Automobilska industrija je za Nemce najvažnija privredna grana u zemlji
Velika većina stanovništva svesna je privrednog značaja automobilske industrije za nemačku ekonomiju: 87 procenata ispitanika smatra da je auto-industrija jedna […] Чланак Automobilska industrija je za Nemce najvažnija privredna grana u zemlji се појављује прво на Auto Republika.

Velika većina stanovništva svesna je privrednog značaja automobilske industrije za nemačku ekonomiju: 87 procenata ispitanika smatra da je auto-industrija jedna od najvažnijih grana nemačke privrede. Time se automobilska industrija i dalje smatra najvažnijom privrednom granom u Nemačkoj. Sledi zanatstvo (71%), mašinska industrija (70%), metalska industrija (66%) i građevinarstvo (64%), ali sa znatno većim zaostatkom. Ovo su prvi rezultati aktuelnog istraživanja koje je Institut za demoskopska ispitivanja Alensbah sproveo po nalogu Udruženja automobilske industrije (VDA).
Automobilska industrija se, bez obzira na starost, pol, socioekonomski status, zaposlenost ili mesto stanovanja (grad/selo), u svim grupama ubedljivo ocenjuje kao najvažnija grana u zemlji. U nekim grupama se s tim slaže i više od 90% ispitanika, a i najniža vrednost (79% u istočnoj Nemačkoj) je viša od svih ostalih industrija.
Istraživanje takođe pokazuje: s obzirom na trenutne okolnosti na privrednoj sceni Nemačke, široko su rasprostranjene sumnje u međunarodnu konkurentnost zemlje, a ispitanici očekuju posledice i po razvoj zaposlenosti. Kada je reč o industrijskim srednjim preduzećima, više od polovine (51%) strahuje da će u narednim godinama u toj privrednoj grani u Nemačkoj biti izgubljeno mnogo radnih mesta. Samo 18% veruje da srednja industrijska preduzeća u Nemačkoj imaju dobru budućnost.
Slična je i procena kada se gleda sopstveni region: samo svaki peti (20%) je uveren da automobilski dobavljači, proizvođači mašina ili elektroindustrija imaju dobru budućnost u njihovom kraju, dok 45% strahuje da će industrijski srednji sloj u njihovom regionu izgubiti veliki broj radnih mesta. Nesigurnost je velika stoga oko trećine ispitanika ne može da proceni kakve su perspektive industrijskih preduzeća u njihovom regionu.
„Preduzeća nemačke automobilske industrije, pre svega brojni srednji dobavljači, duboko su ukorenjeni u nemačkim regionima. Nemačka auto-industrija stvara radna mesta i blagostanje, i čini deo identiteta čitavih regiona i porodica, često kroz generacije“, izjavila je predsednica VDA, Hildegard Miler. Međutim, ljudi se brinu „za budućnost tih preduzeća, a time i za privredne perspektive u svom kraju. Mi, kao nemačka automobilska industrija, želimo da sačuvamo radna mesta i blagostanje i da i ubuduće proizvodimo automobile i proizvode ovde u zemlji, ali za to moraju da se stvore bolji uslovi u samoj zemlji“.
Govoreći o velikim ulaganjima sektora, samo u naredne četiri godine oko 320 milijardi evra u istraživanje i razvoj, te još 220 milijardi u rekonstrukciju proizvodnih pogona, Miler ističe: „U konačnici, međunarodna konkurentnost lokacije odlučuje o tome gde će se ta ulaganja realizovati a samim tim i gde će nastajati radna mesta budućnosti“. Tim pre je, s obzirom na sve žešću konkurenciju među proizvodnim lokacijama i geopolitičke neizvesnosti, važno da se sada razvije jasna agenda: „Privlačnost lokacije i konkurentnost moraju biti apsolutni prioritet u Berlinu i Briselu“, zahteva Miler.
„Ako politika ne preduzme odlučne korake ka poboljšanju okvirnih uslova, postoji sve veća opasnost da će se automobilski srednji sloj morati sve više povlačiti iz Nemačke, sa odgovarajućim negativnim posledicama po rast, blagostanje i radna mesta“, upozorava predsednica VDA. „Zato je važno: Berlin i Brisel sada moraju da se fokusiraju na sve što stvara rast. Izjava iz koalicionog sporazuma savezne vlade da Nemačka želi da ostane zemlja industrije i srednjih preduzeća sada mora da se sprovede u delo“, naglašava Miler.
Posebno važnim za jačanje privredne lokacije, oko tri četvrtine ispitanika smatra ukidanje regulativa i propisa za preduzeća (smanjenje birokratije), kao i ubrzavanje procedura za dozvole. 71% ispitanika podržava postojanje pouzdanih pravnih okvira za privredu, dok se oko dve trećine (67%) zalaže za smanjenje troškova energije za preduzeća.
Istraživanje takođe pokazuje: zahtevi građana nisu statični, već su se značajno promenili usled brojnih kriza poslednjih godina i povezanih nacionalnih i međunarodnih izazova. Tako je udeo onih koji zahtevaju smanjenje energetskih troškova za firme porastao sa 58% u 2023. na 67% danas. Udeo onih koji podržavaju smanjenje poreza za preduzeća porastao je sa 43% na 53%, a onih koji traže smanjenje doprinosa na plate sa 41% na 50%. Da bi se ojačala privreda, 37% sada smatra važnim i ublažavanje zahteva za zaštitu klime i životne sredine, pre dve godine taj udeo je iznosio 31%.
AutoRepublika
(17)
Чланак Automobilska industrija je za Nemce najvažnija privredna grana u zemlji се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






