Dodge je verovatno odustao od najjače električne verzije Chargera
Najmoćnija verzija električnog sportskog automobila komplikovano nazvanog Dodge Charger Daytona SRT Banshee, čini se, dobila je znak stop. Ovaj vrhunski […] Чланак Dodge je verovatno odustao od najjače električne verzije Chargera се појављује прво на Auto Republika.

Najmoćnija verzija električnog sportskog automobila komplikovano nazvanog Dodge Charger Daytona SRT Banshee, čini se, dobila je znak stop. Ovaj vrhunski električni sportista u SAD najverovatnije je postao žrtva nesigurnog interesovanja za skupe električne modele, dok Stellantis paralelno ponovo oživljava motore V8.
Dok evropski deo Stellantisa nastavlja s elektrifikacijom, u SAD kompanija ide u suprotnom pravcu i vraća u igru motore s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i legendarni V8 motor, koji je za američka vozila prava ikona, o čemu smo izveštavali puk u više navrata.
Da dolazi do zaokreta, nagovešteno je i ranije – ukidanjem projekta potpuno električnog pikapa RAM-a 1500, kao i prekidom razvoja dugo očekivanog plug-in hibridnog Jeepa Gladiatora 4×e.
Prema informacijama sajta MoparInsiders, koji se poziva na izvore iz dobavljačkog lanca, Stellantis u SAD navodno je odustao i od projekta električne verzije Dodge Charger Daytona SRT Banshee. Taj model trebalo je da bude vrhunac ponude i jedan od najjačih električnih sportskih automobila cele grupacije.
Za razliku od klasičnog Chargera Daytone, verzija Banshee trebalo je da koristi platformu s arhitekturom od 800 V i da ponudi najveću snagu (do 1.000 KS) i najveći domet u ponudi. Mnogi su očekivali da će taj model dokazati nadmoć električnog sportskog automobila nad benzinskim motorima. Međutim, sada izgleda da Dodge daje još jednu šansu motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
U prilog tome ide i nedavno ponovno oživljavanje divizije SRT (Street and Racing Technology), koja je nekada stajala iza brojnih legendarnih sportskih automobila. Uz to, pojavile su se i nove spekulacije da bi se V8 motori mogli vratiti pod haubu Chargera, iako je marka ranije tvrdila da to tehnički nije izvodljivo.
Veliku ulogu mogla je odigrati i visoka cena. Stellantis na američkom tržištu ne beleži uspeh s električnim modelima onako kako je očekivao. Najveću popularnost imaju pristupačniji elektromobili, dok bi cena Bansheeja, zbog potpuno nove tehnologije, u ovom trenutku verovatno bila jednostavno previsoka.
Na glasine je Dodge odgovorio zvaničnim saopštenjem: „Stellantis nastavlja s preispitivanjem svoje strategije proizvoda kako bi je prilagodio zahtevima potrošača“. Kompanija obećava fleksibilne opcije pogona koje će odgovarati različitim potrebama kupaca. Istovremeno je dodala da, u skladu s ponovnim oživljavanjem divizije SRT, preispituje i plan za buduće modele te divizije.
AutoRepublika
(30)
Чланак Dodge je verovatno odustao od najjače električne verzije Chargera се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






