I Lyft bi da se takmiči u kategoriji takozvanih „robo-taksija“

U trenutku kada Uber i Lucid objavljuju partnerstvo koje spaja svet deljenja vožnje i električnih automobila, njihov konkurent Lyft najavljuje […] Чланак I Lyft bi da se takmiči u kategoriji takozvanih „robo-taksija“ се појављује прво на Auto Republika.

Jul 27, 2025 - 07:55
 0  10
X
I Lyft bi da se takmiči u kategoriji takozvanih „robo-taksija“

U trenutku kada Uber i Lucid objavljuju partnerstvo koje spaja svet deljenja vožnje i električnih automobila, njihov konkurent Lyft najavljuje sopstvenu autonomnu ofanzivu. Kompanija je upravo otkrila planove za širenje usluge autonomne bespilotne vožnje (shuttle service) u saradnji sa firmom Holon, brendom koji razvija samovozeće taksi vozilo „Urban“, kroz partnerstvo sa Benteler Mobility.

Sve je to deo Lyftove strategije nazvane deljena vožnja po meri čoveka (human-centered rideshare), koja kombinuje autonomna i „obična vozila“ u hibridnu mrežu mobilnosti.

Mnogi pamte Lyft po prepoznatljivim roze brkovima koje su vozači nekada lepili na vozila, ali od tada su prošli dug put. Iako se od osnivanja 2012. godine oslanjao isključivo na vozače i konvencionalna vozila, Lyft je još 2020. godine najavio planove za autonomnu flotu. U tom trenutku su imali partnerstva sa gigantima poput GM-a, Forda i Magne, ali su pre četiri godine Toyoti prodali čitav sektor za autonomna vozila, koja ga je integrisala u svoje zavisno društvo Woven by Toyota.

Nakon toga, Lyft je ostao „ljudski“ brend sve do danas, kada zvanično ulazi u autonomnu sferu kroz partnerstvo sa Holonom i Benteler Mobilityijem. Ako nikada niste čuli za Holon ili Benteler Group, ne brinite, niste jedini. Holon je do 2022. godine bio deo grupacije Benteler, kada je postao samostalan brend fokusiran na autonomna vozila. Njihov model Urban, dizajniran od strane slavnog Pininfarine, zamišljen je kao potpuno autonomno vozilo, takozvani shuttle za gradski prevoz. Fokus Holona je primarno u Nemačkoj, ali ima regionalnu bazu u Obrn Hilsu (Mičigen), dok se fabrika u Džeksonvilu (Florida) gradi i trebalo bi da počne sa radom 2026. godine.


Grupa Benteler je iza kulisa automobilske industrije više od 150 godina, poznata kao tihi partner velikim brendovima. Bavi se komponentama, čeličnim cevima, ali i mobilnošću, što je upravo taj sektor koji će omogućiti Benteler Mobilityiju operativno uvođenje autonomnih usluga za Lyft. Drugi važan deo je Benteler Trading International, koji će pomoći u finansiranju flote, održavanju i logistici.

Iako je plan da Lyft do 2026. godine implementira Holon Urbanova bespilotna vozila za urbane namene, put do toga neće biti bez prepreka. Spomenućemo carine i poreze, pa dok se ne otvori fabrika u SAD, vozila će biti uvožena, što povlači dodatne troškove zbog carina i naposletku potencijalno poskupljujući čitavu flotu. Tu je i lokalna regulativa. Za funkcionisanje autonomnih vozila potrebno je odobrenje lokalnih zajednica i saveznih država Amerike.

Ipak, Lyft je tu u prednosti jer već ima operativno partnerstvo sa May Mobility u Atlanti, koje počinje ove godine. I na kraju, tu su i postojeća partnerstva. Lyft od 2024. godine sarađuje i sa Mobileyeom, Nexarom i korporacijom Marubeni. Zajedničko polje interesovanja se odnosi na razvoj i upravljanje autonomnim flotama, što dodatno olakšava uvođenje nove tehnologije.

Autonomna vožnja više nije futuristička fantazija, to je bitka koja se odvija upravo sada, a Lyft ne želi da ostane po strani. Ulaskom u partnerstvo sa Holonom i Bentelerom, kompanija pravi ozbiljan korak ka robotaksiju budućnosti, i to u trenutku kada se konkurenti pozicioniraju za narednu deceniju mobilnosti.


Hoće li korisnici prihvatiti vozila bez vozača kao deo svakodnevnice? Možda još ne znamo, ali Lyft definitivno ne želi da propusti priliku da bude prvi na tom putu.

AutoRepublika

(9)

Чланак I Lyft bi da se takmiči u kategoriji takozvanih „robo-taksija“ се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow