Mazda brani sveobuhvatno uvođenje ekrana osetljivog na dodir u novoj CX-5

Odsustvo fizičkih tastera u novoj Mazdi CX-5 izazvalo je buru pri njenom predstavljanju. Prema navodima same marke, ovakav pristup je […] Чланак Mazda brani sveobuhvatno uvođenje ekrana osetljivog na dodir u novoj CX-5 се појављује прво на Auto Republika.

Jul 15, 2025 - 09:10
 0  8
X
Mazda brani sveobuhvatno uvođenje ekrana osetljivog na dodir u novoj CX-5

Odsustvo fizičkih tastera u novoj Mazdi CX-5 izazvalo je buru pri njenom predstavljanju. Prema navodima same marke, ovakav pristup je lakši, bezbedniji i generalno bolje rešenje. A pre samo šest godina, ova japanska kompanija tvrdila je upravo suprotno.

Sveže predstavljena treća generacija Mazde CX-5 rešila se većine fizičkih tastera i dugmića. Ova odluka predstavlja značajan zaokret za marku koja se ranije protivila prevelikom oslanjanju na ekrane osetljive na dodir. Ipak, kompanija navodi da je promena rezultat interne studije koja je pokazala da kupci preferiraju veliki displej.

„Na osnovu povratnih informacija kupaca razvili smo novi interfejs čovek-mašina koji daje prednost jednostavnosti upotrebe, uz zadržavanje filozofije bezbedne vožnje“, citira portal Motor1 odgovor Mazde.

„Nova CX-5 prelazi sa sistema fizičkog upravljanja na ekran osetljiv na dodir, koji je najprikladnije sredstvo za minimizaciju situacija u kojima vozač mora da skine ruku sa volana“, stoji u saopštenju Mazde.

Istovremeno, automobil je dobio i „napredni sistem glasovne kontrole koji omogućava vozaču da upravlja funkcijama vozila kao što su klima uređaj, audio sistem i navigacija“, kao i „komande na volanu fokusirane na čoveka, koje omogućavaju upravljanje vozilom bez preopterećivanja pažnje vozača“, rekla je PR menadžerka Mazde za Severnu Ameriku Tamara Mlinarcziková.

Ova odluka izazvala je negativne reakcije među fanovima brenda, koji se do sada isticao upravo zbog otpora prema preteranom korišćenju taktilnih ekrana. Promena je tim iznenađujuća, jer je Mazda još 2019. branila sasvim suprotan stav.

Metju Valbuena, glavni inženjer za multimedijalne sisteme u severnoameričkoj sekciji Mazde, tada je prilikom predstavljanja Mazde 3 objašnjavao:

„Tokom našeg istraživanja, kada bi vozač posegnuo za ekranom osetljivim na dodir u bilo kom vozilu, nenamerno bi pomerio volan i automobil bi skrenuo iz trake. Pored toga, pri korišćenju ekrana moraš da ga pogledaš“, objasnio je tadašnju odluku da se dodirne funkcije uklone. Kasnije je Mazda tu opciju ipak vratila u svoje modele.

Od predstavljanja 2012. godine, model CX-5 je prodat u tačno 4.761.329 primeraka, što ga čini najprodavanijim vozilom u aktuelnoj ponudi Mazde. Da li će se ukidanje većine tastera odraziti na prodaju pokazaće vreme.

AutoRepublika

(85)

Чланак Mazda brani sveobuhvatno uvođenje ekrana osetljivog na dodir u novoj CX-5 се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow