Šef dizajna Volkswagena shvatio da automobili nisu telefoni
Šef dizajna Volkswagena, Andreas Mint je razgovarao s novinarima redakcije najstarijeg automobilskog magazina na svetu (Autocar) i tom prilikom je […] Чланак Šef dizajna Volkswagena shvatio da automobili nisu telefoni се појављује прво на Auto Republika.

Šef dizajna Volkswagena, Andreas Mint je razgovarao s novinarima redakcije najstarijeg automobilskog magazina na svetu (Autocar) i tom prilikom je najavio da će kompanija koju predstavlja, nakon bolne lekcije koja je naučena s plasmanom prvih baterijskih automobila, u život vratiti nekada ukinute tastere i dugmad, sve uz konstataciju da „pričamo o automobilima, a ne o telefonima“.
Proizvođači polako počinju da slušaju na šta se novinari i vlasnici automobila žale skoro deceniju, a to je svakako trend koji podrazumeva naguravanje svih funkcija automobila u ekran osetljiv na dodir, što je viđeno kao inferiorno rešenje u odnosu na posedovanje namenskih fizičkih kontrola za ključne zadatke. Među proizvođačima za koje se zna da se vraćaju na dugmad je i pomenuti nemački Volkswagen.
„Počev od ID.2-a pa nadalje, imaćemo dugmad za pet najvažnijih funkcija. Mislim na jačinu zvuka, grejanje sa svake strane automobila, ventilatore i „sva četiri migavca“, što će se sve naći ispod ekrana“, rekao je Mint u intervjuu. Dodao je: „Dugmad će od sada biti u svakom automobilu koji sklopimo. Nikada, nikada više nećemo napraviti ovu grešku. Na volanu ćemo imati tastere. Nema više nagađanja. Postoje povratne informacije, to je stvarno, i ljudi vole ovo. Iskreno, to je automobil. To nije telefon.”
Pet funkcija koje će imati namenske kontrole su dodatak zahtevima iz Euro NCAP-a, koji će ih uključiti u bezbednosne procene, s početkom od 2026. godine. Ako automobil nema fizičke kontrole (prekidače, tastere) za sirenu, brisače, pokazivače pravca, svetla opasnosti (sva četiri migavca) i funkcije SOS-a, neće moći da postigne maksimalnu ocenu od pet zvezdica.
Dakle, nismo više samo mi novinari koji smatramo da je loša ideja prelazak na interfejse s opcijom aktiviranja samo na dodir. „Ono što sada vidimo je da imamo sve više i više nesreća u kojima se ljudi sudare jer im je pažnja ometena“, rekao je za Politico Metju Ejveri, direktor strateškog razvoja NCAP-a.
Zaista je nezgodno posezati za svim i svačim kroz menije i podmenije multimedijalnog sistema, pri čemu je VW stvari učinio još gorim, izmeštajući pojedine važne funkcije koje ili nije lako, ili je prelako aktivirati, i to na obruč upravljača.
Mercedes je još jedan proizvođač koji se opkladio na ekrane, a njegove dodirne kontrole postavljene na volanu su čak i dosadnije od VW-ovih. Čuveni Mercedes bi, uostalom kao i VW, takođe trebalo da se vrati dugmadima i dugmićima nakon što je direktor dizajna kompanije, Gorden Vagener, priznao da „ekrani nisu nešto što doprinosi luksuzu“. Ovo dolazi od proizvođača koji nudi gigantski niz od tri ekrana od 56 inča u svojim automobilima, koji zauzimaju celu kontrolnu tablu.
Težnja da se snize troškovi proizvodnje su bili veliki pokretač ovog trenda. Proizvođači znaju da u svakom slučaju moraju da stave veliki ekran u moderan automobil, sve da bi privukli kupce. Lakše je i jeftinije, dakle, staviti sve kontrole na taj jedan ekran, umesto da nabavljate i postavljate različite fizičke kontrolne prekidače. To je dovelo do nekih zaista bolesnih kompromisa, kao što su VW i Volvo koji čine da njihovi prekidači za kontrolu prozorskih stakala budu bezvredni sitne uštede.
Ovaj trend je započet od strane Tesla, i to s originalnim Modelom S-om i njegovim gigantskim ekranom koji je učinio da sve izgleda staromodno. Iako je to bio fantastičan ekran koji je etablirane proizvođače automobila učinio da izgledaju debelo prevaziđeno, nakon što je vau faktor nestao, mnogi ljudi su počeli da se pitaju da li je „ekransko“ iskustvo zaista pozitivno.
AutoRepublika
(378)
Чланак Šef dizajna Volkswagena shvatio da automobili nisu telefoni се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






