Porsche za krizu u kojoj se našao krivi elektrifikaciju (i naravno Kineze)
Ne može se baš reći da Porscheu trenutno cvetaju ruže. Nedavno je bio viđen kao jedan među najprofitabilnijim proizvođačima automobila […] Чланак Porsche za krizu u kojoj se našao krivi elektrifikaciju (i naravno Kineze) се појављује прво на Auto Republika.

Ne može se baš reći da Porscheu trenutno cvetaju ruže. Nedavno je bio viđen kao jedan među najprofitabilnijim proizvođačima automobila u svetu, međutim sada se nemačka marka suočava sa smanjivanjem obima prodaje, visokim carinama i oštrom konkurencijom EV u Kini. Čak se navodno odlaže dolazak novog talasa električnih proizvoda, uključujući električne zamene za 718 Boxster i Cayman i dugo očekivani SUV s tri reda sedišta.
Novinari redakcije Automotive Newsa zaključuju da je previše agresivna i neelastična strategija elektrifikacije najviše zaslužna za probleme koji pogodiše Porsche. U izveštaju se prenose reči analitičara iz Warburg Researcha, Fabija Helšera koji navodi da se u srcu problema nalazi ideja Porschea da do 2030. godine, od ukupnog prodajnog kontingenta, plasira 80% električnih jedinica.
„Pošto se kasni s prihvatanjem baterijskih automobila, Porsche sada mora da razvije dodatne modele automobila pokretane sagorevanjem ugljovodoničnih jedinjenja, i to sve pored skupih kašnjenja u povećanju obima prodaje vozila iz kategorije BEV, kao i da upravlja mučnom tržišnom situacijom u Kini, baš kao i neizvesnošću oko izvoza na američko tržište“, rekao je Helšer za Automotive News.
Porsche je u februaru ukinuo 1.900 istraživačkih i proizvodnih poslova u svojim nemačkim pogonima, navodeći kao razlog „odloženi procvat elektromobilnosti“. Sada su kompanijski ciljevi u pogledu ostvarenja prihoda od prodaje za 2025. godinu, svedeni naniže za oko 2 milijarde evra), a dodatnih 8 hiljada radnih mesta je u pitanju, navodi nemačka publikacija Automobilwoche.
Holšer je za Automotive News rekao da to ne mora biti ovako. Da je Porsche usvojio „fleksibilniji proizvodni pristup“, s više plug-in hibrida i zajedničkih platformi, kao što je to uradio BMW, brže bi mogao da se prilagodi promenljivim trendovima tražnje.
Kao da smanjenje potražnje za električnim vozilima nije dovoljno, postoji i jaka konkurencija iz Kine. Porscheov obim prodaje u prvom tromesečju je u poređenju sa istim periodom prošle godine opao za 42%, i mogao bi da u potpunosti napusti tržište, kaže izvršni direktor brenda. U isto vreme, kinesko tržište performantnih električnih vozila je napredovalo, sa automobilima kao što su Xiaomi SU7 Ultra i Yangwang U9 koji nude četvorocifreni broj konjskih snaga i tehnologiju aktivnog vešanja po relativno pristupačnim cenama. Porscheov „najveći problem je Kina“, rekao je potpredsednik Gartnera za istraživanje Pedro Pačeko, a za Automotive News Europe.
Može li Porsche ispraviti situaciju, i može li to da učini dovoljno brzo? Situacija potresa tim sastavljen od izvršnih rukovodilaca Porschea, a Majkl Štajner, bivši šef razvoja grupe VW, prelazi na mesto zamenika predsednika Porscheovog izvršnog (upravnog) odbora. Krajem februara, Porsche je takođe zamenio šefove finansija i prodaje o čemu smo izveštavali svojevremeno. Poznat po svojim vrhunskim sportskim automobilima i opsežnom pedigreu motosporta, Porsche poseduje veliki kapital u vidu vrednosti brenda. Ako uspe da prođe kroz narednih nekoliko godina i da na tržište izbaci sledeću generaciju električnih vozila, trebalo bi da bude u dobrom stanju.
Ali planovi elektrifikacije palete kompanije, u kombinaciji s konkurentnim kineskim tržištem i teškom ekonomskom klimom, u doglednoj budućnosti mogu zadati glavobolje rukovodstvu germanske firme.
AutoRepublika
(115)
Чланак Porsche za krizu u kojoj se našao krivi elektrifikaciju (i naravno Kineze) се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






