Brabus XL 800 jeste superautomobil i terensko vozilo u jednom paketu
Kompanija Brabus se već dugi niz godina bavi temeljitim tjuningom Mercedesove G-klase, a čak je i ekstremne verzije sa portalnim […] Чланак Brabus XL 800 jeste superautomobil i terensko vozilo u jednom paketu се појављује прво на Auto Republika.

Kompanija Brabus se već dugi niz godina bavi temeljitim tjuningom Mercedesove G-klase, a čak je i ekstremne verzije sa portalnim osovinama izrađivala još na osnovi prethodne generacije ovog modela.
Štaviše, Brabus je trenutnu G-klasu prebacio na ovakvo ogibljenje pre samoga Mercedesa: pikap sa portalnim osovinama predstavljen je još 2020. godine, a nakon njega usledilo je još nekoliko sličnih produženih verzija.
Sada je na red došla i standardna G-klasa sa pet vrata, koju je Brabus podigao na „prste“ i pretvorio u monstruma zvanog Brabus XL 800, koji tvorci bez ustezanja nazivaju superautomobilom i terencem u jednom.
Ovo vozilo poseduje prepoznatljiv Widestar bodykit izrađen od neobojenog ugljeničnog kompozita, koji značajno širi blatobrane i pragove, uz motorizovane bočne stepenice. Napred se nalazi nova kompozitna maska, vitlo sa silom povlačenja od 4.500 kg i masivni „kengur“ branik. Na haubi je postavljen veliki usis za vazduh. Vozilo je opremljeno 22-inčnim felnama Brabus Monoblock Z/HD.
Enterijer je presvučen perforiranom prirodnom kožom sive boje, a na sedištima, vratima i patosnicama nalazi se dvostruko romboidno prošivanje. Dekorativni paneli od ugljeničnih vlakana krase komandnu tablu, centralni tunel, unutrašnjost vrata pa čak i pedale.
Od kompozita su napravljene i preklopne vizir-senke, kućište dodatnih instrumenata za putnike pozadi (montirano na plafon), kao i osvetljene lajsne na pragovima sa Brabusovim logotipom i višebojnim osvetljenjem.
Ispod haube se nalazi modifikovani Mercedes-Benzov motor 4,0-litarski V8 biturbo motor koji su specijalisti iz Botropa dodatno unapredili. Ključne promene uključuju ugradnju dva visokoefikasna turbo-punjača sa većim kompresorima i ojačanim ležajevima.
Motor razvija 800 KS pri 6.600 o/min i 1.000 Nm pri 3.600 o/min, iako Brabus u svojoj ponudi ima i još ekstremnije verzije. Devetostepeni automatski menjač i pogon na sve točkove su dodatno ojačani.
Brabus XL 800 ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 210 km/h.
Iako to nisu brojevi koji oduzimaju dah, ne treba zaboraviti da XL 800 ima potpuno prepravljenu šasiju i povećan klirens od čak 470 mm! G-klasa je dobila potpuno novo nezavisno ogibljenje prednjih točkova sa ojačanim ramenima i portalnim reduktorima.
Pozadi je instaliran portalni most izrađen – kao i svi šasijski elementi – od visokootpornog aluminijuma sa titanijumskim premazom. Ugrađeni su elektronski podesivi amortizeri Brabus Ride Control, čije su postavke usklađene sa znatno povećanim klirensom.
Primanje porudžbina za Brabus XL 800 je već otvoreno, ali cena još nije objavljena – čak ni početna.
Tradicionalno, široke mogućnosti individualizacije omogućavaju da se krajnja cena kreće u veoma širokom rasponu.
AutoRepublika
(12)
Чланак Brabus XL 800 jeste superautomobil i terensko vozilo u jednom paketu се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






