Škoda se priseća Afrike – pionirska Octavia WRC tada je dostigla vrhunac
Automobilska kompanija iz Mlade Boleslave, u okviru obeležavanja 130 godina postojanja, podseća na razne istorijske prekretnice. Jedna od njih je […] Чланак Škoda se priseća Afrike – pionirska Octavia WRC tada je dostigla vrhunac се појављује прво на Auto Republika.

Automobilska kompanija iz Mlade Boleslave, u okviru obeležavanja 130 godina postojanja, podseća na razne istorijske prekretnice. Jedna od njih je i predstavljanje modela Octavia WRC, koji je svoj istorijski uspeh postigao na reliju Safari u Keniji 2001. godine.
Prva savremena generacija Škode Octavije pojavila se na putevima 1996. godine i brzo počela da stiče popularnost. Nije prošla nezapaženo ni kod fabričkog tima Škoda Motorsport, koji je odlučio da na njenoj osnovi razvije trkački specijal za najvišu klasu Svetskog prvenstva u reliju (WRC).
Rezultat tog projekta bio je model Škoda Octavia WRC, ispod čije haube se nalazio dvolitarski turbo motor snage 221 kW (300 KS), uparen sa sekvencijalnim menjačem, a kao prvi fabrički reli automobil marke imao je pogon na sva četiri točka. Na taj način je ispunjavao sve tehničke propise klase WRC.
Vozilo je debitovalo 1999. godine na čuvenom Reliju Monte Karlo, ali početak nije bio lak, prva sezona protekla je u znaku testiranja i razvoja. Iskustva stečena direktno na stazama kasnije su iskorišćena, pa je automobil prošao kroz dve evolucije, a modifikacije su se pravile i prema specifičnostima svake pojedinačne trke.
Vrhunac modela Škoda Octavia WRC desio se 2001. godine, kada je fabrika na Safari reli u Keniji poslala čak tri posade sa posebno prilagođenim vozilima. Jedan od tih automobila i danas se može videti u depozitnom prostoru muzeja u Mladoj Boleslavi.
Octavia WRC u specifikaciji za Safari reli odmah privlači pažnju izraženim zaštitnim ramom na prednjem delu, koji je služio kao zaštita zbog velikog rizika od sudara sa divljim životinjama. Dovod vazduha za motor bio je podignut sve do krova, kako bi se sprečilo prodiranje vode i prašine u motorni prostor.
Unutrašnjost vozila bila je potpuno preuređena, pored zaštitnog rama i druge bezbednosne opreme, ugrađena je komandna tabla puna prekidača i instrumenata. Ispred suvozača se nalazila sprava Tripmaster, koja posadi pomaže u navigaciji i između brzinskih ispita.
Dok je Octavia WRC u tehnički zahtevnim etapama drugih relija zbog svojih dimenzija često zaostajala za konkurencijom, u Africi je zablistala njena robusna i pouzdana konstrukcija. Vozilo se uspešno nosilo sa teškim terenom, uključujući prašnjave puteve i blatnjave deonice, i to velikom brzinom – čak je pobedilo u prvom brzinskom ispitu.
Nemačka posada koju su činili vozač Armin Švarc i suvozač Manfred Himer na kraju je završila na trećem mestu, čime je Octavia WRC po prvi put stigla na pobedničko postolje.
To treće mesto na afričkom reliju ostalo je i najbolji plasman koji je Octavia WRC ostvarila u elitnoj WRC kategoriji, iako su se vozači više puta našli vrlo blizu podijuma.
Godine 2003. Octavia WRC prepustila je mesto kompaktnijem modelu Fabia WRC. Kasnije generacije trkačkih Fabija, Fabia S2000 i Fabia R5, postavile su temelje za velike uspehe marke u auto-moto sportu. Ogroman uspeh potom su postigli modeli Fabia Rally2/Rally2 Evo, na koje danas direktno nasleđuje Fabia RS Rally2.
AutoRepublika
(15)
Чланак Škoda se priseća Afrike – pionirska Octavia WRC tada je dostigla vrhunac се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






