Dvostruki debi: krosover Subaru Trailseeker i osvežena Solterra
Pre mesec dana u Evropi je debitovao osveženi električni krosover Toyota bZ4X, koji je postao snažniji i sposoban da pređe […] Чланак Dvostruki debi: krosover Subaru Trailseeker i osvežena Solterra се појављује прво на Auto Republika.

Pre mesec dana u Evropi je debitovao osveženi električni krosover Toyota bZ4X, koji je postao snažniji i sposoban da pređe veće rastojanje. Zato ne čudi što je i njegov bliski srodnik, Subaru Solterra, takođe prošao kroz modernizaciju.
Međutim, premijera unapređenog električnog Subarua održana je preko okeana, na sajmu automobila u Njujorku, jer su Sjedinjene Američke Države glavno tržište za model Solterra. Istovremeno je u SAD debitovao i SUV Subaru Trailseeker, koji je postao drugi električni model u ponudi kompanije.
Restajling je doneo Solterri novo „lice“, tako da ga sada nije moguće pomešati sa srodnom Toyotom. Prednji deo je vizuelno „čistiji“, bez nagomilanih dodatnih elemenata.
Nove farove čine LED sekcije — po šest u svakom bloku, što je referenca na zaštitni znak marke sa šest zvezda. Plastične obloge od neobojenog materijala nestale su sa blatobrana, a dostupna je i dvobojna karoserija.
Umesto zaštitnog znaka marke, na zadnjem delu sada se nalazi natpis Subaru. Promenjen je i dizajn felni: u zavisnosti od verzije, mogu biti prečnika 18 ili 20 inča.
Unutrašnjost je osvežena po sličnom principu kao kod bZ4X, ali postoji jedno značajno razlikovanje: Solterra ima odsečen, „kvadratni“ volan umesto klasičnog okruglog.
Nova prednja konzola sadrži 14-inčni ekran multimedijalnog sistema, ispod kojeg se nalaze fizička dugmad i točkići za upravljanje klimatizacijom i audio sistemom. Pojavio se i novi centralni tunel sa duplom platformom za bežično punjenje (snage 15 W) i selektorom menjača. Mali instrument-displej je i dalje pozicioniran bliže vetrobranskom staklu, ali sada ima drugačiji oblik.
Čak i osnovna verzija opremljena je sistemom pomoći vozaču EyeSight, koji uključuje niz elektronskih asistencija.
Još jedna karakteristika Subarua, koja ga najviše razlikuje od Toyote, jeste standardni dvomotorni pogon na sve točkove, koji Japanci tradicionalno nazivaju Symmetrical All-Wheel Drive. Prethodna verzija sa pogonom na prednje točkove (204 KS) izbačena je iz ponude jer nije u skladu s filozofijom brenda.
Sada osnovni model Subaru Solterra ima dva elektromotora ukupne snage 236 KS, u poređenju sa 218 KS kod prethodne verzije. A kod nove top-verzije Solterra XT, motori razvijaju ukupno 343 KS, što omogućava ubrzanje do 60 milja na sat (97 km/h) za manje od pet sekundi.
Sve verzije imaju bateriju kapaciteta 74,7 kWh, a deklarisana autonomija povećana je za 25%, do 459 km po američkom ciklusu EPA. Punjenje baterije od 10% do 80% putem brzog punjača (snage do 150 kW) traje 35 minuta. Osvežena Solterra za SAD opremljena je priključkom NACS, što joj omogućava pristup mreži Teslinih Superchargera sa 15.000 stanica.
Novi krosover Subaru Trailseeker je produžena i sposobnija verzija modela Solterra, i Toyota za sada nema sličan model u ponudi. Dok se Solterra oslobodila većine crne plastike na karoseriji, Trailseeker je naprotiv bogato zaštićen takvim elementima.
Prednja polovina karoserije kod oba modela je skoro identična, dok se zadnji deo razlikuje. Zahvaljujući produženom zadnjem prepustu i drugačijim elementima zadnjeg dela, Trailseeker je duži od Solterre za 152 mm. Takođe je i 25 mm viši. Deklarisani klirens ostaje isti — 210 mm.
Na krovu su fabrički ugrađeni nosači za prtljag, a u ponudi su felne prečnika 18 ili 20 inča.
Kao i Solterra, novi Trailseeker ima enterijer sa pet sedišta u dva reda, a dodatni milimetri iskorišćeni su za veći prtljažnik i više prostora iznad glava putnika. U ostalim aspektima enterijeri ova dva modela su identični.
U prtljažniku se nalazi standardna američka kućna utičnica od 120 V.
Subaru Trailseeker poseduje dvomotorni pogon na sve točkove, ali sa povećanom snagom od 380 KS, i to je jedina verzija koja se nudi. Krosover može da vuče prikolice mase do 1,6 tona.
Baterija kapaciteta 74,7 kWh omogućava autonomiju od 418 km sa jednim punjenjem, što je nešto manje zbog većih dimenzija i mase u poređenju sa Solterrom. Svi parametri punjenja isti su kao kod Solterre.
Trailseeker može ubrzati do 60 milja na sat (97 km/h) za 4,4 sekunde, iako je to za sada preliminarni podatak.
Novi Subaru Trailseeker stići će do američkih kupaca početkom 2026. godine, dok će osvežena Solterra biti dostupna već u drugoj polovini 2025. godine. Tada će biti poznate i detaljnije tehničke karakteristike i cene.
AutoRepublika
(66)
Чланак Dvostruki debi: krosover Subaru Trailseeker i osvežena Solterra се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






