Još jedan Jeep samo sa pogonom na prednje točkove
Godinama unazad, ideja o Jeepu sa pogonom napred bila je gotovo smešna za entuzijaste i puritance. Američki proizvođač vozila je […] Чланак Još jedan Jeep samo sa pogonom na prednje točkove се појављује прво на Auto Republika.

Godinama unazad, ideja o Jeepu sa pogonom napred bila je gotovo smešna za entuzijaste i puritance. Američki proizvođač vozila je dugo bio sinonim za robusna vozila pogodna za terensku vožnju pokretana pogonom na četiri točka. Međutim, ta percepcija počela je da se menja 2006. godine kada je brend predstavio Patriot, prvi model koji je u pristupačnijim verzijama nudio prednji pogon. Nedugo zatim, Compass je krenuo istim putem, sa prednjim pogonom u nižim verzijama. Ovi modeli označili su početak novog pravca za Jeep, nudeći dostupnije opcije za svakodnevne vozače, a ne samo za one koji traže vozila za terensku vožnju.
Renegade je nastavio ovu tradiciju, dodajući još jednu manju opciju sa prednjim pogonom u ponudi. Porodica Jeepa nastavila je da se razvija, a 2022. godine, Jeep je predstavio Commander/Meridian za tržišta izvan SAD-a, da bi 2023. godine usledio Avenger, koji takođe nije dostupan na američkom tržištu. Sa ovim modelima, postalo je jasno da Jeep izlazi iz svojih terenskih korena i da istražuje svet vozila koja su ekološki prihvatljivija, efikasnija i električna.
Najnoviji korak Jeepa donosi značajnu promenu u ponudi Compassa. U izjavi za Motor1, Jeep je potvrdio da će verzija Compassa s benzinskim motorom biti dostupna isključivo s prednjim pogonom. Iako ovo može zvučati kao odstupanje od tradicionalne slike, ovo je značajan korak ka ekološki prihvatljivijoj i efikasnijoj budućnosti. Za one koji i dalje žele pogon na sve točkove, Jeep sada rezerviše tu opciju isključivo za potpuno električni Compass.
Međutim, to nije sve, pa električni Compass nije samo ekološki prihvatljiv već je takođe snažan. Električna verzija pruža dualni motor koji isporučuje impresivnih 375 konjskih snaga. Za one koji ne zahtevaju punu snagu, niže pozicionirane verzije će nuditi motore sa 210 i 230 „grla“, ali sve električne verzije ostaju sa prednjim pogonom.
Za one koji i dalje žele iskustvo sa pogonom na sve točkove, Compass ima trik u rukavu. Jeep tvrdi da verzija sa pogonom na sve točkove koristi zadnji motor koji je specifičan za Compass i nije deljen sa drugim modelima iz grupacije Stellantis. Iako Compass deli istu arhitekturu po imenu STLA Medium, sa vozilima poput Peugeota 3008, 5008 i Opela Grandlanda, ovaj zadnji motor pruža respektabilnih 66 „grla“ i obrtni moment od 232 Nm. Ovo omogućava Compassu sa pogonom na sve točkove da savlada uspon od 20 procenata, čak i bez prednjeg pogona.
Ove električne motore strujom napaja snažna baterija kapaciteta 96 kWh, za koju Jeep tvrdi da pruža domet od 373 milje (600 kilometara) s punim energetskim potencijalom. Kada je reč o brzini punjenja, Compass ne razočarava. Podržava brzo punjenje tipa DC do 160 kW, što znači da može da napuni bateriju od 20 do 80 procenata za samo pola sata, čineći ga praktičnom opcijom za vozače u pokretu.
Novi Compass nije jedini model Jeepa koji nudi pogon na sve točkove isključivo u električnoj verziji. Wagoneer S, koji je dostupan isključivo kao EV u SAD-u, postavlja temelje za električnu budućnost Jeepa, dok manji Recon dolazi uskoro. Brend ovim potezima očigledno ulaže velike napore u električnu tehnologiju kao osnovu za buduće modele.
Transformacija Jeepa od terenskih početaka ka budućnosti koja je pokrenuta električnim vozilima je fascinantna i, u neku ruku, neizbežna. S modelima kao što je Compass, koji nudi potpuno električnu, verziju sa pogonom na sve točkove i s impresivnim dometom, jasno je da je Jeep spreman da predvodi put ka električnoj eri – dok još uvek održava svoj robusni identitet.
AutoRepublika
(57)
Чланак Još jedan Jeep samo sa pogonom na prednje točkove се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






