Koje boje preferiraju kupci automobila u Evropi?
Za potrošače, vozila često imaju emotivnu vrednost, a odluka o kupovini može uključivati i preferencije cele porodice. Oko 60% vidljive […] Чланак Koje boje preferiraju kupci automobila u Evropi? се појављује прво на Auto Republika.

Za potrošače, vozila često imaju emotivnu vrednost, a odluka o kupovini može uključivati i preferencije cele porodice. Oko 60% vidljive površine automobila čini spoljašnja boja, dok unutrašnji tapacirung zauzima približno 25%, a to su taktilni elementi koji direktno utiču na svakodnevno iskustvo vožnje.
Prema najnovijim podacima koje je objavio Jato Dynamics, neutralne boje dominiraju evropskim preferencijama sa izuzetnom doslednošću. Na pet najvećih tržišta, siva, bela i crna boja obuhvataju skoro 70% izbora kupaca. Plava i crvena ostaju daleke alternative, dok se upečatljive opcije poput zelene, žute i narandžaste zadržavaju u uskoj niši.
Većina Evropljana koji su 2024. godine kupili novi automobil izabrali su nijansu sive (27,3%), bele (22%) ili crne (18%). Plava i crvena zastupljene su sa 12,1%, odnosno 7,4%.
Renault Clio savršeno ilustruje ovu tržišnu realnost. Marketinške kampanje prikazuju vibrantnu plavu na televiziji i digitalnim kanalima, ali kupci se uglavnom odlučuju za tradicionalne nijanse, vođeni praktičnim razlozima kao što je rezidualna vrednost. Smela marketinška rešenja privlače pažnju i grade emotivni položaj, dok konzervativne odluke pri kupovini štite vrednost investicije. Uspešni proizvođači koriste obe dinamike.
Fiat 500 i novi Renault 5 pokazuju jasan apetit kupaca za živopisnim tonovima, tačnije žutom, zlatnom, crvenom i plavom, značajno iznad proseka tržišta. Kada kupci daju prednost emotivnim preferencijama u odnosu na strogo racionalne kriterijume, izražajne palete boja omogućavaju i diferencijaciju i pozicioniranje u premijum segmentu.
Preferencije kada je reč o enterijeru pokazuju da severna Evropa traži premijum završne obrade, dok kupci na jugu nisu toliko zahtevni i više biraju pristupačne varijante.
Kupci u Nemačkoj (57%) i Velikoj Britaniji (53%) pokazuju jaku sklonost ka premijum materijalima u odnosu na tekstil. Oni troše između 500 i 1.000 evra za kožne unutrašnjosti.
Španija (85%), Italija (75%) i Francuska (75%) pokazuju suprotno ponašanje, dajući prednost tekstilnom tapacirungu kao pristupačnom osnovnom rešenju. Ova tržišta nude različite prilike – umesto da ukazuju na potrebu za različitim strategijama, podaci sugerišu da bi proizvođači trebalo da se fokusiraju na pristupe usmerene na vrednost, koji ipak mogu podstaći unapređenje materijala kroz konkurentne cene i privlačne opcije srednjeg segmenta.
AutoRepublika
(54)
Чланак Koje boje preferiraju kupci automobila u Evropi? се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






