Chevrolet bi da vrati ime Camaro, ali…
General Motors je 2024. godine zvanično ugasio Camaro, što je šokiralo brojne ljubitelje američkih mišićavih automobila. Bez naslednika na vidiku, […] Чланак Chevrolet bi da vrati ime Camaro, ali… се појављује прво на Auto Republika.

General Motors je 2024. godine zvanično ugasio Camaro, što je šokiralo brojne ljubitelje američkih mišićavih automobila. Bez naslednika na vidiku, Camaro se povukao sa scene tiho, gotovo neprimetno, a fanovi su ostali bez jednog od najprepoznatljivijih automobila u istoriji američke automobilske industrije.
Međutim, nada još nije potpuno ugašena. Predsednik GM-a, Mark Rojs, izjavio je da povratak Camara nije isključen, ali da bi novi model morao da ispuni niz zahteva kako bi bio konkurentan na današnjem tržištu. Ovo nije prvi put da se Camaro povlači iz proizvodnje. Nakon što je 2002. godine ugašena generacija poznata kao F-Body, model je bio na pauzi punih sedam godina, dok se 2009. godine nije vratio u obliku pete generacije. Dakle, Camaro već ima istoriju uskrsnuća, i to uspešnih uskrsnuća.
Rojs je i lično emotivno vezan za Camaro. Sa ocem je kupio primerak iz 1967. godine za 1.300 dolara dok je bio tinejdžer. „Bio sam u srednjoj školi, imao sam 16 godina. Taj automobil mi je doneo toliko radosti, ne zato što sam ga vozio brzo, već zato što je bio neverovatno lep“, rekao je Rojs u intervjuu za The Detroit News. Ovaj Chevroletov „glavonja“ veruje da, ukoliko bi Camaro imao šansu da se vrati, morao bi da bude lep, funkcionalan i zabavan za vožnju, ali istovremeno i dostupan prosečnom kupcu, što je sve teže u segmentu mišićavih automobila koji se rapidno smanjuje.
Dodge je već eliminisao oba modela u ovoj kategoriji, ali je donekle nadomestio prazninu uvođenjem nove generacije Chargera, u električnoj verziji Daytona, i kao Sixpacka sa Hurricaneom kao rednim šestocilindrašem turbobenzincem. U međuvremenu, Ford Mustang ostaje poslednji pravi V8 „muscle car“ na tržištu. Ali čak i tu, brojke ne ohrabruju tradicionaliste. Mustang Mach-E (električni SUV) je tokom 2024. godine nadmašio prodaju klasičnog Mustanga u SAD-u. To znači da je prodato 51.745 jedinica naspram 44.003.
To je znak da bi GM mogao razmotriti električni Camaro, ali pažljivo pošto su naučili na greškama drugih. Stellantis je, na primer, osetio burne reakcije kada je pokušao da elektrifikuje takozvani mišićavi segment, samo da bi na kraju vratio motor Hemi V8 u ponudu kamioneta Ram 1500, shvativši šta američki kupci zaista žele.
GM je za sada bez konkretnih planova za sedmu generaciju Camara. Model je „ugašen bez naslednika“, što ostavlja mogućnost da se jednog dana vrati, ali ne nužno kao ono što fanovi priželjkuju. Opcije koje se pominju uključuju električni Camaro, krosover sa oznakom Camaro, električni krosover ili, najpoželjnije – pravi V8 „muscle car“, dostojan svog imena i nasledstva.
U svakom slučaju, ljubitelji Camara pažljivo osluškuju svaki signal iz Detroita. Ako išta znamo, to je da Camaro nikada nije bio samo automobil – već ikona američkog dizajna, performansi i duha slobode. Hoće li se vratiti u pravom svetlu ili kao senka onoga što je bio? GM ima težak zadatak, ali i veliku šansu da ispiše novo poglavlje ove legende.
AutoRepublika
(5)
Чланак Chevrolet bi da vrati ime Camaro, ali… се појављује прво на Auto Republika.
Koja je vaša reakcija?






