Istraživanje: Da li je Lexus zaista više od „fensi Toyote“ i može li u isti koš sa „Švabama“?
Iako se danas mnogi mladi ljudi suočavaju sa značajnim finansijskim preprekama, poput studentskih kredita, dugova na kreditnim karticama i ličnih […] Чланак Istraživanje: Da li je Lexus zaista više od „fensi Toyote“ i može li u isti koš sa „Švabama“? се појављује прво на Auto Republika.

Iako se danas mnogi mladi ljudi suočavaju sa značajnim finansijskim preprekama, poput studentskih kredita, dugova na kreditnim karticama i ličnih pozajmica, automobilske kompanije ne posustaju u borbi za privlačenje pažnje ove veoma vredne tržišne grupe. Svaka automobilska marka ulaže značajan trud u prilagođavanje svojih marketinških kampanja kako bi se dopala mlađoj generaciji.
Bilo da je reč o promocijama na društvenim mrežama ili kompleksnim strategijama brendiranja, proizvođači automobila nastoje da se približe mladim potrošačima, koji, iako suočeni sa finansijskim izazovima, predstavljaju ključnu ciljnu grupu za budućnost industrije.
Pažnja koju brendovi posvećuju mladim potrošačima postaje važna čak i za firme čiji su proizvodi većini ljudi nedostižni. Primera radi, izvršni direktor Ferrarija po imenu Benedeto Vinja, je izjavio da je 40% njihovih novih klijenata u starosnom dobu „ispod 40 godina“, što predstavlja veliki skok od 10%, u poređenju sa periodom od pre samo desetak godina.
Uprkos svom premijum imidžu i čvrstoj reputaciji kvaliteta i pouzdanosti, novi izveštaj pokazuje da reputacija Lexusa kao brenda koji neumorno teži savršenstvu može da ide samo do određenih granica u očima potrošača, naročito u eri kada je imidž sve.
Prema novom izveštaju koji je objavio S&P Global Mobility, nekoliko demografskih podataka je korišćeno za upoređivanje kupaca Lexusa, BMW-a i Mercedes-Benza. U izveštaju je otkriveno da japanski brend krase značajne demografske razlike u odnosu na nemačke konkurente, posebno kada je u pitanju tip kupaca koje privlači.
Najupadljiviji podatak je da, za razliku od spomenutih „Švaba“, vlasnici Lexusa imaju tendenciju da budu nešto stariji, pa prosečna starost iznosi 57,6 godina. Studija, u kojoj istraživači koriste podatke prikupljene od oktobra 2024. do januara 2025. godine, pokazuje da je prosečna starost kupca luksuznog automobila 54 godine, dok je prosečna starost mušterija Mercedesa 55,7 godina, a kupci BMW-a su u proseku starosti 54,3 godine.
Studija takođe pokazuje da prosečni kupac Lexusa ima nešto niži prihod u poređenju sa kupcima drugih velikih luksuznih brendova poput Mercedesa i BMW-a. Otprilike 46,8% kupaca Lexusa ima domaćinstvo sa prihodom koji je skromniji od 150 hiljada američkih dolara, dok je taj procenat za kupce BMW-a 35,2%, a za kupce Mercedesa 40,3%. Otprilike 41,1% kupaca luksuznih automobila uopšte ima domaćinstvo sa prihodom manjim od 150 hiljada najmanjih zelenih novčanica.
Razlika u prihodima je postala još očiglednija kada je S&P istraživao finansijske podatke brendova. Iako je prosečna fabrički određena cena BMW-a i Mercedesa bila viša od prosečne cene luksuznog automobila (63.782 dolara), sa iznosima od 69.963 i 68.873 „zelembaća“, prosečna prodajna cena Lexusa iznosila je 52.005 najmanjih zelenih novčanica.
Međutim, još interesantniji je podatak koji je S&P otkrio, a on govori o tome da je u periodu u kojem su prikupljani podaci, više žena nego muškaraca kupovalo Lexusova vozila. Otkrili su da je 50,4% kupaca Lexusa bilo ženskog pola, iako u proseku posmatrano, lepši pol čini samo 40,6% kupaca luksuznih automobila. S druge strane, 38,7% kupaca BMW-a i samo 43,9% kupaca Mercedesa bile su žene.
Da li je Lexus u krizi? Svakako ne, pošto statistika pokazuje da je njihova prodaja na američkom tržištu prošle godine u obimu iznosila 345.669 vozila. To je manje od BMW-a i Mercedesa, ali „fensti Toyoti“ i dalje daje bronzanu medalju u kategoriji četvorotočkaša u premijum kategoriji. Samo, Lexusu sigurno neće zasmetati ako u izložbeno-prodajni salon dođe sin tradicionalne mušterije…
AutoRepublika
(379)
Чланак Istraživanje: Da li je Lexus zaista više od „fensi Toyote“ i može li u isti koš sa „Švabama“? се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






