Chevrolet Corvette ZR1X je najbrži američki automobil na Nirburgringu
General Motors je još jednom podigao lestvicu sa novom generacijom Chevroleta Corvette. Ako ste mislili da je Ford Mustang GTD […] Чланак Chevrolet Corvette ZR1X je najbrži američki automobil na Nirburgringu се појављује прво на Auto Republika.

General Motors je još jednom podigao lestvicu sa novom generacijom Chevroleta Corvette. Ako ste mislili da je Ford Mustang GTD ozbiljan konkurent, razmislite ponovo, jer ZR1 ga je ostavio u prašini na čuvenom Nirburgringu Nordšlajfeu. A prava senzacija je njegov hibridni brat ZR1X, koji je stazu obišao za neverovatnih šest minuta i 49 sekundi.
Zapanjujuće? Da, ali ne samo zbog vremena, već i zbog toga ko je vozio. Za razliku od drugih proizvođača koji angažuju profesionalne vozače sa iskustvom na „Zelenom paklu“, Chevrolet je odlučio da pokaže moć svojih automobila uz pomoć sopstvenih inženjera.
Mustang GTD, vožen od strane iskusnog Dirka Milera, postigao je vreme od 6:52.072. Sa druge strane, Corvette ZR1, opremljena paketom ZTK Performance i legalnim pneumaticima Michelin Cup 2R, krug je završio za 6:50.763. Za volanom je bio Brajan Volis, inženjer dinamike vozila u GM-u, koji ima preko 425 odveženih krugova na ovoj stazi.
Ali Volis nije jedini „amaterski“ vozač u ovom poduhvatu. Eron Link, menadžer za diviziju vozila visokih performansi kod najvećeg američkog automobilskog proizvođača, je takođe odvezao više od 800 krugova na ovoj stazi. On je vozio Corvette Z06 sa paketom Z07, koji ima atmosferski V8 motor sa 670 konjskih snaga, i postigao vreme od 7:11.826.
Naravno, prava zvezda ovog testiranja je ZR1X, hibridna verzija s prednjim elektromotorom i ukupnom snagom od čak 1.250 „grla“. Iako je teži od klasične verzije ZR1 sa pogonom na zadnje točkove, ZR1X pruža dodatnu stabilnost i prenos snage na sve točkove, idealno za zahtevne krivine Nirburgringa. Za volanom ZR1X-a bio je Dru Katel, još jedan inženjer iz GM-a. Sva trojica inženjera zajedno su obišla Nirburgring čak 31 put kako bi testirali i razvijali ove varijante Corvette.
Jedine izmene na automobilima bile su iz bezbednosnih razloga kao što su zaštitni kavez, sportsko sedište sa potpunim zadržavanjem, šestotačkasti pojas i aparat za gašenje požara. Međutim, potrebno je napomenuti da se ZR1 i ZR1X ne prodaju u Evropi, a i testirane verzije Z06 su iz američke ponude, pa se sva ova vremena vode kao prototip/predserijska proizvodnja.
Spomenućemo još neke od zanimljivih rezultata na ovoj čuvenoj nemačkoj stazi:
– Mercedes AMG One – 6:29.090 (Super Sports Car)
– Porsche 911 GT2 RS Manthey Performance Kit – 06:43.300 (Sports Car)
– Porsche 911 GT2 RS MR – 6:44.749 (Modified Vehicles)
– Mercedes AMG GT Black Series – 6:48.047 (Sports Car)
– Chevrolet Corvette ZR1X – 6:49.275 (Prototypes / Pre-Production Vehicles)
– Porsche 911 GT3 RS – 6:49.328 (Sports Car)
– Chevrolet Corvette ZR1 – 6:50.763 (Prototypes / Pre-Production Vehicles)
– Ford Mustang GTD – 6:52.072 (Sports Car)
ZR1X je sada veoma blizu rekordnom vremenu od 6:48.047 koje drži Mercedes-AMG GT Black Series. A standardni ZR1 je samo sekundu iza Porschea 911 GT3 RS, koji je krug završio za 6:49. Zamislite samo koliko bi brži bili ovi automobili da su za volanom bili profesionalni vozači…
AutoRepublika
(9)
Чланак Chevrolet Corvette ZR1X je najbrži američki automobil na Nirburgringu се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






