. Zadnja svetla sastoje se od mnoštva LED „tačkica“, slično kao i dnevna svetla postavljena ispod glavnih farova (kod sedana je raspored drugačiji). Stelato S9T takođe ima lidar (naravno, cela elektronika je Huaweijeva) i uvlačeće kvake, dok su vrata verovatno bez ramova. Zanimljivo je da brend za sada reklamira karavan sa klasičnim spoljašnjim retrovizorima, dok je za sedan bila predviđena i verzija sa kamerama.

Unutrašnjost verzije s pet vrata još nije prikazana. Na jednom od promotivnih rendera vidi se veliki tabletoidni multimedijalni ekran, isti kao kod sedana, što znači da je verovatno i ostatak enterijera identičan.

Pretpostavlja se da će Stelato S9T koristiti istu mehaniku kao i sedan. Sedan je debitovao kao električni automobil: na zadnjoj osovini jednostavnijih verzija nalazi se elektromotor od 309 KS, dok skuplje verzije imaju dva motora i pogon na sve točkove, sa ukupno 525 KS. Električne verzije koriste bateriju kapaciteta 100 kWh. Kasnije je sedan dobio i hibridnu varijantu, koja kombinuje 1,5-litarski turbo-benzinski motor (160 KS; radi kao generator) sa elektromotorom od 309 KS na zadnjoj osovini. Hibrid se nudi sa baterijom kapaciteta 37 ili 53,4 kWh. Inače, sedan standardno dolazi sa pneumatskim ogibljenjem.

Što se tiče krosovera Shangjie H5, za sada je poznato samo to da koristi autopilot Huawei ADS 4 sa lidarom. Dizajn je suzdržan, farovi su konvencionalnog oblika, prednji deo je gladak, a zadnja svetla čine jedinstvenu svetlosnu traku. Unutrašnjost još nije prikazana, a o tehničkim podacima takođe nema informacija. Ipak, kineski stručni mediji pretpostavljaju da je Shangjie H5 hibrid.

Lansiranje i karavana Stelato S9T i krosovera Shangjie H5 planirano je za jesen ove godine. Više detalja o oba modela očekuje se bliže datumu zvanične premijere.

AutoRepublika

(6)

Чланак Huawei širi poslovanje u automobilskoj industriji се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow