Toyota želi višestruko da poveća prodaju priključnih hibrida u Americi
Mnogi proizvođači automobila su pre nekoliko godina optimistično uložili velika sredstva u razvoj električnih vozila, verujući da je to pravac […] Чланак Toyota želi višestruko da poveća prodaju priključnih hibrida u Americi се појављује прво на Auto Republika.

Mnogi proizvođači automobila su pre nekoliko godina optimistično uložili velika sredstva u razvoj električnih vozila, verujući da je to pravac budućnosti. U isto vreme, japanska korporacija Toyota aktivno je razvijala segment priključnih hibrida (PHEV), izbacivši na tržište svega nekoliko potpuno električnih modela. Zbog toga je ranije bila predmet kritika, ali sada se pokazuje da je ta strategija bila uspešnija — prelazak na električna vozila odvija se znatno sporije nego što su mnoge kompanije očekivale.
Sada mnogi globalni proizvođači moraju da „promene pravac“, odlažu rokove za potpuni prelazak na električna vozila i ponovo ulažu u motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Toyota je takođe bila primorana da prilagodi planove, ali u znatno manjoj meri. Kako prenosi CNBC, pozivajući se na šefa severnoameričkog ogranka Toyote Dejvida Krajsta, japanska kompanija planira da u narednim godinama značajno poveća prodaju PHEV na američkom tržištu.
Na kraju 2024. godine, priključni hibridi činili su svega 2,4% ukupne prodaje Toyotinih vozila u SAD. Prema dostupnim podacima, proizvođač planira da do 2030. godine poveća ovaj udeo na oko 20%. To je vrlo ambiciozan cilj. Da bi ga ostvarila, Toyota računa ne samo na postojeće modele, već i na širenje ponude PHEV.
Koji tačno modeli će dobiti plug-in hibridne verzije, za sada nije precizirano. Ipak, jedan od najverovatnijih kandidata je veliki krosover Toyota Grand Highlander, koji je debitovao u SAD u februaru 2023. godine. Trenutno se nudi sa tri različite pogonske jedinice. Osnovna verzija dolazi sa 2,4-litarskim benzinskim turbo motorom od 269 KS u paru sa osmostepenim automatskim menjačem. Srednja verzija koristi hibridni sistem koji kombinuje atmosferski motor od 2,5 litara, elektromotor i elektromehanički CVT menjač, uz ukupnu snagu od 246 KS. Najjača verzija, Hybrid Max, ima turbo motor od 2,4 litra, elektromotor i šestostepeni automatski menjač, sa kombinovanom snagom od 367 KS.
Zanimljivo je da „blizanac“ Grand Highlandera — krosover Lexus TX, predstavljen u junu 2023. godine — već ima verziju PHEV. To je model TX 550h+, koji koristi sistem zasnovan na 3,5-litarskom V6 motoru u kombinaciji sa dva elektromotora i trakcionom baterijom kapaciteta 18,1 kWh. Ukupna snaga sistema iznosi 410 KS, dok je autonomija u režimu isključivo na struju 53 kilometra.
U američkoj ponudi, osim Lexusa TX-a, plug-in hibridi postoje i kod modela Lexus RX, Lexus NX, kao i kod Toyote Priusa i RAV4. PHEV je dostupan i kod šeste generacije RAV4, čija je svetska premijera održana prošle nedelje. U SAD, ovaj sistem nudi ukupno 324 KS, uz bateriju kapaciteta 22,7 kWh i autonomiju od oko 80 kilometara u režimu vožnje samo na električni pogon.
Prema rečima Dejvida Krajsta, u bliskoj budućnosti Toyota planira da se fokusira upravo na povećanje dometa priključnih hibrida pri vožnji na struju.
AutoRepublika
(37)
Чланак Toyota želi višestruko da poveća prodaju priključnih hibrida u Americi се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






