Ovogodišnji obim prodaje u SAD-u će biti za skoro dva miliona vozila manji od planiranog
Automobilska industrija u SAD-u i Kanadi mogla bi doživeti značajan udar ukoliko globalne trgovinske napetosti budu nastavile da eskaliraju. Prema […] Чланак Ovogodišnji obim prodaje u SAD-u će biti za skoro dva miliona vozila manji od planiranog се појављује прво на Auto Republika.

Automobilska industrija u SAD-u i Kanadi mogla bi doživeti značajan udar ukoliko globalne trgovinske napetosti budu nastavile da eskaliraju. Prema najnovijoj prognozi savetodavne firme iz Detroita po imenu Telemetry, prodaja automobila u SAD-u i Kanadi mogla bi ove godine da izgubi na volumenu čak 1,8 miliona vozila. Štaviše, firma predviđa da bi obim prodaje tokom naredne decenije mogao da stagnira ako se trgovinski rat bude nastavio.
Ako trenutne carine ostanu na snazi do 2035. godine, Telemetry prognozira ozbiljan pad u prodaji vozila. Konkretno, prodaja lakih vozila u SAD-u i Kanadi, mogla bi biti za oko 7 miliona vozila manja od očekivanih 24,6 miliona jedinica, koje bi se prodale u scenariju bez trgovinskih sukoba i sa stabilnim ekonomskim rastom. Ova prognoza je objavljena u izveštaju koji je u ranijem delu ove sedmice dostavljen isključivo Reutersu.
Jedan od ključnih faktora koji izaziva pad prodaje jeste carina na uvoz automobila koju je predsednik Donald Tramp uveo 3. aprila a koja je na nivou od 25%. Ova taksa prvenstveno pogađa prodavce vozila proizvedenih u Meksiku i Kanadi, iako proizvođači koji se pridržavaju uslova Ugovora između SAD-a, Meksika i Kanade (USMCA) mogu da umanje carinu računajući vrednost američkih komponenti u vozilu.
Pored toga, Trampova administracija je uvela recipročnu carinu protiv različitih zemalja, ali ovi nameti nisu primenjeni na Kanadu i Meksiko.
Kao odgovor na ove carine, proizvođači automobila su morali da prilagode proizvodne strategije. Na primer, General Motors je povećao proizvodnju kamioneta u svom pogonu u američkoj saveznoj državi Indijani, dok je Stellantis privremeno obustavio proizvodnju u dve fabrike u Meksiku i Kanadi. Ova obustava proizvodnje imala je lančani efekat, poremetivši rad pet fabrika u SAD-u koje su povezane sa ovim postrojenjima.
Ove promene u proizvodnji nisu bez posledica. Ford Motor i Stellantis, kao i drugi proizvođači, povećali su iznose podsticaja kako bi ublažili dodatni finansijski pritisak na potrošače zbog carina. Analitičari upozoravaju da bi carine koje bi ostale dugoročno na snazi, mogle povećati cene vozila za hiljade dolara. Proizvođači automobila su takođe izneli slične zabrinutosti, naglašavajući da bi pristupačnost vozila mogla postati još ozbiljniji problem za kupce.
„Pristupačnost vozila je već veliki problem za potrošače“, rekao je Sem Abjlsamid, potpredsednik za uvid u firmi Telemetry. Prosečna cena novog vozila u SAD-u sada je gotovo 50 hiljada dolara, a kamate na automobilske kredite su porasle od pandemije. Ovi rastući troškovi dodatno pritiskaju potrošače, od kojih će mnogi možda biti primorani da odlože ili odustanu od kupovine novih vozila.
Prognoza takođe otkriva da će pad obima prodaje izazvati otpuštanja radnika. „Kako prodaja opada, dolaziće do otpuštanja“, rekao je Abjlsamid. Čak i ako se deo proizvodnje preseli u SAD kako bi se ublažile posledice, objasnio je, to neće biti dovoljno da se kompenzuju gubitak radnih mesta zbog viših troškova i smanjenje obima prodaje vozila.
Prognoza za prodaju automobila u SAD-u i Kanadi u velikoj meri zavisi od rešavanja trenutnih trgovinskih napetosti. Ako carine ostanu na snazi, automobilska industrija bi mogla doživeti stagnaciju u narednim godinama, uz manju prodaju vozila i povećan pritisak na potrošače i radnike.
Kako se proizvođači automobila, radnici i potrošači snalaze u ovom neizvesnom okruženju, jasno je jedno: automobilska industrija će morati brzo da se prilagodi kako bi preživela u evoluirajućem globalnom trgovinskom okruženju.
AutoRepublika
(106)
Чланак Ovogodišnji obim prodaje u SAD-u će biti za skoro dva miliona vozila manji od planiranog се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






