Škoda Enyaq RS osvežena nakon „civilnog“ modela

Električni krosover Škoda Enyaq je obnovljen još početkom godine, ali tada restajling nije obuhvatio njegovu najsnažniju verziju RS. Planirano osveženje […] Чланак Škoda Enyaq RS osvežena nakon „civilnog“ modela се појављује прво на Auto Republika.

Maj 13, 2025 - 07:22
 0  10
Škoda Enyaq RS osvežena nakon „civilnog“ modela

Električni krosover Škoda Enyaq je obnovljen još početkom godine, ali tada restajling nije obuhvatio njegovu najsnažniju verziju RS. Planirano osveženje ove varijante stiglo je tek sada.

Međutim, bez iznenađenja: restilizovani modeli Škoda Enyaq RS i Škoda Enyaq Coupe RS dobili su ista unapređenja kao i slabije verzije, dok su tehnička poboljšanja bila minimalna.

Električni pogon ostaje isti kao kod „RS“ verzija koje su na tržištu od jeseni 2023: pogon na sva četiri točka sa dva elektromotora ukupne snage 340 KS, kapacitet baterije iznosi 84 kWh, od čega je 79 kWh iskoristivo.

Najneprijatnije je to što sada istu pogonsku konfiguraciju ima i manji krosover Škoda Elroq RS, pa veći, prestižniji i skuplji Enyaq RS više nema prednost u snazi.

Novi, aerodinamičniji prednji deo i optimizovani softver za upravljanje pogonom omogućili su blago poboljšanje performansi: ubrzanje do 100 km/h sada traje 5,4 sekunde umesto prethodnih 5,5, bez obzira na tip karoserije. Maksimalna brzina ostaje ograničena na 180 km/h.

Kupcima su ponuđena dva zvučna profila za spoljno upozorenje pešaka pri malim brzinama: „Sport“ i „Futuristic“.

Snaga punjenja jednosmernom strujom povećana je sa 175 na 185 kW (uz dodatnu mogućnost povezivanja spoljašnjih uređaja), dok je ugrađeni punjač naizmeničnom strujom i dalje kapaciteta 11 kW. Deklarisana autonomija sada iznosi 560 km prema WLTP-u (pre restajlinga je bilo 543 km).

Toplotna pumpa za povećanje efikasnosti se i dalje nudi kao opcija dok je kod mnogih modela standard.

Kao i ranije, verzije RS imaju sniženo sportsko ogibljenje (niže za 15 mm napred i 10 mm pozadi) i snažnije prednje kočnice sa dvoklipnim čeljustima.

Uz doplatu su dostupni adaptivni amortizeri DCC, koji su u osveženim modelima dobili nova podešavanja.

Po Škodinoj tradiciji, RS se vizuelno ne razlikuje previše od osnovne: drugačiji prednji branik (sa izraženijim donjim spojlerom i sopstvenim dizajnom maske), zadnji reflektor preko cele širine branika, obilno prisutni crni dekor i originalne felne prečnika 20 ili 21 inč.

Standardno dolaze matrična svetla. Enterijer uključuje „sportska“ prednja sedišta i „RS“ dekoraciju, s tim što je moguće birati između presvlaka od veštačke kože s mikrofibrom ili kombinacije veštačke i prirodne kože.

Osveženi krosoveri Škoda Enyaq RS stižu na evropsko tržište tokom leta. Inače, od 2022. godine prodato je samo 21.300 električnih modela RS – što je manje od 9% ukupne dosadašnje proizvodnje Enyaqa.

AutoRepublika

(5)

Чланак Škoda Enyaq RS osvežena nakon „civilnog“ modela се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow