Predstavljen veliki krosover Volkswagen Teramont Pro za tržište Kine

Veliki krosover Volkswagen Atlas/Teramont debitovao je 2016. godine, prvenstveno namenjen tržištima Severne Amerike i Kine. Premijere različitih verzija ovog modela […] Чланак Predstavljen veliki krosover Volkswagen Teramont Pro za tržište Kine се појављује прво на Auto Republika.

Feb 18, 2025 - 20:00
 0  3
Predstavljen veliki krosover Volkswagen Teramont Pro za tržište Kine

Veliki krosover Volkswagen Atlas/Teramont debitovao je 2016. godine, prvenstveno namenjen tržištima Severne Amerike i Kine. Premijere različitih verzija ovog modela održane su gotovo istovremeno.

Međutim, sada je strategija promenjena – dok novi Atlas za američko tržište još nije ni najavljen, druga generacija kineskog Teramonta već je predstavljena. Model nosi naziv Volkswagen Teramont Pro i spreman je za početak proizvodnje.

Veći, moderniji, ali sa poznatom platformom

Osnovni koncept je ostao isti – Teramont Pro je veliki krosover sa tri reda sedišta i benzinskim motorom. Zadržana je platforma MQB (Golfa platforma), sa poprečno postavljenim motorom i nepromenjenim međuosovinskim rastojanjem od 2.980 mm. Međutim, novi model donosi moderniji dizajn, uključujući:

  • Izvlačive kvake na vratima,
  • Zatvorenu prednju masku umesto klasične rešetke (usisnici za vazduh su postavljeni niže),
  • Osvetljeni „VW“ logotipi,
  • Pikselizovana LED svetlosna traka na zadnjem delu.

U poređenju sa prethodnikom, Teramont Pro je 106 mm duži i sada meri 5.158 mm. Širina je minimalno povećana na 1.991 mm (+2 mm), dok je visina sada 1.788 mm (+15 mm). Karoserija sadrži 82% čelika visoke čvrstoće, a u kabini se nalazi devet vazdušnih jastuka, uključujući bočne jastuke za drugi red sedišta i centralni prednji jastuk. Maksimalna veličina felni ostala je 21 inč.

Unutrašnjost: tri ekrana i gotovo bez dugmadi

Teramont Pro dolazi u konfiguraciji sedmoseda, sa tri sedišta u drugom redu i dva u trećem redu. Unutrašnjost karakterišu tri digitalna ekrana, uključujući mali dodirni displej za suvozača i hedap displej na vetrobranskom staklu.

Klasične analogne komande su gotovo potpuno uklonjene, a menjač se sada kontroliše preko ručice iza upravljača.
Unutrašnje kvake vrata su ugrađene u naslone za ruke i funkcionišu povlačenjem nagore, slično kao kod nekih savremenih kineskih modela.

Najbogatiji paket opreme uključuje:

  • Panoramski krov,
  • Ambijentalno osvetljenje u 30 boja,
  • Trozonsku klimu,
  • Ozvučenje Harman/Kardon sa 14 zvučnika.

Novi motor: turbo četvorocilindraš umesto VR6

Najveće promene desile su se ispod haube. Iz ponude je izbačen 2,5-litarski VR6 turbo motor (299 KS), jer je Volkswagen zvanično okončao proizvodnju VR6 agregata u decembru prošle godine.

Sada je dostupan samo novi dvolitarski turbo motor EA888 (peta generacija), koji donosi:

  • Blagi hibridni sistem (starter-generator),
  • Turbo punjač sa promenljivom geometrijom.

Dostupne su dve verzije:

  • 214 KS za modele sa prednjim pogonom,
  • 272 KS za modele sa pogonom na sva četiri točka.

Prethodni kineski Teramont imao je verzije od 186 KS i 220 KS.

Menjač je ostao sedmostepeni DSG sa dvostrukom spojnicom – klasični automatik nikada nije bio dostupan za kinesku verziju.

Napredna tehnologija i proizvodnja

Za doplatu su dostupni:

  • Adaptivno vešanje DCC,
  • Sistem IQ.Pilot za pomoć u vožnji (sa stereokamerom ispod vetrobrana),
  • Dodatna LED svetla za rikverc, koja projektuju putanju kretanja na podlogu.

Serijska proizvodnja Volkswagena Teramonta Pro počeće za nekoliko nedelja, dok su prvi primerci u prodaji na proleće. Cene još nisu objavljene, ali se očekuje da budu u rangu prve generacije, koja se u Kini prodaje po cenama od 249.000 do 389.000 juana (34.000–54.000 dolara).

AutoRepublika

(122)

Чланак Predstavljen veliki krosover Volkswagen Teramont Pro za tržište Kine се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow