Ekstremni hečbek Renault 5 Turbo predstavljen
Novi Renault 5 već ima snažnu sportsku verziju pod nazivom Alpine A290, ali je krajem prošle godine najavljen još ekstremniji […] Чланак Ekstremni hečbek Renault 5 Turbo predstavljen се појављује прво на Auto Republika.

Novi Renault 5 već ima snažnu sportsku verziju pod nazivom Alpine A290, ali je krajem prošle godine najavljen još ekstremniji model – Renault 5 Turbo 3E. Ipak, ovo nije samo modifikacija serijske „petice“ – zapravo se radi o punokrvnom superautomobilu, dizajniranom u stilu serijskog modela.
Renault je sada objavio detalje o ovom projektu, a ispostavilo se da Renault 5 Turbo 3E deli sa standardnim modelom samo nekoliko delova: vetrobran, zadnja svetla, kvake na vratima i bočne retrovizore.
Renault 5 Turbo 3E su projektovali inženjeri Alpinea, Renaultove ćerke firme. Automobil ima tvrdo kućište od ugljeničnih vlakana, postavljeno na aluminijumski šasiju. Njegove dimenzije i proporcije više podsećaju na superautomobile – odnos dužine u odnosu na širinu je 2,01, što je znatno šire od standardnog Renaulta 5.
Konkretno, dužina vozila je 4,08 m (naspram 3,92 m kod standardnog modela), širina je 2,03 m (umesto 1,77 m), dok je visina 1,38 m (u poređenju sa 1,50 m). Međuosovinsko rastojanje je 2.570 mm, što je nešto duže u odnosu na serijski model (2.540 mm). Hečbek ima 20-inčne felne specijalnog dizajna i Michelinove pneumatike.
Automobil je dvosed. Prednja kontrolna tabla preuzeta je iz civilne verzije Renaulta 5 – ekran instrument table (10,1 inč) i multimedijalni sistem OpenR (10,25 inča) sa podrškom za Googleove servise integrisani su u jedan blok.
Ipak, u sredini se nalazi visoka ručica ručne kočnice, dok su sedišta sportska od ugljeničnih vlakana, sa sigurnosnim pojasevima u šest tačaka. Bezbednosni kavez se nalazi iza sedišta, a veliki deo enterijera presvučen je alkantarom. Budući da nema zadnje klupe, automobil nudi prostran prtljažnik.
Dok serijski Renault 5 koristi prednji pogon sa jednim elektromotorom, Renault 5 Turbo 3E ima dva elektromotora postavljena na zadnjoj osovini! Oni su razvijeni u saradnji sa firmom Valeo, imaju aluminijumska kućišta i nezavisno upravljanje (što omogućava torque vectoring), a zajedno proizvode 540 KS. Obrtni moment na točkovima dostiže 4.800 Nm.
Baterija od 800 volti kapaciteta 70 kWh omogućava domet do 400 km prema WLTP-u. Masa vozila iznosi 1.450 kg, a ubrzanje do 100 km/h traje manje od 3,5 sekunde. Maksimalna brzina u režimu Race iznosi 270 km/h. Podržano je brzo punjenje snagom od 350 kW, pri čemu se baterija puni od 15 do 80% za samo 15 minuta. Ugrađeni punjač od 11 kW omogućava potpuno punjenje za 8 sati.
Budući vlasnici Renaulta 5 Turbo 3E moći će da biraju boju karoserije, enterijer i serijski broj automobila. Ukupno će biti proizvedeno 1.980 primeraka, koji će biti dostupni na tržištima Evrope, Bliskog Istoka, Japana i Australije. Međutim, čak ni porudžbine još nisu otvorene – to će biti moguće tek za godinu dana, dok će proizvodnja u Alpineovoj fabrici u Dijepu početi tek 2027. godine. Cena još nije zvanično objavljena, ali se prema preliminarnim informacijama očekuje da će iznositi oko 200.000 evra.
AutoRepublika
(69)
Чланак Ekstremni hečbek Renault 5 Turbo predstavljen се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






