Kako SAIC planira da sa markom IM osvoji evropsko premijum tržište

SAIC je sa novim izdanjem marke MG postigao više od pukog uspeha i daleko je uspešniji od većine kineskih proizvođača […] Чланак Kako SAIC planira da sa markom IM osvoji evropsko premijum tržište се појављује прво на Auto Republika.

Aug 15, 2025 - 09:15
 0  9
X
Kako SAIC planira da sa markom IM osvoji evropsko premijum tržište

SAIC je sa novim izdanjem marke MG postigao više od pukog uspeha i daleko je uspešniji od većine kineskih proizvođača automobila. Sada, putem podmarke IM, planira napad na nemačke premijum marke – prvo u Velikoj Britaniji, Švajcarskoj i Norveškoj, a verovatno se tu neće zaustaviti.

Kada je Audi uoči sajma Auto Šangaj 2025. skinuo platno sa novog modela E5 Sportback, mnogi prisutni su se iznenadili. Na električnom automobilu, koji je bio u centru pažnje, nije bilo četiri prepoznatljiva prstena koji decenijama krase vozila iz Ingolštata. Umesto toga, na vozilu je velikim slovima pisalo AUDI. „E5 Sportback nudi sve iz Audija, iznova tumači DNK našeg brenda i savršeno je prilagođen potrebama kineskih kupaca“, izjavio je tada sa ponosom izvršni direktor Audija, Gernot Delner, potvrđujući da je vozilo razvijeno u saradnji sa dugogodišnjim partnerom SAIC-om za kinesko tržište.

Tako je postalo jasno ono što se već neko vreme znalo – Audi je koristio platformu IM-a, premijum podbrenda SAIC-a (skraćenica od Intelligence in Motion), kako bi E5 nastao rekordnom brzinom. „Za SAIC ova saradnja savršeno se uklapa u njihovu dugogodišnju strategiju. Za razliku od BYD-a, SAIC sebe vidi pre svega kao platformu: tehnologija i proizvodnja dolaze iz Kine, dok zapadni brendovi služe kao oznaka na gotovom proizvodu. Moglo bi se reći da SAIC želi da postane Luxottica automobilske industrije“, objašnjava Martin Gajsler iz konsultantske firme Advyce & Company.

Naziv „Advanced Digitized Platform“ (ADP) više je marketinški trik nego precizan opis. Uloga partnera u zajedničkom preduzeću odavno se promenila: nekadašnji učitelj Audi sada je učenik koji pokušava da povrati poziciju na kineskom tržištu. Drugim rečima, SAIC vodi glavnu reč i želi da IM postane izvozni hit i konkurent Tesli.

Struktura brenda IM pokazuje da je cilj direktna konkurencija Tesli i da se automobil doživljava više kao „pametni telefon na četiri točka“. To je upravo jedna od osobina koja je doprinela Teslinom uspehu.

U tom kontekstu ima smisla strateško partnerstvo koje je SAIC-IM početkom godine sklopio sa kompanijom Huawei. Huawei je daleko više od dobavljača – on je tehnološki partner koji pomaže u oblasti povezivosti, operativnih sistema i sistema asistencije u vožnji, uključujući autonomnu vožnju. Huawei je u automobilskoj industriji sve prisutniji i stručnjaci ga sve češće vide kao velikog igrača. „Oni su najopasniji“, izjavio je nedavno bivši izvršni direktor jednog nemačkog proizvođača. Pored Huaweija, u projektu učestvuje i Alibaba, kineski pandan Amazonu. Jasno je da će udružena snaga ovih kompanija neminovno imati uticaja i na zapadna tržišta.

IM se na evropsko tržište sprema sa električnim modelima MG IM5 (limuzina) i MG IM6 (SUV). Po dizajnu i multimedijalnom sistemu sa točkićima na volanu, jasno je da su usmereni protiv Tesle – IM5 je rival Modelu 3, a IM6 Modelu Y. Tehnički, imaju sve predispozicije: obe verzije koriste 800-voltni sistem (za IM5 postoji i 400-voltna osnovna verzija), baterija od 100 kWh omogućava domet do 710 km, a maksimalna snaga punjenja je 396 kW.

Osnovna verzija MG IM6 sa baterijom od 100 kWh, pogonom na zadnje točkove i 300 kW snage košta u Velikoj Britaniji oko 55.319 evra. Najjača verzija „Launch Edition“ sa pogonom na sve točkove i 553 kW košta oko 61.082 evra. Velika Britanija trenutno na kineske automobile primenjuje carinu od 10%. Limuzina IM5 sa baterijom od 75 kWh košta oko 34.490 evra, dok Tesla Model 3 startuje od 40.970 evra, a Model Y od 45.970 evra, ali sa manjom baterijom od 62,5 kWh.

Kako bi olakšao ulazak na tržište, SAIC lansira IM kao deo već poznatog brenda MG. Automobili će najpre stići u Veliku Britaniju, Norvešku i Švajcarsku – tržišta naklonjena elektromobilima ili ona gde MG ima tradiciju.

Ostaje pitanje da li će strategija „premijum pod MG-om“ uspeti u Evropi. MG je poznat po pristupačnoj ponudi koja kombinuje staru i novu automobilsku filozofiju, a prelazak u premijum segment nije zagarantovan. Za sada, ulazak IM-a u Nemačku se i dalje smatra malo verovatnim.

Oprez SAIC-a je razumljiv – mnogi kineski proizvođači već su naišli na prepreke na nemačkom tržištu. Nemački kupci, posebno u premijum segmentu, veoma su zahtevni, a konkurencija Audija, BMW-a i Mercedesa je i dalje ogromna. „Nemce ne možete pobediti na auto-putu“, rekao je jednom prilikom menadžer francuskog premijum brenda DS.

S obzirom na slabiji entuzijazam za električna vozila u Nemačkoj, MG-IM će tamo imati težak zadatak. „IM će se u Nemačkoj teško probiti. Prodaja preko MG-a može funkcionisati u Velikoj Britaniji ili Norveškoj, ali ovde je to hendikep – MG praktično ne postoji, a nemačko tržište je snažno vođeno imidžem brenda. IM ulazi prilično kasno na zasićeno tržište EV i nudi malo drugačijeg u odnosu na Zeekr, BYD ili GWM. Pravi proboj bi bio moguć samo preko partnerstva sa Audijem, sa premijum imidžom i distributivnom mrežom“, smatra Martin Gajsler.

Ipak, SAIC verovatno neće zaobići veliki i bogati nemački automobilski sektor – pitanje je samo vremena kada će se modeli MG IM pojaviti na putevima od Flensburga do Garmiš-Partenkirhena.

AutoRepublika

(49)

Чланак Kako SAIC planira da sa markom IM osvoji evropsko premijum tržište се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow