Porsche za krizu u kojoj se našao krivi elektrifikaciju (i naravno Kineze)

Ne može se baš reći da Porscheu trenutno cvetaju ruže. Nedavno je bio viđen kao jedan među najprofitabilnijim proizvođačima automobila […] Чланак Porsche za krizu u kojoj se našao krivi elektrifikaciju (i naravno Kineze) се појављује прво на Auto Republika.

Maj 16, 2025 - 06:38
 0  11
Porsche za krizu u kojoj se našao krivi elektrifikaciju (i naravno Kineze)

Ne može se baš reći da Porscheu trenutno cvetaju ruže. Nedavno je bio viđen kao jedan među najprofitabilnijim proizvođačima automobila u svetu, međutim sada se nemačka marka suočava sa smanjivanjem obima prodaje, visokim carinama i oštrom konkurencijom EV u Kini. Čak se navodno odlaže dolazak novog talasa električnih proizvoda, uključujući električne zamene za 718 Boxster i Cayman i dugo očekivani SUV s tri reda sedišta.

Novinari redakcije Automotive Newsa zaključuju da je previše agresivna i neelastična strategija elektrifikacije najviše zaslužna za probleme koji pogodiše Porsche. U izveštaju se prenose reči analitičara iz Warburg Researcha, Fabija Helšera koji navodi da se u srcu problema nalazi ideja Porschea da do 2030. godine, od ukupnog prodajnog kontingenta, plasira 80% električnih jedinica.

„Pošto se kasni s prihvatanjem baterijskih automobila, Porsche sada mora da razvije dodatne modele automobila pokretane sagorevanjem ugljovodoničnih jedinjenja, i to sve pored skupih kašnjenja u povećanju obima prodaje vozila iz kategorije BEV, kao i da upravlja mučnom tržišnom situacijom u Kini, baš kao i neizvesnošću oko izvoza na američko tržište“, rekao je Helšer za Automotive News.

Porsche je u februaru ukinuo 1.900 istraživačkih i proizvodnih poslova u svojim nemačkim pogonima, navodeći kao razlog „odloženi procvat elektromobilnosti“. Sada su kompanijski ciljevi u pogledu ostvarenja prihoda od prodaje za 2025. godinu, svedeni naniže za oko 2 milijarde evra), a dodatnih 8 hiljada radnih mesta je u pitanju, navodi nemačka publikacija Automobilwoche.

Holšer je za Automotive News rekao da to ne mora biti ovako. Da je Porsche usvojio „fleksibilniji proizvodni pristup“, s više plug-in hibrida i zajedničkih platformi, kao što je to uradio BMW, brže bi mogao da se prilagodi promenljivim trendovima tražnje.

Kao da smanjenje potražnje za električnim vozilima nije dovoljno, postoji i jaka konkurencija iz Kine. Porscheov obim prodaje u prvom tromesečju je u poređenju sa istim periodom prošle godine opao za 42%, i mogao bi da u potpunosti napusti tržište, kaže izvršni direktor brenda. U isto vreme, kinesko tržište performantnih električnih vozila je napredovalo, sa automobilima kao što su Xiaomi SU7 Ultra i Yangwang U9 koji nude četvorocifreni broj konjskih snaga i tehnologiju aktivnog vešanja po relativno pristupačnim cenama. Porscheov „najveći problem je Kina“, rekao je potpredsednik Gartnera za istraživanje Pedro Pačeko, a za Automotive News Europe.

Može li Porsche ispraviti situaciju, i može li to da učini dovoljno brzo? Situacija potresa tim sastavljen od izvršnih rukovodilaca Porschea, a Majkl Štajner, bivši šef razvoja grupe VW, prelazi na mesto zamenika predsednika Porscheovog izvršnog (upravnog) odbora. Krajem februara, Porsche je takođe zamenio šefove finansija i prodaje o čemu smo izveštavali svojevremeno. Poznat po svojim vrhunskim sportskim automobilima i opsežnom pedigreu motosporta, Porsche poseduje veliki kapital u vidu vrednosti brenda. Ako uspe da prođe kroz narednih nekoliko godina i da na tržište izbaci sledeću generaciju električnih vozila, trebalo bi da bude u dobrom stanju.

Ali planovi elektrifikacije palete kompanije, u kombinaciji s konkurentnim kineskim tržištem i teškom ekonomskom klimom, u doglednoj budućnosti mogu zadati glavobolje rukovodstvu germanske firme.

AutoRepublika

(115)

Чланак Porsche za krizu u kojoj se našao krivi elektrifikaciju (i naravno Kineze) се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow