Novi testovi otkrivaju razliku između deklarisanog i stvarnog dometa električnih vozila
Australijska automobilska asocijacija (AAA) objavila je rezultate testiranja pet električnih vozila u realnim uslovima vožnje, koji pokazuju da je njihov domet između pet odsto i 23 odsto kraći od onog zabilježenog u obaveznim laboratorijskim testovima proizvođača. Testiranje, sprovedeno u okviru Programa testiranja u stvarnim uslovima koji finansira Komonvelt, ima za cilj da potrošačima pruži nezavisan […] Članak Novi testovi otkrivaju razliku između deklarisanog i stvarnog dometa električnih vozila se pojavljuje prvo na Energetski Portal.

Australijska automobilska asocijacija (AAA) objavila je rezultate testiranja pet električnih vozila u realnim uslovima vožnje, koji pokazuju da je njihov domet između pet odsto i 23 odsto kraći od onog zabilježenog u obaveznim laboratorijskim testovima proizvođača.
Testiranje, sprovedeno u okviru Programa testiranja u stvarnim uslovima koji finansira Komonvelt, ima za cilj da potrošačima pruži nezavisan uvid u performanse vozila i pomogne im da prevaziđu zabrinutost zbog dometa i punjenja, što je prema anketi AAA iz jula glavni razlog oklevanja kod 60 odsto potencijalnih kupaca električnih automobila.
Najmanje odstupanje zabilježio je Smart #3 EV iz 2024. godine, sa realnim dometom od 432 km – svega pet odsto manje od laboratorijskog rezultata. Kia EV 6 iz 2022. i Tesla Model Y iz 2024. imale su osam odsto kraći domet u realnim uslovima, dok je Tesla Model 3 iz 2024. ostvarila 441 km, što je 14 odsto manje od deklarisanih 513 km. Najveće odstupanje imao je BYD Atto 3 iz 2023. godine, sa realnim dometom od 369 km, odnosno 23 odsto manje od laboratorijskih 480 km.
Pročitajte još:
- Pad registracije automobila u EU, ali električni i hibridi bilježe rast
- U TK novac od tehničkog pregleda usmjerili u izgradnju punjača za električna auta
- Crna Gora nastavlja izgradnju auto-puta Bar–Boljare
Generalni direktor AAA Majkl Bredli istakao je da će ovi testovi pomoći kupcima da prepoznaju modele koji u praksi ispunjavaju očekivanja, a koji ne. On je podsetio da su laboratorijski testovi često optimizovani za što bolje rezultate, dok Program testiranja u stvarnim uslovima pruža realniju sliku, koristeći kružnu rutu od 93 km u okolini Džilonga i protokole zasnovane na evropskim standardima.
Program, pokrenut 2023. godine sa 14 miliona dolara podrške, do sada je testirao i 114 vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i hibrida, pri čemu je kod 77 odsto zabilježena veća potrošnja goriva nego u laboratorijskim merenjima, a kod petine i prekoračenje granica emisija.
Energetski portal
Članak Novi testovi otkrivaju razliku između deklarisanog i stvarnog dometa električnih vozila se pojavljuje prvo na Energetski Portal.
Koja je vaša reakcija?






