Chevrolet nagovestio šta donosi nova generacija Corvette

Redizajnirati ikonu kao što je Chevrolet Corvette nije jednostavan zadatak, to je balans između poštovanja bogate prošlosti i neophodnog iskoraka […] Чланак Chevrolet nagovestio šta donosi nova generacija Corvette се појављује прво на Auto Republika.

Jul 27, 2025 - 07:55
 0  10
X
Chevrolet nagovestio šta donosi nova generacija Corvette

Redizajnirati ikonu kao što je Chevrolet Corvette nije jednostavan zadatak, to je balans između poštovanja bogate prošlosti i neophodnog iskoraka u budućnost. General Motors je odlučio da testira granice tog balansa, pozvavši svoje dizajnerske studije širom sveta da zamisle kako bi buduća generacija Corvette mogla izgledati. Nakon što je britanski studio američkog giganta u aprilu otkrio svoju viziju, sada je red došao na novootvoreni studio Advanced Design California u Pasadeni (američka savezna država Kalifornija). Rezultat? Futuristički koncept pod nazivom California Corvette, vozilo koje gleda unapred, ali ne zaboravlja gde je sve počelo.

Da odmah rešimo ono što će najviše podeliti mišljenja. California Corvette je EV. Iako se još uvek radi o statičnom modelu bez pravog enterijera, GM je otkrio nekoliko tehničkih detalja.

Koncept koristi T-oblikovanu prizmatičnu bateriju, što omogućava nižu poziciju sedenja za razliku od klasičnih baterijskih platformi koje zauzimaju čitavo dno vozila (skateboard). Aerodinamika je odigrala ključnu ulogu u dizajnu pa karoserija izgleda kao da je oblikovana vetrom, sa kanalima koji vode vazduh ispod nosa i kroz šasiju do zadnjeg difuzora, sve u cilju postizanja pritiska bez potrebe za velikim spojlerima.

Tu je i aktivni zadnji spojler koji se podiže i naginje unapred, funkcionišući kao vazdušna kočnica. Inspiracija? Bolidi iz šampionata Formule 1, naravno, ali ne možemo da ne primetimo sličnosti sa Astonom Martinom Valkyrieijem, naročito u prednjem spliteru, razdelniku koji se dramatično proteže ispod nosa.


Kalifornijski koncept je izuzetno nizak, sa kabinom koja se sužava prema zadnjem delu, što vizuelno podseća na siluetu klasičnih Corvettinih generacija. Felne su različitih dimenzija: 21 inčne napred, 22 inčne pozadi što je detalj koji doprinosi sportskoj, agresivnoj pojavi. Sa dužinom od 463 cm i međuosovinskim rastojanjem od 277 cm, gotovo je identičan aktuelnom modelu C8, ali je čak 18 cm širi i 18 cm niži. Nećete ovde naći legendarna dvostruka zadnja svetla ili podeeljeni zadnji prozor kao kod britanskog koncepta, ali motivi Corvette su i dalje prisutni – centralna „kičmca“ automobila inspirisana je oblikom raže (Stingway), a proporcije odaju u duhu srednje postavljenog motora, baš kao kod trenutne generacije.

Dizajn automobila je podeljen u dve kontrastne celine. Donji deo je obojen u strastvenu crvenu i simbolizuje tehničku suštinu, mesto gde su smešteni motor, ogibljenje i aerodinamički elementi. Gornji sivi deo podseća na svilenu haljinu, koja se prebacuje preko “tela” automobila.

Ono što je zanimljivo je podatak da su dizajneri zamislili da se sivi deo u potpunosti uklanja, pretvarajući automobil u otvoreni trkački bolid. Ovako podeljen dizajn naglašava laganu konstrukciju i poziva posmatrača da zaviri kroz otvore u karoseriji, ispod se nalaze vidljive komponente: ugljenični elementi ogibljenja, unutrašnje opruge, amortizeri, pa čak i električni motori, vidljivi iz određenih uglova.


Ulazak u kabinu zahteva podizanje masivne, jedinstvene kabine na šarkama napred. Iako fizički enterijer ne postoji, imali smo priliku da ga doživimo putem virtuelne realnosti. Inspiracija dolazi iz simulatora vožnje i borbenih aviona. Kabina je uska, nalik kokpitu lovca, s projekcionim ekranom (takozvani head-up display) proširene realnosti, koji projektuja ključne informacije direktno u vidno polje vozača. Umesto gomile ekrana, sistem prikazuje mapu staze, trkačku liniju i brzinu, baš kao u video igri.

Sedišta su fiksirana na ugljeničnu monokok šasiju, ali su volan i papučic podesivi. I naravno, jer GM zna da Corvette vozači vole da voze i van staze, tu je i bežični punjač za telefon koji ga čvrsto drži na mestu jer kad pritisnete gas, sve ostalo može da poleti.

Tim iz Pasadene je za samo 90 dana uspeo da od crteža napravi funkcionalni simulator, uključujući delimičan enterijer i školjku. Iako fizika vožnje još nije potpuno doterana, osećaj snage pri virtuelnoj vožnji bio je snažan, električni pogon pruža trenutni odziv, a HUD je pružao više podataka nego što smo mogli da obradimo. Ipak, korisno je bilo što nismo morali da sklanjamo pogled sa puta.


Koncept California Corvette neće ući u serijsku proizvodnju, ali jasno pokazuje šta sve može GM-ov studio iz Pasadene i kako bi Corvette mogao izgledati oko 2040. godine. Električni pogon sigurno će izazvati reakcije među puritancima, ali jedno je sigurno: drama u dizajnu, futurističke linije i neponovljiv karakter Corvette neće nestati. Do kraja godine nas čeka i treći, finalni koncept koji će zaokružiti ovu seriju GM-ovih vizija budućnosti.

AutoRepublika

(29)

Чланак Chevrolet nagovestio šta donosi nova generacija Corvette се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow