BMW je nekada razmatrao zajednička prodajna mesta sa markom Land Rover

U vreme kada je počela da raste popularnost vozila tipa SUV, rukovodstvo BMW-a stajalo je pred neobičnom odlukom. Umesto da […] Чланак BMW je nekada razmatrao zajednička prodajna mesta sa markom Land Rover се појављује прво на Auto Republika.

Aug 15, 2025 - 09:15
 0  9
X
BMW je nekada razmatrao zajednička prodajna mesta sa markom Land Rover

U vreme kada je počela da raste popularnost vozila tipa SUV, rukovodstvo BMW-a stajalo je pred neobičnom odlukom. Umesto da u svojim salonima prodaje vozila Range Rovera, odlučilo je da razvije sopstvene modele, što se ispostavilo kao srećan potez.

Danas BMW ima veoma raznovrsnu ponudu SUV-ova, koja sam naziva SAV – umesto Sport Utility Vehicle, koristi sopstvenu oznaku Sports Activity Vehicle. Na početku njihove uspešne ere stajalo je zanimljivo razmatranje, koje je, međutim, moglo biti i samo provokacija menadžera.

Kako je preneo sajt Motor1 pozivajući se na BMW USA News, tokom devedesetih godina prošloga veka BMW je razmatrao mogućnost da u svojim salonima istovremeno nudi vozila marke BMW i Land Rover, pre svega luksuznije modele Range Rovera.

Cela priča počela je ulaskom modela Ford Explorer na američko tržište 1991. godine, koji je doživeo ogroman uspeh i započeo veliku popularnost SUV segmenta. Predstavništvo BMW-a u Severnoj Americi pratilo je situaciju i želelo da ponudi odgovor, dok se rukovodstvo u Minhenu brinulo kako će se SUV-ovi uklopiti u identitet marke.

Tokom devedesetih BMW je pre svega proizvodio sedane i karavane, uz sportske kupee i kabriolete, a u razvoju je bio i roudster Z3. Najbrži način da se ponudi SUV činila se kupovina kompanije Land Rover 1994. godine. Međutim, situacija nije bila idealna.

Iako je Land Rover iste godine predstavio modernizovani Range Rover (P38A), u očima ljudi iz BMW-a taj model je već u trenutku premijere delovao zastarelo. Već naredne godine započet je rad na nasledniku, modelu L322, ali je rukovodstvo BMW-ove divizije Special Vehicle iznelo ideju da se razvije sopstveni odgovor na Range Rover.

Burkhard Gešel, koji je bio na čelu te divizije, dobro je znao da će tadašnje rukovodstvo biti protiv, uprkos preporukama severnoameričkog ogranka, koji je pratio kako Mercedes-Benz razvija svoju M-klasu iliti ML, a Lexus model RX. Šef severnoameričkog ogranka, Vik Dulan, tada je izneo neuobičajenu ideju.

Na sastanku sa članovima uprave BMW-a, predložio je dve opcije – ili razvoj sopstvenog SUV-a, ili spajanje prodajnih salona sa Land Roverom i ponudu Range Rovera, koja su tada važila za vrhunac luksuza, a ni danas nije drukčije.

Predlog, koji je uključivao i grafičke prikaze zajedničkih salona, izazvao je burne reakcije u vrhu obe kompanije, a prema nekima, upravo je to možda i bio glavni cilj.

Odgovor BMW-a na rastuću popularnost SUV-ova na kraju je bila prva generacija modela BMW X5 (E53). Kompanija se odlučila za sopstveni razvoj, između ostalog i zbog neiskorišćenih proizvodnih kapaciteta u američkoj fabrici Spartanburg, gde se i danas proizvodi veliki broj BMW-ovih SUV-ova.

Prva generacija BMW-a X5 bila je spremna još 1998. godine, ali je njen izlazak na tržište odložen za godinu dana kako ne bi narušila prodaju Range Rovera. Kompanija BMW je 2000. godine prodala marku Land Rover Fordu. Sa današnje tačke gledišta, odluka da se krene u razvoj sopstvenog SUV-a pokazala se više nego ispravnom.

AutoRepublika

(63)

Чланак BMW je nekada razmatrao zajednička prodajna mesta sa markom Land Rover се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow