Cherokee se vratio brutalnim i uglastim formama, iako je aerodinamika žrtvovana zarad stila. Koeficijent Cd je značajnih 0,335. Ali novi krosover je postao primetno veći od svog prethodnika i dužina mu je 4.778 milimetara (plus 155 mm), širina je 1.898 mm (plus 39 mm), dok je visina 1.715 mm (plus 34 mm).
Međuosovinsko rastojanje je odjednom poraslo za 170 mm, na 2.870 mm. To jest, Cherokee je zapravo prešao u srednju klasu. U zavisnosti od konfiguracije, ugrađuju se naplaci prečnika od 17 do 20 inča.
Unutrašnjost i dalje nudi smeštaj za pet osoba. Instrumentacioni ekran ispod natkrivke, vizira (10,25 inča) i ekran multimedijalnog sistema UConnect 5 (12,3 inča) su uredno integrisani u prednji panel. Podržava bežične protokole Apple CarPlay i Android Auto, ažuriranja na takozvanom oblaku (cloud) i instalaciju aplikacija razvijenih od trećih lica.
Na centralnoj konzoli ima mesta za posebnu jedinicu za kontrolu klime, ali je ona napravljena u obliku dodirne table. Rotirajuća ručica selektora menjača i držači za čaše nalaze se na centralnom tunelu.
Zapremina prtljažnika je impresivnih 952 litra prema američkoj metodi, to jest standardu EPA. Ako pak preklopite naslon zadnjeg sedišta, dobijate pregradu od 1.935 litara, što je skoro 30% više od prethodnika. Cherokee je već u bazičnoj specifikaciji opremljen adaptivnim tempomatom drugog nivoa autonomije, što će reći da dolazi s celimsetom elektronskih asistenata.
Šesti naraštaj ovog krosovera je izrađen na platformi STLA Large koncerna Stellantisa, i ovo je njegova nova varijanta sa poprečno postavljenim motorom umesto uzdužne orijentacije. Hibridna verzija je postala naslovna verzija, dok pogonski sklop ove varijante može da iznenadi. Jer je Jeep Cherokee postao prvi američki model opremljen… Evropskim turbo motorom s indeksom EP6 (na slikama ispod), koji su prvobitno razvili PSA i BMW!
Da, ozloglašeni Prince, iako već u trećoj iteraciji. Motor je posebno za implementaciju u hibridnom pogonskom sklopu upakovan da funkcioniše u ekonomičnom Milerovom ciklusu (geometrijski stepen kompresije od 11,3:1), i njegova snaga je na nivou od 180 KS i 300 Nm najvišeg obrtnog momenta.
Pogonski sklop takođe uključuje trakcioni elektromotor, poseban generator i elektromehanički varijator (eCVT) sa planetarnim menjačem, odnosno ova šema je slična Toyotinim hibridima.
Ukupna snaga pogonskog sklopa je 213 KS i 312 Nm, ali Stellantis ne otkriva dinamičke karakteristike. Kapacitet baterije tipa NCM, a koja radi na naponu od 400 volti je samo 1,08 kWh, tako da iako hibrid može da dostigne 100 km/h samo na struju, nije sposoban da se u ovom režimu kreće veoma dugo.
Punjenje baterije iz elektroenergetske mreže nije predviđeno. Ali je obećano da će sa jednim rezervoarom benzina (51,9 litara) Cherokee moći da prevali više od 805 kilometara prema strogo definisanom protokolu EPA.
Osnovna konfiguracija hibrida uključuje sistem prenosa pogona na sva četiri točka Active Drive I sa spojnicom na zadnjoj osovini. Sistem Selec-Terrain pruža nekoliko režima vožnje (Auto, Sport, Snow i Sand/Mud). Impresivni klirens, to jest najniža tačka podvozja je na nivou od 204 mm (od zemlje) i kratki prepusti pružaju dobru geometrijsku prohodnost.
Ugao prilaza je 19,6 stepeni, ugao nagiba je 18,8 stepeni, ugao odlaska je 29,4 stepena. Krosover težine 1.948 kg može da vuče prikolice čija masa ne prevazilazi 1,6 tona.
Proizvodnja motora s oznakom EP6 je već organizovana u fabrici u Dandiju (Mičigen), ali će se sami krosoveri Jeepa nazvani Cherokee proizvoditi u fabrici u Toluki, u Meksiku. Bogate verzije Limited i Overland, će ići po ceni od 42 do 46 hiljada američkih dolara, onda kada stignu u distributivne centre, to jest pre kraja ove godine.
Osnovna konfiguracija i verzija Laredo moraće da se sačekaju do početka 2026. godine, ali će i one koštati manje, to jest od 37 do 40 hiljada zelembaća. Očekuju se i čisto benzinske verzije, najverovatnije sa dvolitarskim četvorocilindarskim turbobenzinskim motorom iz porodice Hurricane.
AutoRepublika