Istraživanje: Vlasnici Honde u Americi najduže zadržavaju svoje automobile, s Teslom suprotno
Nedavna studija američke kompanije American Trucks otkriva novu tendenciju u automobilskoj industriji. Gotovo 40% vlasnika automobila ne može sebi da […] Чланак Istraživanje: Vlasnici Honde u Americi najduže zadržavaju svoje automobile, s Teslom suprotno се појављује прво на Auto Republika.

Nedavna studija američke kompanije American Trucks otkriva novu tendenciju u automobilskoj industriji. Gotovo 40% vlasnika automobila ne može sebi da priušti kupovinu novog vozila. Rast cena automobila i visoke kamatne stope na kredite primoravaju mnoge da zadrže vozilo sve dok je u pokretnom stanju.
Jedan od najzanimljivijih nalaza ove studije jeste da su vlasnici Tesle posebno skloni kajanju zbog kupovine, zadržavajući automobile daleko kraće nego vlasnici primeraka drugih proizvođača. Zapravo, čak i automobili brendova koji imaju lošiju reputaciju u pogledu pouzdanosti, kao što su Volkswagen i Nissan, beleže bolje stope zadržavanja nego Tesla. Studija pokazuje da su pouzdanost i trošak vlasništva među glavnim prioritetima kupaca automobila, što ih motiviše da ponovo kupuju vozila od brendova sa dokazanim trajanjem i pouzdanošću.
Prema nalazima studije, impresivnih 63% ispitanika navodi da zadržava vozila jer su već otplatili kredit. Sa trenutnim tržišnim uslovima, gde su kamatne stope visoke, jasno je da mnogi ljudi osećaju finansijski pritisak i odlučuju da je zadržavanje trenutnog automobila praktičniji izbor. Pouzdanost je još jedan ključni faktor. Polovinu ispitanika, tačnije 53%, zadržavanje limenog ljubimca motiviše upravo njegova pouzdanost.
Nasuprot tome, udobnost i praktičnost utiču na samo 40% vlasnika automobila. Još jedan faktor koji pokreće želju za dužim zadržavanjem vozila u posedu jeste rast cena novih automobila. Nedavna studija koju je sproveo Financial Samurai pokazala je da je cena novog automobila tokom poslednje decenije porasla za neverovatnih 62%, znatno brže od inflacije. Ovaj porast cena otežava potrošačima da opravdaju prelazak na noviji model.
Zanimljivo je da imidž brenda, niski troškovi održavanja i solidna efikasnost goriva igraju značajnu ulogu u tome zašto ljudi zadržavaju vozila. Velikih 73% Amerikanaca navodi da planira da zadrže vozila dok se ona ne pokvare, što ukazuje na širi trend gde ljudi preferiraju dugoročno vlasništvo. Vlasnici Chevroleta, Nissana i Forda najverovatnije će zadržati svoje automobile tokom celokupnog životnog veka, prema ovoj studiji.
Ako pogledamo specifične marke, jasno se vide određeni obrasci. Vlasnici Honde zadržavaju vozila najduže i to u proseku 7,3 godine, a prate ih vlasnici Forda, koji automobile drže oko 6,5 godina. Vlasnici Toyote su odmah iza Forda sa 6,4 godine, dok vlasnici Hyundaija zadržavaju vozila 6,2 godine. Na drugom kraju spektra, vlasnici BMW-a obično menjaju automobile nakon samo 4,6 godina.
Možda najzanimljivije je to što vlasnici Tesle zadržavaju vozila najkraće – samo 3,2 godine. Ovaj podatak predstavlja najnižu stopu zadržavanja među svim proizvođačima automobila u ovoj studiji, što sugeriše da kupci Teslinih automobila možda nisu toliko zadovoljni kupovinom, kao vlasnici drugih marki.
Rastuće cene automobila, nepovoljne kamatne stope i nesigurna ekonomija dovode do opreznijeg pristupa potrošača. Iako proizvođači automobila nastavljaju sa inovacijama i uvođenjem novih tehnologija, uključujući elektrifikaciju, kupci automobila nisu toliko ubedjeni u kvalitet novih modela ili unapređenjima, barem ne tako kako su stručnjaci to očekivali. Zbog toga se očekuje da će rast prodaje u automobilskoj industriji biti umeren, s većinom prognoza koje predviđaju rast u niskom jednocifrenom procentu, a ne dvocifrenom rastu koji se očekivao do sada.
AutoRepublika
(19)
Чланак Istraživanje: Vlasnici Honde u Americi najduže zadržavaju svoje automobile, s Teslom suprotno се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






