Bivši dizajner Volkswagena sprema konkurenta Defenderu nazvanog MG Cyber X
Pre dve nedelje marka MG, koja danas pripada kineskom državnom auto-koncernu SAIC, predstavila je plan razvoja za naredne dve godine, […] Чланак Bivši dizajner Volkswagena sprema konkurenta Defenderu nazvanog MG Cyber X се појављује прво на Auto Republika.

Pre dve nedelje marka MG, koja danas pripada kineskom državnom auto-koncernu SAIC, predstavila je plan razvoja za naredne dve godine, tokom kojih će biti lansirano osam novih modela sa različitim vrstama pogonskih sistema. U svetlu sve intenzivnijih trgovinskih ratova, MG će zadržati status globalnog brenda, ali će se glavni fokus ubuduće staviti na kinesko tržište, gde vlada izuzetno oštra konkurencija u segmentu NEV (električni automobili i plug-in hibridi). Pretpostavka je da će modeli koji ostvare uspeh u Kini dobro proći i na drugim tržištima.
Stil budućih modela MG-a definisaće poznati slovački dizajner Jozef Kaban, koji je do 2023. godine radio u različitim sektorima koncerna Volkswagen (Seat, Škoda, Bugatti), kao i u BMW grupi, a prošle godine je postavljen za glavnog dizajnera MG-a.
Kaban je u dizajnu robustnog krosovera Cyber X pokušao da naglasi šestougaoni oblik MG-ovog logotipa (urednik bi kupio automobile ove marke jedino zbog znaka), koji se naročito ističe u obliku lukova točkova, ali najupadljiviji detalj koncepta su podizni gornji segmenti prednjih svetala — omaž supersportskim automobilima iz osamdesetih, poput Ferrarija Testarosse.
Unutrašnjost modela MG Cyber X za sada nije otkrivena. Poznato je samo da će grafički interfejs za ovaj i druge buduće modele MG-a razviti kineska kompanija Oppo, poznata po proizvodnji pametnih telefona i druge potrošačke elektronike.
U osnovi modela Cyber X nalazi se nova modularna električna platforma E3 sa polučvrstom baterijom, čije su ćelije direktno integrisane u karoseriju, bez dodatnog zaštitnog kućišta. Platforma E3 je izuzetno fleksibilna i omogućava izradu kako visokih terenaca, tako i niskih sportskih automobila. Takođe, opremljena je moćnim procesorom J6 kompanije Horizon Robotics, koji će upravljati elektronskim asistentima i autonomnom vožnjom. Na platformi E3 mogu se praviti i automobili tipa EREV (Extended Range Electric Vehicle), tj. plug-in hibridi kod kojih motor SUS nije mehanički povezan s točkovima, već radi kao generator za punjenje baterije.
Kada će tačno serijska verzija MG-a Cybera X-a ugledati svetlost dana još nije poznato — zna se samo da će se to dogoditi do kraja 2026. godine. Nakon krosovera Cyber X, marka MG planira da lansira još dva modela na platformi E3 — Cyber Y i Cyber Z, ali detalji o njima za sada nisu objavljeni.
AutoRepublika
(96)
Чланак Bivši dizajner Volkswagena sprema konkurenta Defenderu nazvanog MG Cyber X се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






