Predstavljen Alpine A390
Sportski brend Alpine, koji posluje pod okriljem grupacije Renault, ubrzano ulazi u novu električnu eru. Benzinski kupe Alpine A110 uskoro će […] Чланак Predstavljen Alpine A390 се појављује прво на Auto Republika.

Sportski brend Alpine, koji posluje pod okriljem grupacije Renault, ubrzano ulazi u novu električnu eru. Benzinski kupe Alpine A110 uskoro će biti povučen iz proizvodnje, a novu ponudu činiće isključivo električni modeli.
Na tržištu se već nalazi hečbek Alpine A290, a sada je predstavljen i prvi krosover u istoriji marke pod nazivom Alpine A390. Ipak, nazvati ga krosoverom moguće je samo uslovno.
Spolja, ovaj automobil u velikoj meri izgleda kao prošlogodišnji koncept. Dizajn je u skladu sa novim stilskim jezikom brenda Alpine: prepoznatljive su uske prednje i zadnje svetlosne jedinice sa pregradama, kao i raspršeni LED trouglovi „Cosmic Dust“ na prednjem delu vozila.
Po današnjim standardima, Alpine A390 je relativno kompaktan: dugačak je 4.615 mm, širok 1.885 mm, a visok 1.532 mm — što je samo 32 mm više od hečbeka A290. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.708 mm. U ponudi su naplaci prečnika 20 ili 21 inč sa originalnim dizajnom.
Razvojni tim ističe da, uprkos sportskom karakteru, Alpine A390 ima potpuno funkcionalnu unutrašnjost sa pet sedišta. Kao kod savremenih Renaultovih modela, prednju konzolu čini jedinstveni panel sa horizontalnim instrument displejom od 12,3 inča i vertikalnim ekranom multimedije od 12 inča.
Enterijer je bogato opremljen: tu su napa koža i dekorativni elementi od pravog aluminijuma. Fizičke kontrole za klima-uređaj su zadržane. Upravljač i Sabeltova sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu imaju grejanje. Prtljažni prostor ima zapreminu od 532 litra.
Alpine A390 je napravljen na unapređenoj platformi AmpR Medium (ranije poznatoj kao CMF-EV), što ga tehnički povezuje sa modelima Nissan Ariya i Renault Scenic E-Tech. Ipak, Alpine je prvi koji koristi pogon sa tri elektromotora: jednim napred i dva pozadi, što omogućava preciznu kontrolu obrtnog momenta po osovinama (torque vectoring). Osnovna verzija A390 GT razvija 400 KS i 650 Nm, dok jača verzija A390 GTS ima 470 KS i 808 Nm. Maksimalne brzine iznose 200, odnosno 220 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 s, odnosno 3,9 s. Automobil ima i specijalne režime koji simuliraju zvuk rada motora radi boljeg osećaja za vozača.
Po prvi put na nekom Alpineovom modelu, prednja osovina dobija kočione čeljusti sa šest klipova i diskove prečnika 365 mm. Vešanje koristi klasične opruge, ali sa hidrauličnim graničnicima u amortizerima.
Obe verzije automobila koriste trakcionu bateriju francuskog proizvođača Verkor, napona 400 V i kapaciteta od 89 kWh. Domet iznosi do 555 km sa 20-inčnim felnama, odnosno 520 km sa većim, 21-inčnim. Maksimalna snaga punjenja iznosi 190 kW, pri čemu se baterija od 15% do 80% puni za 25 minuta. Standardni ugrađeni punjač podržava snagu od 11 kW, a opcioni do 22 kW.
Masa vozila je 2.121 kg, a najavljena je gotovo idealna raspodela mase po osovinama — 49% napred i 51% pozadi.
Alpine A390 je u potpunosti razvijen u Francuskoj, a proizvodiće se u istorijskoj fabrici Alpinea u Dijepu. Električne pogonske jedinice biće pravljene u obližnjem Kleonu, dok će pneumatike isporučivati francuski Michelin, specijalno pripremljene za ovaj model. Prodaja počinje u poslednjem kvartalu ove godine, a cena će se kretati od 65.000 do 76.000 evra.
AutoRepublika
(102)
Чланак Predstavljen Alpine A390 се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






