Continental: „Moramo da se repozicioniramo“

Na konferenciji Automotive Masterminds održanoj u Berlinu, dr Ralf Šnup, direktor za stratešku transformaciju automobilske divizije kompanije Continental, predstavio je […] Чланак Continental: „Moramo da se repozicioniramo“ се појављује прво на Auto Republika.

Maj 9, 2025 - 07:38
 0  9
Continental: „Moramo da se repozicioniramo“

Na konferenciji Automotive Masterminds održanoj u Berlinu, dr Ralf Šnup, direktor za stratešku transformaciju automobilske divizije kompanije Continental, predstavio je novu viziju razvoja ovog velikog dobavljača auto-industrije. Njegovo izlaganje, naslovljeno „Transformacija automobilske Tier-1 kompanije za buduću mobilnost“, nije bilo samo pregled poslovne strategije, već i duboka analiza suštinskih promena koje Continental mora da sprovede kako bi opstao i napredovao u sve zahtevnijem okruženju.

U uvodu je Šnup jasno istakao da se kompanija ne suočava samo s uobičajenim izazovima tržišta, već sa potrebom za temeljnim redefinisanjem svog identiteta. „Transformacija nije projekat“, rekao je, „već duboka rekonstrukcija onoga što jesmo“.

Continental je, podsetio je, jedan od najvećih svetskih dobavljača u automobilskoj industriji, sa 19,4 milijarde evra prihoda u 2024. godini, skoro 50 razvojnih centara i 56 proizvodnih pogona. Ipak, upravo ta masivna i kompleksna struktura, razvijana decenijama, sada predstavlja prepreku. U svetu u kojem su brzina, agilnost i fleksibilnost postali ključni, stari načini rada – zasnovani na hijerarhiji, stabilnosti i dugoročnom planiranju – postaju kočnica.

„Naše dosadašnje vrline – preciznost, stabilnost, temeljna analiza – danas nas usporavaju“, objasnio je Šnup. Kako bi postali istinski partner za buduću mobilnost, Continental mora da se transformiše iz proizvođača komponenti u sistemskog dobavljača sa snažnim softverskim fokusom. Ta promena, međutim, ne može se ostvariti bez promene korporativne kulture. Zaposleni, naviknuti na perfekcionizam, moraju da nauče da je ponekad „brz, ali nesavršen prvi korak vredniji od savršenog trećeg koji stiže prekasno“.

Spoljni faktori dodatno pojačavaju pritisak. Automobilska industrija se ubrzano menja – elektrifikacija, digitalizacija, novi geopolitički rizici i sve snažnija konkurencija iz Kine preoblikuju tržište. Stari poslovni modeli nestaju, a na njihovo mesto dolaze digitalne platforme, ažuriranja „preko vazduha“, veštačka inteligencija i cloud infrastruktura. Continental se više ne vidi samo kao proizvođač, već kao dobavljač celovitih rešenja, partner u razvoju softverski definisanih vozila.

U tom cilju, kompanija je postavila tri osnovna stuba svoje transformacione strategije: vođstvo u tehnologiji, unutrašnju transformaciju i uspešnu isporuku rezultata. To znači, između ostalog, intenzivan razvoj softverskih i sistemskih platformi, reorganizaciju poslovnih procesa i kulturološku reformu u samoj srži kompanije.

Ipak, kako je Šnup naglasio, put transformacije daleko je od jednostavnog. Više od 60% velikih transformacija u industriji ne uspeva, a glavni uzroci nisu tehnološke prirode, već ljudske – otpor zaposlenih, nesigurnost menadžmenta, nedovoljna podrška i iscrpljenost ljudi na operativnim nivoima. „Transformacija boli“, rekao je otvoreno. „Pitanje je: da li smo spremni da izdržimo taj bol i idemo dalje?“

Kako bi uspešno prebrodili ovu fazu, u Continentalu su identifikovali šest ključnih faktora uspeha: bolju saradnju između sektora, dosledno sprovođenje odluka, jasno upravljanje projektima i rizicima, precizno definisane ciljeve i strukture, otvorenu komunikaciju i – možda najvažnije – ojačano osećanje pripadnosti i angažovanosti kod zaposlenih.

Šnup je na kraju istakao da transformacija ne može da se delegira. Ona nije proizvod prezentacija ili strateških dokumenata, već rezultat svakodnevne discipline, angažovanja i sposobnosti da se ljudi inspirišu i motivišu. „Tehnologija je planirana“, zaključio je. „Ali bez ljudi, ona ostaje beskorisna“.

AutoRepublika

(94)

Чланак Continental: „Moramo da se repozicioniramo“ се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow