Kupe BMW M2 CS postao najviše sportski model u ponudi

Kompanija BMW tradicionalno koristi oznaku CS za najekstremnije verzije modela iz linije M. Takva varijanta postojala je i za BMW […] Чланак Kupe BMW M2 CS postao najviše sportski model u ponudi се појављује прво на Auto Republika.

Maj 29, 2025 - 21:43
 0  8
Kupe BMW M2 CS postao najviše sportski model u ponudi

Kompanija BMW tradicionalno koristi oznaku CS za najekstremnije verzije modela iz linije M. Takva varijanta postojala je i za BMW M2 prve generacije. Sada je predstavljen novi kupe BMW M2 CS.

Automobil je prvi put prikazan prošle nedelje na događaju Concours d’Elegance Villa d’Este, ali tada je reč bila o dizajnerskoj prezentaciji bez tehničkih detalja. Sada je održana zvanična premijera.

Radi smanjenja mase i jačeg sportskog utiska, kupe BMW M2 CS dobio je brojne elemente od ugljeničnih kompozita – od tog materijala izrađeni su kućišta retrovizora, krov, prednji spliter i masivni zadnji difuzor.

Međutim, glavna spoljašnja razlika verzije CS je originalni ugljenični poklopac prtljažnika sa izraženim spojlerom u stilu „pačjeg repa“.

Ugrađeni su kovani naplaci prečnika 19 inča napred i 20 inča pozadi. Rezultat – 30 kilograma manje i ukupna masa vozila od 1.700 kg. Kupci mogu birati između tri vrste pneumatika: sportske, za stazu i „ultrastazu“.

U ponudi su četiri boje karoserije.

Unutrašnjost BMW-a M2 CS takođe je bogato ukrašena ugljeničnim detaljima. Umeci se nalaze na komandnoj tabli i centralnom tunelu, a od ugljenika su izrađena i sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu i pripremom za sigurnosne pojaseve u više tačaka.

„Kadice“ su presvučene Merino kožom i imaju osvetljen logo CS. Slični amblemi se nalaze širom kabine. Volan sa ravnim donjim delom presvučen je alkantarom i ima oznaku centralnog položaja. Na centralnoj konzoli nalazi se posebno dugme za izbor režima vožnje i pristup trkačkoj telemetriji.

Redni šestocilindarski biturbo motor S58 zapremine 3,0 litra dodatno je pojačan. U odnosu na standardni M2, snaga je povećana sa 480 na 530 KS (pri 6.250 o/min), a obrtni moment sa 600 na 650 Nm (pri 2.650–5.730 o/min). Ograničenje obrtaja postavljeno je na 7.200 o/min.

Motor je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem, čiji su radni algoritmi dorađeni. Sva snaga ide na zadnje točkove preko elektronski kontrolisanog diferencijala M Sport. Tu je i izduvni sistem sa aktivnim klapnama, koji obezbeđuje izraženiji zvuk motora – i spolja i unutar kabine.

BMW M2 CS je, očekivano, brži od standardne verzije. Do 100 km/h stiže za 3,8 sekundi, dok osnovni model sa automatikom to postiže za 4,0 s. Do 200 km/h ubrzava za 11,7 s umesto 12,9 s, a međuubrzanje od 80 do 120 km/h traje 3,4 s umesto 3,6 s. Ograničenje maksimalne brzine pomereno je sa 250 na 302 km/h.

I šasija BMW-a M2 CS-a je dorađena. Ugrađeni su drugačiji opružni elementi i adaptivni amortizeri, a klirens je smanjen za 8 mm. Revidirane su i postavke vozačke elektronike. U standardu se isporučuju kombinovane perforirane metalne kočnice, dok su ugljenično-keramičke dostupne uz doplatu. U svakom slučaju, kočione čeljusti su u jarko crvenoj boji.

Ekstremni kupe BMW M2 CS biće proizveden u ograničenoj seriji, ali broj primeraka još nije objavljen. Montiraće se u istoj fabrici u San Luis Potosiju u Meksiku, gde nastaju i svi kupei Serije 2. Kao glavna tržišta za M2 CS označeni su SAD, Kina i Nemačka. Početak prodaje planiran je za kraj leta, a cena u Nemačkoj startuje od 115.000 evra, u poređenju sa 77.500 evra koliko košta osnovni M2.

AutoRepublika

 

(60)

Чланак Kupe BMW M2 CS postao najviše sportski model u ponudi се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow