DeTomaso je ponovo aktivan

Nakon pauze koja je potrajala duže od od decenije, ime DeTomaso se 2019. godine ponovo pojavilo sa superautomobilom s indeksom […] Чланак DeTomaso je ponovo aktivan се појављује прво на Auto Republika.

Maj 16, 2025 - 06:38
 0  8
DeTomaso je ponovo aktivan

Nakon pauze koja je potrajala duže od od decenije, ime DeTomaso se 2019. godine ponovo pojavilo sa superautomobilom s indeksom P72. Svet je upoznat s ovim zapanjujućim vozilom, a planovi su bili da se proizvede samo 72 jedinice, što ga čini toliko ekskluzivnim koliko je i prelep. Međutim, tokom godina otkako je predstavljen, P72 je bio više izložbeni primerak na sajmovima automobila nego stvarna pojava na putevima. Sve do sada. DeTomaso je konačno otkrio P72 u svojoj finalnoj serijskoj verziji, i pokazao je da je svaka sekunda čekanja bila vredna.

S elegantnim, zakrivljenim oblikom karoserije, luksuznim enterijerom i uzbudljivom kombinacijom V8 snage i manuelnog menjača, P72 obećava da će pružiti ultimativno iskustvo u vožnji. Dok smo strpljivo čekali ovaj trenutak, DeTomaso je potvrdio da će isporuke početi kasnije ove godine.


U srcu P72 nalazi se lagana šasija od ugljeničnih vlakana, a postoje glasine da je ova šasija zapravo zajednička s vozilom po imenu Apollo Intense Emozione, kao još jednim superautomobilom ograničene serije kojim upravlja Norman Choi, čovek koji je predvodio oživljavanje brenda DeTomasa. Karoserija je u potpunosti od ugljeničnih vlakana, a svaki zakrivljeni deo i kontura imaju svoj cilj, bilo da su to široki blatobrani, duboki usisi sa strane, ili ukupni izgled koji podseća na izdržljive trkačke automobile iz šezdesetih godina.

Unutrašnjost pravi hrabar korak u suprotnom smeru od savremenih trendova. Nestali su ekrani osetljivi na dodir i blještavi ekrani info-zabavnih sistema. Umesto toga, na tabli se nalaze serije instrumenata i fizičkih kontrola, sve od aluminijuma i s bakarnom završnom obradom, što daje elegantan, ali sirov izgled. Iako postoji držač za telefon (u slučaju da vam zatreba mapa), ne postoji digitalna integracija za vaš uređaj. Zapravo, P72 se čini kao da se protivi nepotrebnoj tehnologiji, DeTomaso čak tvrdi da je „motor zvučna podloga,“ sugerišući da će zvuk V8 motora ispuniti kabinu umesto muzike sa stereo sistema.

Kabina takođe promoviše manuelni menjač vozila, što je redak fenomen u savremenim superautomobilima. Šestostepeni menjač je povezan sa otvorenom povezom, sličnom onoj u Lotusu Emiri, što naglašava taktilnu vezu između vozača i automobila. Drška menjača, sa svojim složenim ukrštenim linijama, poseduje izgled dragulja koji doprinosi opštem utisku o majstorstvu izrade.

Pokretač P72-a je nadpunjeni 5.0-litarski benzinac s osam cilindara. DeTomaso tvrdi da je ovaj motor razvijen isključivo za P72, ali izveštaji sugerišu da se temelji na Fordovom motoru Coyotu, koji se nalazi u vozilima poput Mustanga i F-150. Iako neki mogu smatrati da je ovaj motor pomalo razočaravajući za superautomobil koji vredi nekoliko miliona dolara, važno je napomenuti da DeTomaso ima dugu tradiciju u kombinovanju italijanskog dizajna sa američkim mišićima. Poznati model Pantera, na primer, koristio je Fordove V8 motore tokom proizvodnje u intervalu od 1971. do 1992. godine.

Ovaj motor V8, poboljšan po meri kovanih unutrašnjih delova i DeTomasovim superpunjačem, ostvaruje, poštovanja vrednih 700 konjskih snaga. Iako čelnici brenda nisu naveli konkretne performanse, jasno je da P72 nije fokusiran na maksimalnu brzinu. Umesto toga, kratki stepeni prenosa su osmišljeni da poboljšaju angažovanje vozača, čineći uzbudljivom svaku promenu brzine i svaki delić obrtnog momenta. Dodatno, iskustvo vožnje poboljšava i sistem vešanja s potisnim šipkama i trostepenim ručno podesivim amortizerima, koji omogućavaju precizno upravljanje na svakom putu.

P72 prikazan u ovim fotografijama je „interni serijski model,“ što znači da neće biti deo serije od 72 jedinice. Svaka od 72 jedinice koja će biti isporučena kupcima biće jedinstveno prilagođena željama kupca, a DeTomaso obećava visok nivo personalizacije. Iako cena nije zvanično objavljena, sigurno je da će svaki P72 morati biti plaćen sumu koja prevazilazi milion američkih dolara.

Zaključimo da je De Tomaso P72 više od običnog automobila. Spaja bezvremenski dizajn s modernim performansama na način koji retko koji drugi superautomobil može da postigne. Za one koji budu imali sreće da dobiju jednu od 72 jedinice, P72 obećava nezaboravno iskustvo vožnje. Dugo očekivani automobil je skoro gotovo, i P72 će uskoro poleteti putevima, dokazujući da je velike stvari ponekad zaista vredno čekati.

AutoRepublika

(102)

Чланак DeTomaso je ponovo aktivan се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow