Xiaomi gubi dah s plasmanom SU7-a nakon prošlogodišnjeg eksplozivnog starta
Kineska kompanija Xiaomi, poznata posebno po ponudi elektronskih uređaja, beleži pad narudžbina električne limuzine nazvane SU7. Nove lokalne porudžbine za […] Чланак Xiaomi gubi dah s plasmanom SU7-a nakon prošlogodišnjeg eksplozivnog starta се појављује прво на Auto Republika.

Kineska kompanija Xiaomi, poznata posebno po ponudi elektronskih uređaja, beleži pad narudžbina električne limuzine nazvane SU7. Nove lokalne porudžbine za Xiaomijevo električno vozilo SU7 počinju da blede po brojnosti, što se dešava kao oštra reakcija potencijalnih kupaca na nezgodu u kojoj je učestvovao ovaj model automobila.
Električno vozilo je brzo postalo želja vozače koji teže tome da poseduju automobil vrhunskih performansi. Obim prodaje je naglo porastao, neposredno nakon lansiranja prošle godine. Krajem 2024, to jest u decembru, obim prodaje Xiaomijevog sedana s indeksom SU7 na najvećem svetskom tržištu automobila je nadmašio analogno postignuće rivalskog Teslinog Modela 3.
Međutim, Xiaomi se već 2025. godine suočava s talasom besa kupaca koji je počeo prošlog meseca nakon fatalne nesreće u kojoj je učestvovao SU7. Nezgoda, koja je još uvek u fazi istraživanja, izazvala je široku javnu debatu o bezbednosti Xiaomijevih naprednih sistema (donekle) autonomne vožnje. Kineski regulatorni organi su kao rezultat toga dodatno pooštrili propise o marketingu i promociji automobila s takvim karakteristikama i savremenim bezbednosnim sistemima.
U tom kontekstu, nove porudžbine za Xiaomi SU7 su u aprilu 2025. godine, u poređenju sa martom, po broju opale za 55%, a trend se nastavlja i u maju, sa samo 13.500 porudžbina u prve dve nedelje najlepšeg meseca u godini. Ovo se poredi sa 23.000 porudžbina zabeleženih samo u drugoj nedelji marta, što je istorijski maksimum. Brojke su deo izveštaja Deutsche Banke.
Uprkos pokušajima kineske kompanije da odbaci optužbe, Lei Jun, izvršni direktor Xiaomija, inače zvezda kineskih društvenih mreža s 26 miliona pratilaca na Weibou, rekao je da je protekli mesec bio najteži period za njega od kada je osnovao kompaniju pre jednu deceniju.
Xiaomi se pored problema s nezgodom, takođe suočava s optužbama zbog kompanijskih procena vremena neophodnog za realizaciju isporuke limuzine SU7. Po navodima kolega iz Reutersa, kupci su otkrili da se u nekim oglasima kompanije čini da su uveliko precenjeni rokovi isporuke i da isti dobijaju automobile mnogo ranije nego što se očekivalo. Ovo je navelo neke analitičare da se zapitaju da li novi proizvođač automobila pokušava da stvori veštački osećaj jaza između porudžbina i proizvodnih kapaciteta kao deo marketinške taktike.
AutoRepublika
(73)
Чланак Xiaomi gubi dah s plasmanom SU7-a nakon prošlogodišnjeg eksplozivnog starta се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






