Chevrolet Corvette ZR1X kuca na vrata skupocenoj egzotici
Prošlo je svega šest godina od kada je Chevrolet ponudio model Corvette s motorom postavljenim napred. Sledeća generacija, C8 sa […] Чланак Chevrolet Corvette ZR1X kuca na vrata skupocenoj egzotici се појављује прво на Auto Republika.

Prošlo je svega šest godina od kada je Chevrolet ponudio model Corvette s motorom postavljenim napred. Sledeća generacija, C8 sa centralno postavljenim motorom, promenila je sve — iako je iza vozača i dalje kucalo poznato V8 srce. Corvette E-Ray je stigao 2024. godine i obeležio još jedan veliki raskid s tradicijom: to je bio prvi hibridni i prvi model sa pogonom na sva četiri točka u istoriji Corvette.
Zatim je došao Z06, s egzotičnim 5,5-litarskim V8 motorom, koji je postavio temelje za ZR1 sa dva turbopunjača i šokantnih 1.064 konjskih snaga. Sve to je vodilo do modela koji je upravo ugledao svetlost dana – Chevrolet Corvette ZR1X za 2026. godinu ili kako smo ga ranije poznavali u medijima pod nadikom Zora (po belgijskom inženjeru Zori Arkus-Duntovu koji je ovaj automobil preporodio sredinom šezdesetih godina).
Za one kojima se nije svidela hibridna verzija E-Ray s pogonom na sve točkove, nova verzija Corvette „X“ mogla bi delovati kao konačan čin bogohuljenja u generaciji punoj svetogrđa. Ali, to je ujedno i najekstremniji serijski automobil koji je Chevrolet ikada proizveo. Iako nosi novo ime, ZR1X je zapravo ono što su fanovi dugo očekivali pod imenom Corvette Zora — još otkako se C8 pojavio.
Kao što se očekivalo, ZR1X kombinuje LT7 V8 iz ZR1 sa unapređenom verzijom elektromotora iz E-Raya. Rezultat? Hibridna Corvette sa pogonom na sve točkove i suludih 1.250 konjskih snaga. Većina te snage (1.064 „grla“) dolazi iz 5,5-litarskog turbobenzinca V8 motora koji prenosi snagu na zadnju osovinu preko osmostepenog automatskog menjača sa dvostrukom spojnicom.
Prednja osovina koristi elektromotor iz E-Raya, ali sada pojačan. Iako baterija ima istih 1,9 kWh kao i kod E-Raya, iskoristiva energija je povećana za 29%, što omogućava veću izlaznu snagu. Elektromotor sada daje 186 „konja“ i 197 Nm obrtnog momenta. Takođe, električni pogon traje duže, a prednji pogon se sada isključuje pri 257 km/h umesto 241 km/h kao kod E-Raya.
Ubrzanje kod ZR1 sa zadnjim pogonom već je brutalno — drži više od 1.0 g do 137 km/h. ZR1X, sa pogonom na sve točkove, podiže to na novi nivo. Američki proizvođač vozila tvrdi da postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od dve sekunde, i da prevaljuje četvrtinu milje (402 metra) za manje od devet sekundi, uz završnu brzinu koja prevazilazi 240 km/h — i to na običnoj, nepripremljenoj podlozi.
Ali ZR1X nije samo trkač u pravoj liniji. Chevrolet je potpuno rekonstruisao sistem šasije eAWD iz E-Raya za ovaj model. Tvrde da ZR1X može istovremeno da podnese 1.0 g, i bočno i uzdužno.
Dugme „Charge+“ sada je premešteno sa konzole na volan radi lakšeg pristupa. Tu je i nova funkcija „pritsni da poletiš“ (push-to-pass) koja otključava punih 1.250 KS. Aktivira se tako što se uđe u jedan od režima sistema Performance Traction Management, do kraja pritisne gas, i zatim gurne kontrola tempomata unapred, tada kreće haos.
ZR1X dolazi sa potpuno novim kočnim paketom J59: desetoklipne prednje i šestoklipne zadnje čeljusti, sa ugljenično-keramičkim diskovima od 16.5 inča, najvećim ikada na jednoj Corvetti. Diskovi su izrađeni od neprekidno tkanih ugljeničnih vlakana i omogućavaju usporenje od 1.9 g sa 290 km/h na 193 km/h.
ZR1X takođe uvodi novi režim PTM Pro, koji će od 2026. godine biti dostupan na svim Corvettinim varijantama. Kada se aktivira, isključuje kontrolu proklizavanja i stabilnosti, ali ostavlja aktivnim regenerativno kočenje, prednju osovinu i sistem za start iz mesta.
ZR1X zadržava konfiguraciju kao ZR1 sa zadnjim pogonom. Standardno dolazi s gumama Michelin Pilot Sport 4S i udobnijim ogibljenjem, dok ZTK Performance paket dodaje tvrđe opruge, gume Michelin Cup 2R, agresivnu aerodinamiku (prednji „dive planes“, zadnje krilo veličine daske za surfovanje, usnu na haubi Gurney i podne difuzore).
Unutrašnjost ZR1X je jedino mesto gde prestaje „hiperautomobilski“ osećaj, ista je kao kod ostalih Corvetta za modelnu 2026. godinu. Zid dugmadi iz ranijih modela generacije C8 je nestao, a klima je sada smeštena ispod centralnog ekrana. Corvette sada ima tri ekrana, i to od 14 inča instrument tabla, 12.7 inča centralni ekran, i novi 6.6-inčni ekran sa leve strane za podešavanja HUD-a i sistema PTM.
Chevrolet još nije objavio konačnu cenu, ali ZR1X će gotovo sigurno biti najskuplja verzija Corvette u istoriji. Mnogi će pomisliti da je cena od preko 250 hiljada američkih dolara previše, čak i ako se radi o alternativi Corvette koja može da prevali četvrt milje za manje od devet sekundi. Ipak, sigurni smo da će Chevrolet bez problema naći dovoljno kupaca kojima hiperautomobilske performanse po nižoj ceni zvuče primamljivo.
Što se tiče prodaje, planirano je da ZR1X uđe u proizvodnju krajem 2025. godine, a prve isporuke se očekuju do kraja te godine.
AutoRepublika
(50)
Чланак Chevrolet Corvette ZR1X kuca na vrata skupocenoj egzotici се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






