Lada Azimut predstavljena
Danas je na Peterburškom međunarodnom ekonomskom forumu AvtoVAZ prvi put prikazao budući krosover. Automobil nosi ime Lada Azimut, koje je […] Чланак Lada Azimut predstavljena се појављује прво на Auto Republika.

Danas je na Peterburškom međunarodnom ekonomskom forumu AvtoVAZ prvi put prikazao budući krosover. Automobil nosi ime Lada Azimut, koje je izabrano putem glasanja u kojem je učestvovalo skoro 50 hiljada zaposlenih same kompanije. Na događaju je prikazan predserijski prototip, ali već sada ima nekih informacija o vozilu. Ističe se da je ceo razvojni ciklus Azimuta sproveden od strane ruskih stručnjaka – od koncepta i dizajna do podešavanja voznih karakteristika.
Izgled krosovera predstavlja dalju evoluciju prepoznatljivog X-dizajna marke. U tom stilu su izrađena LED prednja i zadnja svetla, a zadržane su i karakteristične reljefne linije na bokovima. Donji obod karoserije zaštićen je praktičnom oblogom od neofarbane plastike sa srebrnim umecima. Zahvaljujući kratkim prepustima i pristojnom klirensu (208 mm), najavljena je dobra prohodnost. Automobil ima 18-inčne felne. Dužina Azimuta iznosi 4.416 mm, što znači da je nešto kraći od Veste na čijoj je platformi zasnovan, iako je međuosovinsko rastojanje produženo za 40 mm (na 2.675 mm).
Na centralnoj konzoli nalazi se red fizičkih tastera i klasični klima uređaj sa tri rotacione komande. Prikazane fotografije pokazuju dve verzije kolor šeme enterijera. Već u osnovnoj verziji Azimut će imati zadnju kameru, LED osvetljenje, sistem za nadzor pritiska u gumama i pristup bez ključa. Takođe su predviđeni brojni prostori za sitnice i bežični punjač. Među opcijama se nalaze panoramski krov sa krovnim otvorom, grejanje vetrobranskog stakla i stakala prednjih vrata (!), dvozonska klima, električni pogon zadnjih vrata, kamere za 360 stepeni, električna parkirna kočnica i sistem za izbor režima vožnje.
Za Azimut je razvijeno ukupno 996 novih ili unapređenih komponenti. Međutim, pogon na sve točkove neće biti dostupan – potvrđene su samo verzije sa prednjim pogonom. Prednje oslanjanje mekferson je unapređena verzija iz Veste, dok je zadnje oslanjanje potpuno novo, iako arhitektonski i dalje polunezavisnog tipa, kao kod Veste. Sama zadnja osovina je postala masivnija i čvršća.
U početnoj fazi, krosover će biti ponuđen sa unapređenim VAZ-ovim motorima zapremine 1,6 l (120 KS) i 1,8 l (132 KS). Prvi motor dolazi isključivo sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok se drugi kombinuje isključivo sa CVT-om – u pitanju su kineske transmisije koje se već koriste u modelima Vesta. U budućnosti se najavljuje turbo motor snage 150 KS sa klasičnim automatskim šestostepenim menjačem. Ovi agregati će biti sa strane dobavljeni, ali vreme njihovog uvođenja u serijsku proizvodnju još nije precizirano.
Serijska proizvodnja krosovera trebalo bi da počne otprilike za godinu dana, dok se prodaja očekuje u drugoj polovini 2026. godine.
AutoRepublika
(379)
Чланак Lada Azimut predstavljena се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






