Zanimljivost dana: Audi 100 Coupe donosi stil i eleganciju iz sedamdesetih
Kupe Audi 100 je jedan od onih modela koji su ostavili dubok trag u u dugoj i slavnoj istoriji nemačkog […] Чланак Zanimljivost dana: Audi 100 Coupe donosi stil i eleganciju iz sedamdesetih се појављује прво на Auto Republika.

Kupe Audi 100 je jedan od onih modela koji su ostavili dubok trag u u dugoj i slavnoj istoriji nemačkog proizvođača.
Na prvi pogled ovaj automobil je pravi „skriveni biser“ u poređenju sa izuzetno popularnim limuzinama iz tog perioda. Sa proizvodnih linija silazio je u periodu od 1969. do 1976. godine,i ovaj kupe je bio pravi primer elegantnog dizajna i tehnološke napretka svog vremena.
Audi nikada nije želeo da 100 Coupe ima nekakvu vanserijsku prodaju. Ovaj četvorotoškaš trebalo je da nemačkom brendu donese veći prestiž i uzdigne tu marku na lestvici premijum klase. Bez ikakve sumnje ovaj model je to i uspeo.
Audi 100 Coupe je izveden iz popularnog Audija 100, koji je predstavljen 1968. godine kao klasična berlina. Dok je osnovni Audi 100 bio usmeren na porodice i poslovne korisnike, coupe verzija je imala zadatak da donese sportsku notu i poseban stil u ponudu germanskog brenda.
Pomenuti kupe razvijen je i zamišljen kao ekskluzivni model namenjen kupcima kojima je bila važna prefinjenost i jedinstvenost. Njegova proizvodnja počela je 1969. godine u fabrici Neckarsulm, a završena je 1976. godine.
Dizajn je potpisao Erhard Schnell, tadašnji glavni dizajner Audija, koji je uspeo da spoji tradicionalnu eleganciju sa modernim, aerodinamičnim linijama. Njegova niska i široka silueta sa dugačkim haubom i kratkim zadnjim delom činila ga je impozantnim i prepoznatljivim na ulici.
Stil koji je uveo u ponudu Audi 100 Coupe S, kako glasi pun naziv ovog modela, ostao je upamćen i prepoznat kao vrlina, pa je tako Audi slične linije primenio i nasledinicima pomenutog kupea, kao što su Quattro ili Audi Coupe.
Audi 100 Coupe se oslanjao na 1,9-litarski benzinski atmosferski motor. Ovaj agregat dostavljao je 112 odnosno 116 ks u zavisnosti od verzije, što je omogućavalo da se juriš do “stotke” završi za 10 sekundi. Interesantno je da prvobitna varijanta raspolagala sa dva karburatora, da bi 1972. godine došlo do revizije zbog emisionih pravila i prelaska na jedan karburator.
Performanse nisu bile na nivou rasnih sportista, ali su bile više nego dovoljne da pruže odgovarajući užitak u vožnji, sa maksimalnom brzinom od preko 180 km/h, zavisno od verzije.
Sa druge strane vozna dinamika bila je na zavidnom nivou. Šasija je zasnovana na klasičnom prednjem pogonu, sa nezavisnim prednjim i zadnjim ogibljenjem koje je garantovalo dobru stabilnost i upravljivost vozila.
Audi 100 Coupe – model koji je oblikovao bavarski brend
Kao što smo već istakli, Audi nije planirao nekakve vanserijske rezultate za pomenuti automobil. Cilj je bio sasvim drugačiji, što se i na koncu pokazalo sa ukupnim brojem prodatih automobila. Tokom sedmogodišnje karijere 100 Coupe imao je nešto manje od 31.000 isporučenih jedinica, daleko od rezultata koji je beležila sedan varijanta.
Ipak, danas se smatra da je upravo ovaj kupe jedan od najlepših modela Audija u istoriji. Neki čak povlače paralele sa Fiatovim Dinom, ali je evidentno koliko je predmetni model imao uticaja na kasnija vozila nemačke marke.
Šta više, Nemci često ističu da je Audi 100 Coupe duhovni otac automobila kao što je TT, ili veliki kupei poput A5 i A7. Bilo kako bilo jedno je nesporno – Audi 100 Coupe je dokaz da umetnost i automobilizam zaista idu ruku pod ruku.
Đorđe Platiša
(105)
Чланак Zanimljivost dana: Audi 100 Coupe donosi stil i eleganciju iz sedamdesetih се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






