Audi promenio ploču pa stao u zaštitu vozača pred voljom političara i industrijalaca
Nemački sklapač premijum četvorotočkaša Audi nastupa kao jedan od mnogih proizvođača koji je najavio ambiciozne planove za prelazak na isključivo […] Чланак Audi promenio ploču pa stao u zaštitu vozača pred voljom političara i industrijalaca се појављује прво на Auto Republika.

Nemački sklapač premijum četvorotočkaša Audi nastupa kao jedan od mnogih proizvođača koji je najavio ambiciozne planove za prelazak na isključivo električna vozila, čak i pre nego što je Evropska unija 2035. godine zabranila automobile koji generišu štetne emisije. Međutim, kao i drugi, nedavno je odustao od proklamovanog ambicioznog cilja da do 2033. godine postane isključivo električni proizvođač, odlučivši se da zadrži motore SUS, možda čak i duže od drugog dela tridesetih godina ovog veka.
Trebalo bi naglasiti da je administacija EU ostavila otvorena vrata mogućnosti da se i nakon krajnjeg roka za gašenje ponude ugljovodoničnih motora, proizvode i prodaju isti prilagođeni sagorevanju sintetičkih goriva. Međutim, takvo gorivo nije lako masovno proizvoditi, pogotovu ne na komercijalno isplativ način, pa je zabrana suštinski sveobuhvatna.
U kontekstu ove situacije, došlo je do zaokreta u Audiju čija uprava, a evo sada na temelju intervjua koji je šef sindikata Jorg Šlagbauer dao poslovnom magazinu po imenu Automobilwoche, ni radnička klasa, ne veruje u mogućnost da Evropljani tako brzo u potpunosti pređu na elektromobile. On iznosi opažaj u vezi toga kako će se proizvođači automobila u pokušaju da nametnu električni pogon, suočiti s izostankom entuzijazma na strani kupaca, pri čemu pomenuta osoba kaže da „ne veruje da će vozači dozvoliti da im ukus diktiraju političari i konstruktori automobila.“
Šef radničkog saveta je priznao da Audi nije trebalo da žuri sa postavljanjem sveobuhvatnih ciljeva elektrifikacije. „U prošlosti smo doneli neke nesrećne odluke, vođeni korporativnom politikom grupe VW, kao što je rana, veoma snažna posvećenost elektromobilnosti. Fokusirajući se na električnu mobilnost, izgubili smo i fleksibilnost u proizvodnji, koja bi bila potrebna kada obavezna električna mobilnost nije funkcionisala kako je planirano.“
Ali Šlagbauer ne sumnja da je budućnost električna. Međutim, on smatra da to neće stići već sredinom sledeće decenije. Zato i kaže da „uopšte ne dovodi u pitanje elektromobilnost. Svi ćemo voziti električna vozila. Jednostavno ne verujem da ćemo biti spremni do 2035. godine, posebno kada je u pitanju ekosistem koji je potreban električnoj mobilnosti.“
I zaista, nije moguće da samo pritisnemo prekidač i da širom Evrope očekujemo potpuno razvijenu infrastrukturu za punjenje baterija, a kamoli celog sveta. Postoji još jedan problem. Proizvođači automobila rade na postizanju pariteta cena između ugljovodoničnih i električnih automobila, ali još to nije blizu cilja. To bi se moglo dogoditi u narednoj deceniji, i to ne samo zato što bi električna vozila mogla da postanu jeftinija, onako kako troškovi baterija opadaju. Usklađivanje motora SUS sa sve strožim propisima o emisijama (Euro 7) takođe će povećati njihove cene, smanjujući razliku u odnosu na ekvivalentna električna vozila.
Dok predstavnik proletarijata Audije veruje da će doći dan kada ćemo svi terati električna vozila, predsednik Toyote, Akio Tojoda, ne misli da će električna vozila ikada preći 30% globalnog tržišnog udela. U svakom slučaju, svi znaci ukazuju na to da je Evropa predvodnica elektromobilnosti, s obzirom na agresivnu agendu EU da što pre okonča prodaju novih benzinskih i dizel automobila.
Mercedes, kao rival Audija, takođe je nedavno objavio da će zadržati u ponudi benzinske motore duže nego što je ranije planirano. Predsednik i izvršni direktor kompanije, Ola Kelenijus, je izjavio da je trokraka zvezda napravila „korekciju kursa“ kako bi produžila vek trajanja motora SUS, opisujući to kao „racionalan pristup“ kako bi se izbeglo zanemarivanje konvencionalnih pogonskih sklopova.
S druge strane, i BMW, kao najveći svetski konstruktor luksuznih automobila, takođe je izrazio oprez. Govoreći tokom godišnje skupštine kompanije, izvršni direktor Oliver Cipse je u maju rekao da stavljanje svih „jaja u jednu (električnu) korpu, vodi u ćorsokak“ i naglasio da „politički ciljevi moraju odražavati tržišnu realnost“. Na prošlogodišnjem Salonu automobila u Parizu nazvao je „nadalje nerealnom“ zabranu iz 2035. godine i upozorio da bi okončanje proizvodnje motora SUS „takođe moglo da ugrozi evropsku automobilsku industriju probadajući joj srce“.
EU je nedavno u martu ponovo potvrdila ideju zabrane prodaje novih automobila s motorima SUS iz 2035. godine. Međutim, to nije nikakav nepomenjivi zavet. Prema pisanju lista po imenu Politico, Evropska komisija će u kasnijem delu 2025. godine preispitati ovaj zakon, što će učiniti pod pritiskom proizvođača automobila koji traže jasnoću za dugoročno planiranje.
Kako bilo, štagod se u Evropi na ovu temu dešavalo, imaće globalne reperkusije.
AutoRepublika
(109)
Чланак Audi promenio ploču pa stao u zaštitu vozača pred voljom političara i industrijalaca се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






