Yangwang podiže snagu superautomobila U9 na preko tri hiljade „konja“
Luksuzni brend Yangwang pripada kompaniji BYD i pod tim imenom prodaje svoje najskuplje i tehnološki najnaprednije modele. Električni superautomobil Yangwang […] Чланак Yangwang podiže snagu superautomobila U9 na preko tri hiljade „konja“ се појављује прво на Auto Republika.

Luksuzni brend Yangwang pripada kompaniji BYD i pod tim imenom prodaje svoje najskuplje i tehnološki najnaprednije modele. Električni superautomobil Yangwang U9 izašao je na kinesko tržište u februaru 2024. godine, a opremljen je četvoromotornim pogonskim sklopom sa maksimalnom ukupnom snagom od 1.306 KS i 1.680 Nm. Vrhunsku upravljivost obezbeđuje aktivno elektrohidraulično ogibljenje. Od 0 do 100 km/h U9 ubrzava za 2,36 sekundi, maksimalna brzina je elektronski ograničena na 300 km/h, ali bez limitatora može dostići 392 km/h, što je BYD i praktično demonstrirao. Cena modela Yangwang U9 počinje od 1.680.000 juana (oko 201 hiljade evra).
U jesen prošle godine BYD je doveo U9 na Nirburgring i provozao ga po Nordšlajfeu, ali vreme kruga nije bilo naročito impresivno – 7 minuta 17,900 sekundi, pa se nije našao u zvaničnoj tabeli rekorda staze.
U međuvremenu, ovog proleća kineski sportski sedan Xiaomi SU7 Ultra prešao je Severnu petlju za 7 minuta 04,957 sekundi, postavši najbrži serijski luksuzni električni automobil na toj stazi – nadmašio je ne samo direktnog rivala Porschea Taycana Turbo GT (7:07,551), već i prestižniji hrvatski električni superautomobil Rimac Nevera (7:05,298). Xiaomi SU7 Ultra je snažniji od Yangwanga U9: tri elektromotora razvijaju ukupno 1.548 KS i 1.770 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 1,98 sekundi, a maksimalna brzina je 350 km/h.
U junu je Yangwang najavio povratak na Nirburgring sa unapređenom verzijom U9, a danas je otkriveno u čemu se unapređenje sastoji – u kineskoj bazi podataka Ministarstva industrije pojavio se Yangwang U9 Track Edition sa znatno snažnijim pogonskim sklopom: svaki od četiri elektromotora razvija vršnih 555 kW, što ukupno daje 2.220 kW, odnosno 3.019 KS! Nije izvesno da će baterija moći da isporuči toliku snagu, njeni parametri još nisu poznati, ali je BYD ovog proleća predstavio novu generaciju baterija i elektromotora projektovanih za arhitekturu napona 1 kV, pri čemu vršno napajanje može dostići i 1.500 V.
Ako zaista bude imao preko 3.000 KS, Yangwang U9 postaće najsnažniji serijski automobil na svetu. Trenutno tu titulu drži Rimac Nevera R čija četiri elektromotora razvijaju ukupno 2.107 KS.
Zanimljivo je da su za Yangwang U9 Track Edition predviđene gume većeg profila nego kod osnovnog modela – dimenzije 325/35 ZR 20. Kod standardnog U9 prednje gume su 275/35 R 21, a zadnje 325/30 R 21. Masa superautomobila u izvedbi Track Edition iznosi 2.480 kg, a maksimalna brzina je ograničena na 350 km/h. Za sada su to svi poznati podaci – čekamo zvaničnu premijeru i, naravno, novi rekord Nirburgringa.
AutoRepublika
(32)
Чланак Yangwang podiže snagu superautomobila U9 na preko tri hiljade „konja“ се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






