Koga briga za Bugatti – Mate Rimac svakodnevno vozi Golfa „peticu“

Ok, ok, nije baš običan Volkswagen Golf pete generacije već „svemogući“ R32, ali to i dalje ne menja činjenicu da […] Чланак Koga briga za Bugatti – Mate Rimac svakodnevno vozi Golfa „peticu“ се појављује прво на Auto Republika.

Maj 31, 2025 - 06:47
 0  12
Koga briga za Bugatti – Mate Rimac svakodnevno vozi Golfa „peticu“

Ok, ok, nije baš običan Volkswagen Golf pete generacije već „svemogući“ R32, ali to i dalje ne menja činjenicu da smo izuzetno iznenađeni njegovim voznim parkom…

Mate Rimac je danas jedno od najvećih imena u svetu električnih automobila. Njegova inovativnost i strast prema baterijskoj tehnologiji doneli su mu svetsku slavu, ali njegov put do uspeha krenuo je skromno – sa BMW-om E30 i pokvarenim motorom. Pre nego što su nastali legendarni Concept_One i Nevera, preradio je Seriju 3 iz 1983. godine u električni automobil i dobio nadimak „Zeleno čudovište“. Sa čak 600 konjskih snaga, ovaj automobil je 2011. godine bio najbrže ubrzavajuće električno vozilo na svetu.


Mate je tokom godina kupio nekoliko modela nemačkog giganta sa prepoznatljivim plavom-belim znakom, uključujući M5 E39 i M3 E30 Sport Evolution. Osnivač i preduzetnik iz Hrvatske je često viđen za volanom različitih BMW-a, od Z4 M Coupea do F90 M5 Competitiona. Posedovao je i M3 CSL E46, kao i M6 E64 s motorom V10, što jasno pokazuje koliko voli ovu marku. Ipak, u njegovom garažnom prostoru postoji jedan automobil s drugačijim znakom, a to je Volkswagen.

Reč je o Golfu R32 MkV, opremljenom menjačem sa šest stepeni prenosa tipa DSG i ključem koji podseća na onaj iz Bugattija Veyrona. VW je pre oko dve decenije ovu verziju VR6 nudio i sa šestostepenim manuelnim menjačem i s karoserijom s troja vrata. Rimac obožava svoj Golf takav kakav jeste, ali smatra da bi mu restomod – s unapređenjem unutrašnjosti i dodavanjem modernih tehnologija povezivanja – dao „neverovatan“ šmek i učinio ga pravim hot hečom.


Nije ni čudo što je Rimac pravi entuzijasta. On je čak uspeo da ubedi čelnike grupacije Volkswagen da naslednik čuvenog Bugattija Chirona ne bude električni SUV, što je prvobitno bilo planirano. Kada je Rimac preuzeo vođstvo, odlučio je da umesto SUV-a napravi još jedan hiperautomobil – Bugatti Tourbillon, sa atmosferskim 8.3-litarskim motorom V16. Iako je u pitanju hibrid, ovaj automobil je svakako mnogo uzbudljiviji od bilo kog prosečnog električnog modela.

Mate nam deluje kao onaj tip „glavonje u firmi“ koji bi rado odobrio proizvodnju konceptnog Golfa GTI-ja W12-650, takođe baziranog na platformi Mk5. Da, Volkswagen je jednom ugurao 641 konjsku snagu snažan 12-cilindarski motor iz Bentley Continental GT u Golf, smeštajući ga iza sedišta. Takođe, postoji i prototip Golfa sa 500 konja i motorom V10 koji nikada nije izašao iz faze razvoja.


On nije jedini strastveni vozač među šefovima automobilske industrije. Kristijan von Konigseg je priznao da je poslednji puni rezervoar goriva sipao u svoju Mazdu Miatu koji je kupio sa 19 godina, dok Ivan Espinosa, novi šef Nissana, svakodnevno na posao vozi svoj Z. Upravo ovakvi ljudi nam daju nadu da zabavni automobili neće nestati pod pritiskom SUV-ova, elektrifikacije i neprestanih rezova troškova.

AutoRepublika

(26)

Чланак Koga briga za Bugatti – Mate Rimac svakodnevno vozi Golfa „peticu“ се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow