Ovo je novi Yugo (u veličini 1:5)
Amerikanci su mu dodelili titulu najgoreg automobila u istoriji (ma šta oni znaju), ni ostatak sveta nema preterano bolje mišljenje […] Чланак Ovo je novi Yugo (u veličini 1:5) се појављује прво на Auto Republika.

Amerikanci su mu dodelili titulu najgoreg automobila u istoriji (ma šta oni znaju), ni ostatak sveta nema preterano bolje mišljenje o njemu, ali za sve nas koji smo odrasli na Balkanu, šanse da volimo Yuga su velike, čak i ako ćemo se složiti da je bio krš. Jer držimo se one tvrdnje, „kakav-takav je, ali opet naš je“. Da ne bude zabune, Yugo nije bio krš, nego izuzetan automobil.
Prodavao pod većim brojem naziva, kao što su Zastava Jugo 45, Zastava Koral 1.1/1.3, Yugo Koral 45/55/60/65, Yugo Tempo 1.0/1.1/1.3 i na kraju Yugo GV/GVS/GVX, a sa pokretnih traka u Kragujevcu je silazio od 1980. do 2008. godine. U tom periodu je isporučeno 794.428 primeraka, od čega je 141.651 vozilo otišlo na američko tržište, i to u periodu od 1985. do 1992. godine. Poslat je u penziju kada je Fiat preuzeo komandu nad domaćim proizvođačem vozila i mislili smo da je to definitivan kraj.
Međutim, pre otprilike nekoliko meseci se pojavila vest da ćemo ga opet videti u serijskoj proizvodnji. Oživljeni projekat Yuga sada predvodi prof. dr Aleksandar Bjelić iz Nemačke, marketinški stručnjak sa decenijama iskustva. Bjelić je obezbedio prava na zaštitu imena Yugo i udružio se sa srpskim dizajnerom Darkom Marčetom kako bi automobilu dao savremen izgled, dok istovremeno ostaje veran korenima. Cilj je stvoriti vozilo koje zadržava duh originala, ali ispunjava savremene standarde.
Bjelić je rođen u Nemačkoj i nikada nije živeo u bivšoj Jugoslaviji niti u Srbiji. Poslednjih deset godina ga sve više privlači naša zemlja zbog srpskog porekla, a kao kolekcionar klasičnih i sportskih automobila, naravno i Zastavnih vozila, odlučio je da pokrene zaštitu brenda sa definitivnim ciljem koji podrazumeva povratak Yuga, ne samo kao brenda, nego i kao vozila.
Prvi crteži automobila pokazuju da će zadržati dizajn sa dvoja/troja vrata, slično prethodniku, spajajući moderne i retro elemente. Novi Yugo će zadržati slične proporcije kao original, ali će biti opremljen savremenim sistemima, poput LED prednjih svetala, većih točkova i redizajniranih zadnjih signalnih grupa. S obzirom na to da su bezbednosni standardi danas znatno stroži nego u vreme proizvodnje originalnog Yuga, stubovi na ovom novom modelu biće značajno deblji.
Prema informacijama sa sajta „The Autopian“, Bjelić je dogovorio da platformu za automobil obezbedi od još uvek nepoznatog partnera, što znači da oživljeni Yugo neće morati da razvija novu arhitekturu od početka. Vredno je napomenuti da je originalni Yugo bio zasnovan na Fiatu 127.
Prva verzija automobila bi trebalo da bude pokretana jeftinim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem goriva (spominje se 1,2-litarski benzinac), kako bi se troškovi držali niskim i kako bi zadovoljili vozače koji paze na visinu izdataka. Ipak, u budućnosti se razmatra mogućnost uvođenja električne varijante, čime bi se pružila modernija opcija, ali uz zadržavanje pristupačnosti.
Međutim, postoji velika razlika između dizajniranja novog automobila i kreacije istog u stvarnosti. Mnoge automobilske startap kompanije nisu uspele da komercijalizuju nove modele vozila, pa bi bilo kakav budući Yugo morao da bude uspešan na tržištu kako bi brend opstao. Ovaj oživljeni Yugo nosi sa sobom značajnu dozu nostalgije, ali se takođe suočava i s izazovom prilagođavanja savremenim zahtevima i potrebama tržišta.
Na skupu nazvanom „Car Design“, održanom u Minhenu krajem aprila, Yugo je otkrio prvi sklopivi model svog budućeg automobila. Iako još uvek nema ime, prvi utisak je da izgleda prelepo. Ovaj hečbek donosi sličnosti sa originalnim Jugićima kroz kompaktne dimenzije, kockasti profil i minimalistički, ravni dizajn. Kompletirao ga je spomenuti Marčeta u veličini 1:5.
Ovo je inače samo početak, pa Marčeta najavljuje da će u ponuditi i kupe, kabrio pa i krosover. Takođe nije otpisana ni ideja novog naraštaja Zastave 101, ili kako ga u javnosti poznajemo pod nadimkom „Stojadin“.
Automobil u realnoj veličini će debitovati na specijalizovanoj izložbi EXPO 2027. godine u Beogradu i trebao bi da bude u voznom stanju. Ako ista ikada i bude održana, imajući u vidu narastajući broj državljana Srbije koji su ustali protiv korupcije, kao najadekvatnijeg atributa aktuelne vlasti. Nezavisno od toga, i iako smo sigurno svi skeptični, nadamo se da će Bjelić ispuniti sva obećanja i da ćemo Yuga opet viđati na putevima…
(351)
Чланак Ovo je novi Yugo (u veličini 1:5) се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






