Mercedes-Benz Vision V je najava luksuznog minibusa za Kinu
Kinezi dobro znaju šta znači luksuzan minibus i proizvode ih u velikom broju — najsvežiji primer je Zeekr 009 Grand […] Чланак Mercedes-Benz Vision V je najava luksuznog minibusa za Kinu се појављује прво на Auto Republika.

Kinezi dobro znaju šta znači luksuzan minibus i proizvode ih u velikom broju — najsvežiji primer je Zeekr 009 Grand Collector’s Edition sa zlatnim ukrasima na karoseriji.
Kompanija Mercedes-Benz, koja gubi deo tržišta u Kini pod naletom sve jače domaće konkurencije, tek planira da uđe u ovaj izuzetno profitabilan segment i pokušava da privuče buduće kupce konceptom Vision V.
Vision V je još jedno pompezno delo nemačkog dizajnera Gordena Vagnera, koji od 2008. godine obavlja funkciju glavnog dizajnera Mercedesa i koji je na toj poziciji napravio dosta diskutabilnih poteza. Nedavno je, na primer, priznao da su veliki ekrani u unutrašnjosti modernih automobila postali prenapadni i da više ne predstavljaju nikakvu posebnost.
Ipak, koncept Vision V je prepun ekrana — čak i prozori služe kao displeji, na kojima slike prikazuje sedam projektora postavljenih u plafon. Instrument tabla je zapravo jedan veliki panel Superscreen, koji objedinjuje tri ekrana. Sličnu tablu smo već videli u najnovijoj generaciji Mercedes-Benza CLA.
U enterijeru Visiona V nalaze se samo četiri sedišta, pri čemu su vozač i suvozač fizički odvojeni od putnika u drugom redu prozirnom pregradom, koju je moguće zamračiti ili potpuno zatvoriti pomoću uvlačivog 65-inčnog filmskog ekrana. Taj ekran može da se koristi i za video-igre, karaoke i druge oblike zabave. Za odgovarajući zvučni ugođaj brine se čak 42 zvučnika ugrađena u audio sistem.
Sedišta imaju veoma specifičan dizajn: napravljena su od mekih cilindričnih elemenata i podsećaju na ležaljke za plažu. U panele na vratima ugrađeni su prozirni odeljci za odlaganje, u kojima se nalaze i figure za šah, dok je tabla za igru sklopivi stočić smešten između zadnjih sedišta.
Dužina koncepta Vision V iznosi oko 5,5 metara, a mnogi spoljašnji detalji imaju LED osvetljenje, uključujući i gigantske 24-inčne felne. Koncept je zasnovan na novoj modularnoj platformi VAN.EA (Van Electric Architecture), koja će se koristiti za sve buduće lake komercijalne električne modele Mercedes-Benza.
Domet sa jednim punjenjem premašiće 500 km.
Platforma VAN.EA je oko 70% unifikovana sa novom „karbonskom“ platformom VAN.CA (Van Combustion Architecture). Prvi serijski model na platformi VAN.EA trebalo bi da se pojavi na tržištu 2026. godine. Oba sistema — VAN.EA i VAN.CA — namenjeni su srednjim i velikim putničkim kombijima i furgonima.
Mercedes-Benz ne planira da razvija nove kompaktne kombije, dok će proizvodnja trenutnih modela Citan/eCitan/T-Class/EQT na Renaultovoj platformi biti obustavljena sredinom naredne godine.
Serijski minibus koji najavljuje koncept Vision V zameniće istovremeno i aktuelnu V-klasu treće generacije i električni EQV. Kako prenosi nemački magazin Auto Motor und Sport, doći će i do podele u segmentu Mercedesovih kombija na dve klase prestiža — niži VLE i viši VLS. U okviru linije VLE naći će se porodični i komercijalni kombiji, kao i kamperi, dok će linija VLS obuhvatiti luksuzne VIP šatlove. Još nije poznato da li će u okviru porodice VLS postojati Maybachova verzija, iako su se glasine o takvoj varijanti pojavile još prošle godine.
AutoRepublika
(46)
Чланак Mercedes-Benz Vision V je najava luksuznog minibusa za Kinu се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






