Zanimljivost dana: BMW Serije 5 E39 je mogao da izgleda potpuno drugačije

Ako biste pitali grupu BMW entuzijasta koji je najlepši model Serije 5 svih vremena, generacija E39 bi verovatno dobila najviše […] Чланак Zanimljivost dana: BMW Serije 5 E39 je mogao da izgleda potpuno drugačije се појављује прво на Auto Republika.

Maj 9, 2025 - 07:38
 0  14
Zanimljivost dana: BMW Serije 5 E39 je mogao da izgleda potpuno drugačije

Ako biste pitali grupu BMW entuzijasta koji je najlepši model Serije 5 svih vremena, generacija E39 bi verovatno dobila najviše glasova, mada naš glavni urednik misli da tu čast ipak zaslužuje E60.

Pojedini jako cene originalni model E12, koji su zajedno osmislili legendarni dizajneri Pol Brak i Marčelo Gandini. Elem, nema sumnje da je E39 bio izuzetno lep sedan, koji je i tri decenije kasnije očuvao svoju eleganciju kao dobro vino. Ipak, malo je falilo da izgleda potpuno drugačije – i to znatno više futuristički za svoje vreme.

BMW Classic je upravo podelio nekoliko ranijih, ali na kraju odbačenih dizajnerskih skica za model E39, koje je nacrtao Joji Nagašima, koji je kasnije i osmislio finalni dizajn E39 koji danas poznajemo i volimo. Ali zanimljivo je videti kako je njegova prvobitna vizija za četvrtu generaciju „petice“ izgledala davno pre nego što je automobil stigao na tržište.

Nagašimina originalna zamisao – beli sedan, sa datumom iz 1989. godine – znatno se razlikovao od verzije koju smo na kraju dobili. Bio je mnogo zaobljeniji, sa aerodinamičnijom siluetom i oblim prednjim delom koji podseća na prelepe konceptne supersportske automobile Italdesign Nazca M12 i C2, koji su kasnije predstavljeni. Iako nije bio toliko atraktivan kao modeli Nazca, pomalo podseća i na prvu generaciju Dodgea Intrepida – ali sadrži onu zanimljivu futurističku estetiku iz osamdesetih. A tu su i velike disk-felne.

Na skici, one bordo boje, počinju da se pojavljuju obrisi budućeg serijskog modela. Na primer, „bubrezi“ (karakteristična BMW-ova rešetka) su već sličnog oblika, a farovi i rešetka su iste visine i ravnomerno raspoređeni. Iako su linije haube znatno zaobljenije u ovoj verziji, jasno je kako je Nagašima vremenom stigao do konačnog dizajna.

U vreme nastanka prve skice, prethodni E39, model E34, bio je tek dve godine u proizvodnji, sa vrlo oštrim, kutijastim oblikom. Dakle, ono što vidimo iz 1989. godine već je bilo radikalno drugačije od svega što je BMW do tada pravio. U to vreme, dizajnerski jezik BMW-a bio je oštar i uglast, ali su dizajneri u kompaniji već gledali daleko unapred. Kris Bengl se često vezuje za drastične estetske promene BMW-a iz sredine i kraja devedesetih, kao i ranih 2000-ih, ali on je postao glavni dizajner BMW-a tek 1992. godine – tri godine nakon što je Nagašima napravio ovu zaobljenu skicu. Ostaje pitanje – da li bi E39 i danas bio smatran klasikom da je na kraju odabran ovaj izgled?

AutoRepublika

(10)

Чланак Zanimljivost dana: BMW Serije 5 E39 je mogao da izgleda potpuno drugačije се појављује прво на Auto Republika.

Koja je vaša reakcija?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow