Nova generacija Renaultovog hibridnog pogonskog sklopa debitovala

Renault je 2020. godine predstavio hibridni pogonski sklop E-Tech, i od tada je prodao više od 750 hiljada automobila s […] Чланак Nova generacija Renaultovog hibridnog pogonskog sklopa debitovala се појављује прво на Auto Republika.

Maj 7, 2025 - 08:22
 0  9
Nova generacija Renaultovog hibridnog pogonskog sklopa debitovala

Renault je 2020. godine predstavio hibridni pogonski sklop E-Tech, i od tada je prodao više od 750 hiljada automobila s ovim mehaničkim rešenjem. Sada je instaliran na različitim modelima, pa ga pronalazimo kod hečbeka Clija, do krosovera nalik na kupe Rafale. Sada je predstavljena druga generacija E-Techa. Stiže s poboljšanjima i postaje efikasniji. Debitovao je na srodnim krosoverima nazvanim Renault Captur i Renault Symbioz.

Novi pogonski sklop se zove E-Tech 160 i konstrukcijom u potpunosti replicira originalni sistem. Ništa suštinski novo nije najavljeno, ali se pojavio novi benzinac. Umesto atmosferskog 1,6-litarskog četvorocilindraša s raspoređenim ubrizgavanjem (94 KS, 150 Nm) uglavljen je savremeniji atmosferski 1,8-litarski blok sa direktnim ubrizgavanjem (109 KS, 172 Nm). Proizvodi više vučne sile pri niskim obrtajima, tako da bi u normalnoj svakodnevnoj upotrebi trebalo da bude ekonomičniji i tiši.

Benzinski motor i dalje poseduje starter-generator, koji proizvodi 15 kW (20 KS) i, ako je potrebno, pomaže u rotaciji radilice. Zadržan je troosovinski robotizovani menjač bez sinhronizatora i bez spojnice: brzine se menjaju bregastim kvačilom, dok se eventualni trzaji izglađuju elektronikom, koja koordinira brzinu rotacije radilice i trakcionog elektromotora ugrađenog iza menjača (i dalje proizvodi 49 KS i 205 Nm). Pogon je i dalje samo prednji.

Zamena motora sa unutrašnjim sagorevanjem goriva je omogućila povećanje ukupne snage sistema sa 143 na 158 KS. Još jedno ažuriranje predstavlja povećan kapacitet trakcione baterije od 230 volti, koja se nalazi u prtljažniku, sa 1,2 na 1,4 kWh.

Prelazak na novi hibridni sistem omogućio je smanjenje nominalne potrošnje goriva krosovera sa 4,8 na 4,3 l na svakih stotinu prevaljenih kilometara. Dinamika je takođe poboljšana, pa tako hibridni Captur može da dostigne ubrzanje do „stotke“ za 8,9 sekundi, a veći Symbioz to isto učini za 9,1 s (ranije je bilo 10,6 s). Konačno, dozvoljena masa vučene prikolice je povećana sa 750 kilograma na celu tonu.

Renault Symbiosis

Istovremeno, krosover Renault Symbioz, koji se ranije nudio samo sa hibridnim pogonskim sklopom E-Techom, sada ima početnu benzinsku verziju. Nudi se pogonjen 1,3-litarskim turbobenzinskim četvorocilindrašem sa 140 KS i 260 Nm, kao i s 12-voltnim starter-generatorom, šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednje točkove.

Isporuke svih novih verzija počeće u julu. Hibridni Renault Captur E-Tech 160 u Francuskoj košta od 30 hiljada evra, isto toliko se traži i za osnovni Symbioz sa „mehanikom”, a nova hibridna verzija procenjena je na 34 hiljade evra.

AutoRepublika

(97)

Чланак Nova generacija Renaultovog hibridnog pogonskog sklopa debitovala се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow