Direktor Škode: „Elroq je broj 1 u Evropi“
Škoda beleži izuzetno uspešan početak prodaje novog električnog Elroqa: samo u maju 2025. godine u Nemačkoj je registrovano 2.690 primeraka […] Чланак Direktor Škode: „Elroq je broj 1 u Evropi“ се појављује прво на Auto Republika.

Škoda beleži izuzetno uspešan početak prodaje novog električnog Elroqa: samo u maju 2025. godine u Nemačkoj je registrovano 2.690 primeraka – više nego većeg Enyaqa, pa čak i više nego sestrinskog modela VW ID.4. „U Nemačkoj je Elroq u maju bio treći po broju registrovanih baterijskih električnih vozila (BEV)“, objašnjava direktor Škode Klaus Celmer u intervjuu za Edison. Već u aprilu, prema njegovim rečima, Elroq je bio „broj 1 u Evropi“ – i to iako je model uveden tek ove godine.
Brz uspeh za Celmera nije potpuno iznenađenje, iako su prodajni rezultati prevazišli očekivanja. „Veoma rano smo dobili pozitivne povratne informacije na novi dizajnerski pravac Škode, koji se prvi put prikazuje upravo na Elroqu“.platformi Osim toga, vozilo je bazirano na dokazanoj MEB i koristi „softver koji je sada veoma zreo i dobija vrlo pozitivne reakcije kupaca“. Celmer dodaje: „Uvek je lepo kada kupci potvrde našu pozitivnu procenu. To nikada ne možete znati unapred“.
U Mladoj Boleslavi proizvodnja sada radi punim kapacitetom. „Sve što možemo da obezbedimo u smenama i delovima za Škodu, pretvaramo u vozila“, kaže Celmer. Da bi se oslobodili kapaciteti, deo proizvodnje modela Octavia prebačen je u fabriku u Kvasiniju. U Mladoj Boleslavi trenutno se može proizvesti do 850 „MEB“ vozila dnevno – dakle Enyaq i Elroq. Od 2026. godine planiran je dodatni zamah: tada će se proizvodnja proširiti i na električni model sa sedam sedišta.
Škoda trenutno nudi Elroq sa tri varijante zadnjeg pogona: Elroq 50, 60 i 85. Novi model sa pogonom na sve točkove, Elroq RS, proširuje ponudu prema vrhu. „Otprilike svaki treći kupac odlučuje se za Elroq 50 ili 60. Preostale dve trećine odlaze na model 85 i snažni RS“, izveštava Celmer.
Osnovna cena je 33.900 evra, dok novi RS počinje od 53.000 evra. Sportski vrhunski model sa snagom od 250 kW čini oko 15 odsto porudžbina – što je uporedivo sa udelom verzije RS kod Enyaqa. Kupci ne traže samo sirovu snagu, već celokupan atraktivan paket: „RS nas već godinama uveravaju odličnim dizajnom, sjajnim performansama i dostupnošću kupcima“.
Veliku pažnju nedavno je izazvala vest da je kod Elroqa 85 maksimalna snaga punjenja smanjena sa 175 na 135 kW. Celmer nije potvrdio promenu dobavljača ćelija iz LG Chem u CATL, ali ističe da su vremena punjenja ostala ista: „Vreme punjenja i dalje iznosi samo 28 minuta za dopunu baterije sa 10 na 80 odsto. Kod RS-a, zahvaljujući maksimalnoj snazi punjenja od 185 kW, to traje svega 26 minuta“. Kaže da ozbiljno shvataju diskusiju oko snage punjenja, ali da je najvažnije stvarno korisničko iskustvo: „Promena je sprovedena iz šireg razloga“, dodaje Celmer, bez detalja – „U takvim slučajevima uvek ima više faktora“.
Pad cena baterijskih ćelija čini električna vozila sve konkurentnijim. Celmer smatra da je industrija na dobrom putu: „Ako želimo da ispunimo CO₂-norme, moramo prodati što više električnih automobila. A to najbolje funkcioniše kada cene baterijskih vozila postanu ravne cenama benzinaca“. motora Iako su baterije još uvek skuplje od komponenti SUS, „kod sirovinskih troškova pojedinačnih delova smo na dobrom putu“.
Škoda, prema Celmeru, ima dodatnu prednost u tome što mnogi kupci ne naručuju samo osnovne verzije. To omogućava ekonomski održive modele poput RS-a, koji se i pored visoke cene dobro prodaje: „To je odličan udeo porudžbina za vozilo koje nas raduje i sa finansijskog aspekta“.
Uprkos snažnoj potražnji za Elroqom, Celmer ne vidi međusobno ugrožavanje unutar ponude. Enyaq je i dalje vodeći među flotnim kupcima, dok Elroq posebno privlači fizička lica. „To je za nas idealno – sa Enyaqom smo jaki u flotama, sa Elroqom jaki kod privatnih kupaca“. Nedavno osveženje modela Enyaq, uključujući novu prednju masku „Tech Deck“, dodatno je poboljšalo prodaju.
Prelazak na elektromobilnost, po mišljenju Celmera, trenutno je usporen. „Očekujem da će se to dogoditi pre kraja decenije, a ne ranije“. Kao razloge navodi visoke cene materijala, još uvek nedovoljnu infrastrukturu za punjenje i određenu rezervu kod kupaca. „Mnogi ljudi još nisu spremni za elektromobilnost. Osećamo da mnogi naši kupci i dalje imaju određene barijere“.
Zato su plug-in hibridi i dalje važni, naročito kod modela Kodiaq i Superb, koji sada imaju električni domet veći od 100 km. „PHEV-ovi su se vratili u igru, jer se sada zaista isplati puniti ih, a moguće je čak i brzo punjenje“.
Na pitanje o političkim okvirima, Celmer je oprezno optimističan. Mere nemačke vlade za smanjenje cena struje i poboljšane poreske olakšice za električna vozila su korisne, ali nedovoljne. „Posebno problematično bilo je iznenadno ukidanje ekološkog bonusa pre dve godine. Ta odluka je izazvala nesigurnost širom zemlje i značajno usporila prodaju električnih vozila. Nešto slično ne sme se ponoviti“.
Celmer poziva na doslednu i dugoročnu strategiju. Samo tako prelazak na elektromobilnost može uspeti – a Škoda, sa modelima poput Elroqa koji očigledno uveravaju kupce, daje doprinos.
AutoRepublika
(88)
Чланак Direktor Škode: „Elroq je broj 1 u Evropi“ се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






