General Motors najavio da ne očekujemo Chevrolet Corvette u odelu Cadillaca
Cadillac XLR iz 2004. godine označio je značajan trenutak za ovu marku, vraćajući je, nakon duže pauze, na tržište kabrioleta. […] Чланак General Motors najavio da ne očekujemo Chevrolet Corvette u odelu Cadillaca се појављује прво на Auto Republika.

Cadillac XLR iz 2004. godine označio je značajan trenutak za ovu marku, vraćajući je, nakon duže pauze, na tržište kabrioleta. Ovaj roudster, zasnovan na šestoj generaciji Chevroleta Corvette, bio je luksuzni automobil sa impresivnim performansama koji je kombinuovao najbolje od oba brenda. O njemu smo pisali i u našoj sekciji zanimljivosti dana, i posebno pohvalili izdanje V sa 443 konjske snage, a tu priču možete da pročitate ovde.
Međutim, glasine su kružile o mogućnosti proizvodnje druge generacije XLR-a, one koja bi potencijalno bila zasnovana na platformi nove generacije Corvette sa centralno postavljenim motorom. Ali pre nego što se previše uzbudite, predsednik General Motorsa, Mark Rojs, stavio je tačku na spekulacije i jasno rekao da se obnova XLR-a ne dešava.
Na papiru, obnova XLR-a sa današnjom tehnologijom i dizajnom bila bi relativno jednostavan zadatak. Na kraju, savršen temelj je već tu, a to je platforma osme generacije Corvette sa centralno postavljenim motorom. Cadillac bi lako mogao da pozajmi ovu osnovu za izradnju novog roudstera, obezbeđujući i isplativost i performanse. I, logično, novi XLR bi verovatno koristio jedan od motora Corvette.
Međutim, postoji jedno „ali“, a to je da novi XLR ne bi mogao da bude samo prelikana (copy/paste) Corvetta. Cadillacova identifikacija brenda se razvija, i ukoliko bi se XLR ponovo pojavio, verovatno bi bio usmeren više na luksuz nego na sirove performanse. To znači da bi bio postavljen mekši sistem vešanja, sa fokusom na udobnost i rafiniraniji vozački doživljaj. Rezultat bi bio prepoznatljiv luksuzni roudster sa sopstvenim identitetom.
Ali, kako kaže Rojs, čak i ovaj hipotetički budući XLR nije u planovima. Problem, kako je objasnio glavni čovek brenda, leži u razvoju Cadillacove strategije. Trenutni fokus brenda je na kreiranju ekskluzivnih i specifičnih vozila koja se razlikuju od jeftinije braće, a ne na vozilima koja dele previše sa svojim rođacima iz masovnog tržišta. Novi XLR, zasnovan na Corvetti, završio bi sa previše zajedničkih delova, što bi poništilo ovu strategiju.
Cilj je podići status Cadillaca i poželjnost brenda sa automobilima koji su jedinstveni, a ne samo varijacije na temu. Ova filozofija već je dala život Celestiqu, ultraluksuznoj električnoj limuzini koja nosi cenu od oko 340 hiljada američkih dolara. Celestiq nije povezan ni sa jednim delom ili platformom iz Chevroleta ili drugih GM brendova, što dodatno učvršćuje njegovu ekskluzivnost.
Iako Escalade ostaje izuzetak u ovoj strategiji (njegova platforma je zajednička sa Chevroletom Tahoeom i Suburbanom i GMC-om Yukonom i Yukonom XL-om), ali njegove kamionske osnove čine ga vrlo profitabilnim, fokus Cadillaca je jasno na tome da ponudi vozila koja nude nešto posebno, a ne samo još jednu stranicu kataloga ponude.
Dakle, ako XLR nije u planu, šta čeka Cadillac u budućnosti? Prema Rojsu, postoji prostor za još „specijalizovanih, Cadillacovih specifičnif vozila“ u okviru General Motorsa. Međutim, nije otkrio detalje o tome na koji segment će sledeći brend ciljati dalje ili kada bi takva vozila mogla biti predstavljena.
AutoRepublika
(36)
Чланак General Motors najavio da ne očekujemo Chevrolet Corvette u odelu Cadillaca се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






