Sijao je punim sjajem do samog povlačenja JNA. Sada ga je već nagrizao zub vremena, a i iz unutrašnjosti se uzelo sve što je moglo. Međutim, nezaobilazna je tačka za fotografisanje. Baš je fora, priznaćete.
A preko puta teško uočljive zgrade kasarne (baze). Kažu da ih je bilo 40-ak. Sada prepuštene vremenu i prirodi, dovedene su u stanje neprepoznatljivosti čak i od strane onih koji su u njima stalno boravili.
Bio je tu smješten komandni centar, bioskopska sala, učionica, vježbaonica, spavaona, mehaničarske radionice, generatori, kuhinja, igrališta, vježbališta za zaposlene…
Ono što je posebno interesantno je da nisu svi zaposleni u bazi imali pristup podzemnom dijelu aerodroma. Sve je bilo podređeno strogoj tajnosti vojnog aerodroma Željave.
Iznenadi nas prisustvo privatnih kuća u vojnoj bazi, odmah nakon kasarne.
Prilikom izgradnje vojnog aerodroma u potpunosti je iseljeno selo Baljevac. Ostalo je samo groblje koje se nalazi između ulaza 3 i 4 u podzemni objekat. A selo Željava je tom prilikom dijelom iseljeno. Međutim, ostalo je par kuća stanovnika Željava u krugu aerodroma čiji su vlasnici imali posebne propusnice za mogući prilaz kući.
Nakon 3 km vožnje od samog ulaza, odnosno kasarne, dolazimo do ulaza u podzemni dio objekta koji se službeno zvao Klek ili O-505 (Objekat 505).
Vojni aerodrom Željava je imao 4 ulaza u podzemni dio objekta, a oko njih 5 pista, od kojih su 2 poletno-sletne, a tri poletne.
Sada podzemni dio, pista 4 i dijelovi piste 1 i 3 pripadaju Republici Hrvatskoj (Opština Korenica), dok se piste 2 i 5 nalaze na području BiH (Grad Bihać).
Ispred nas ulaz u unutrašnjost planine Plješevice. U obliku je aviona MIG 21. I drugi ulazi su bili istog oblika, ali su neki urušeni za vrijeme miniranja. Lampe na glave, palimo svjetiljke, još jednu svjetiljku u ruku i obilazak počinje.